
8 Ideas Clave. Los proyectos interdisciplinarios
E-premium llibres - Número: 416 (setembre 14)
ISBN / EAN : 9788499805504
20,89€ IVA incluido22,00€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
El trabajo por proyectos responde a las necesidades educativas actuales
El treball per projectes als centres educatius no és cap novetat; des del segle xix a l’escola es comença a experimentar aquest tipus de metodologia, basada en les idees i els plantejaments de John Dewey. Al seu torn, però, es fa necessari descobrir com han d’evolucionar els projectes interdisciplinaris perquè encaixin adequadament en els nous temps educatius.
La forma como enseñamos tiene la misma importancia que los contenidos
El temps democràtic al llarg d’un projecte interdisciplinari ha d’agafar força per garantir una educació coherent i compromesa amb els valors que proveeixen les qualitats humanes i, per tant, amb aprenentatges sòlids. La manera com ensenyem al nostre alumnat transmet una sèrie de valors, i per això hem de donar-li la mateixa importància que als continguts.
Un proyecto interdisciplinario debe ayudar a alcanzar los fines educativos
Un projecte interdisciplinari ha de ser un document viu, flexible, horitzontal i en construcció, i s’ha de convertir en un instrument útil per a l’alumnat i professorat que ajudi a assolir les finalitats educatives i no sigui una finalitat en si mateix. Per això val més parlar de planificació que de programació.
Las situaciones problema deber ser el núcleo organizativo de los proyectos interdisciplinarios
Les situacions problema han de ser el nucli organitzatiu del projecte interdisciplinari. Aquestes tasques d’aprenentatge donaran sentit a l’esforç de l’alumnat, i es convertiran en el motor del treball perquè plantegen moments de recollida d’informació, moments d’anàlisi de síntesi, moments de treball col·lectiu i individual, sense oblidar els moments de reflexió sobre el mateix aprenentatge.
El proyecto interdisciplinario conduce a la participación e intervención en el entorno
La participació de l’entorn, al llarg d’un projecte interdisciplinari, s’ha de basar a suggerir propostes que portin l’alumnat a dissenyar i concretar accions per intervenir-hi, no tan sols per conèixer-lo, sinó també per transformar-lo i millorar-lo. Participant des de la perspectiva d’involucrar-s’hi, tots (persones, institucions, entitats) eduquem i ens eduquen.
Las tecnologías digitales permiten pasar de la información al conocimiento en un proyecto interdisciplinario
La evaluación impregna todo el proceso de aprendizaje de un proyecto interdisciplinario
L’avaluació comprèn tot el procés d’aprenentatge de manera continuada i dinàmica. Esdevé el marc on es pot encaixar el projecte interdisciplinari de manera que impregni tot el procés d’aprenentatge. Aquest panorama fa possible un ambient avaluatiu en què cada participant es pot trobar còmode i motivat per avançar en els aprenentatges.
El portafolios permite agrupar las estrategias e instrumentos para la evaluación de un proyecto interdisciplinario
El portafolis pot contenir diferents tipus d’instruments avaluatius, els quals ajudaran a donar resposta a les diferents situacions d’aprenentatge que es produeixen en un projecte interdisciplinari. Aquestes eines d’avaluació han de convidar l’alumnat a reflexionar sobre el seu aprenentatge, per poder prendre decisions sobre el que vol obtenir o millorar.
Prólogo
Presentación
Glosario
Aquest contingut es proporciona amb la compra de qualsevol capítol d'aquest llibre.
Referencias bibliográficas
Aquest contingut es proporciona amb la compra de qualsevol capítol d'aquest llibre.
Categories de productes:
Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Teoría y métodos educativos, Transversalidad, Transversalitat, Teoria i mètodes educatius
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
enfoque globalizador, evaluación de proyectos, proyectos interdisciplinarios, trabajo por proyectos
SKU: 24656