Personalització del contingut
Resum
El llibre parteix de l’experiència comuna, pel que fa a França i Espanya, de que els que accedeixen a la direcció dels centres educatius són mestres o professors que respecte a la direcció només tenen un coneixement d’observació .ja que en la cultura organitzativa de les nostres institucions escolars sembla donar-se per fet que l’única cosa que s’ha d’aprendre és a gestionar alguns instruments burocràtics, donant per suposada la capacitat de solucionar conflictes personals i col·lectius, dirigir reunions, prendre decisions, etc. Per contra, aquest llibre es basa en la realitat de que l’exercici de la direcció demana unes competències professionals específiques i ben diferenciades de les pròpies de l’exercici de la docència. Fins i tot, si es té l’experiència d’adjunt, aquesta no permetrà fer front a tots els aspectes de la funció de director, ja que des del primer dia de classe començaran a plantejar-se multitud de qüestions que exigeixen la presa de decisions immediates.
Categories
Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Personal directiu, Personal directivo, Trabajo en equipo del profesorado, Treball en equip del professorat
Col·leccions
Paraules clau del producte
ámbito de actuación, centros educativos, competencias profesionales, director, ética profesional, librerias