Personalització del contingut
Resum
L’escola necessita obrir-se a la comunitat per poder complir eficaçment i eficientment una funció educativa i social. Les comunitats, per la seva banda, ni poden ni han de prescindir de l’escola. El que fa que una comunitat sigui una cosa més que un conjunt o agregat de persones, institucions i entitats són els llaços que vinculen unes i altres en densos entramats relacionals. La connexió i intercomunicació sostinguda entre l’escola i la comunitat possibilita comunitats integrades en les quals l’educació de tots els seus membres és una responsabilitat i un deure assumits de manera col·lectiva. Aquest llibre tracta sobre les relacions entre l’escola i la comunitat, en la doble dimensió apuntada: d’obertura de la institució escolar vers la comunitat i de col·laboració de la resta d’agents de la comunitat amb l’escola, recollint tant experiències i reflexions des de l’escola com des de professionals de la intervenció socioeducativa.
Autors
Flor Majado Freile, Jesús Rodríguez Rodríguez, Julio Vera Vila, Manuel Zafra Jiménez, María Helena Zapico Barbeito, Montserrat Castro Rodríguez, Gerard Josep Ferrer Esteban
Etapes
Categories
Acción comunitaria, Educació en el temps de lleure / educació no formal, Educació per a la convivència, Educació social/Acció comunitària, Educación en el tiempo libre / educación no formal, Educación para la convivencia, Educación social/Acción comunitaria, Acció comunitària
Col·leccions
Paraules clau del producte
colaboración, comunidad, comunidad de aprendizaje, escuela, librerias, red