Personalització del contingut
Resum
“In recent times, in nursery and primary schools, the introduction of organizing by environments or spaces of free choice has been widely extended, usually distributed in thematic areas of knowledge. This book aims to respond to the need to construct powerful science spaces from the point of view of learning while also maintaining the appeal and fascination that children feel for the phenomena of the natural world
Autors
Imma Brugarolas Criach, Jordi Cantons Palmitjavila, David García Martín, Montse Garriga València, Gabriel Lemkow Tovías, Marta Llebaria Ferrer, Pep Llenas Sunyer, Sílvia Mampel Alandete, Carme Montiel Lorenzo, Bianca Mur Vallecillo, Montserrat Pedreira Álvarez, Laura Torreguitart Llauradó, Loli Vázquez Carrasco, Núria Vilaseca Closa
Etapes
Categories
Ambientes, Ambients, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge significatiu / significativitat, Didàctica del coneixement del medi, Didáctica del conocimiento del medio, Joc i experimentació, Juego y experimentación
Col·leccions
Paraules clau del producte
0-6, ambientes, ciencia, descoberta entorn, experimentación, juego, librerias, propuestas prácticas