Tutoría entre iguales: de la teoría a la práctica

Un método de aprendizaje cooperativo para la diversidad en secundaria

Graó Educación - Número: 193 (febrer 04)

ISBN / EAN : 9788478273195 - ISBN / EAN PDF: 9788478278367

22,0020,89 IVA incluido

Aquest producte té enviament gratuït

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Una estratègia que aprofita pedagògicament les diferències entre els alumnes i ens permet veure la diversitat no pas com a un problema, sinó com a un recurs.

Personalització del contingut

Resum

Un mètode d’aprenentatge cooperatiu a través del qual un alumne (l’alumne tutor) aprèn ensenyant al seu company (l’alumne tutorat), que a la vegada aprèn gràcies a l’ajuda personalitzada i permanent que ha rebut. Així doncs, es tracta d’una estratègia que aprofita pedagògicament les diferències entre els alumnes i ens permet veure la diversitat no pas com a un problema, sinó com a un recurs. La tutoria entre iguals, encara poc coneguda al nostre país, està molt divulgada entre els àmbits educatius anglosaxons (sota la denominació peer tutoring) i destaca per a la UNESCO i pels experts en educació com a un mètode instructiu altament efectiu, intensament eficaç per a l’atenció a la diversitat i, en conseqüència, per a l’ ensenyament de qualitat. Mitjançant una rigorosa explicació de les bases teòriques que sostenen el mètode, i una proposta pràctica concreta, avaluada en diversos centres, aquest llibre ofereix al professorat la possibilitat d’aplicar sense dificultat aquest recurs educatiu tan interessant.

Col·leccions

Graó Educación