
Diversitat i perspectiva de gènere
Revista Guix - Número: 499 (maig 23)
ISBN / EAN : 0213-8581
29,08€ IVA incluido29,08€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
La formació inicial de mestres sobre una sòlida base cultural
Assignaturitis
Núria Vouillamoz: «La curiositat per llegir es desperta quan els llibres parlen d´allò que cada infant necessita sentir»
Petits passos per a l´escola, grans salts cap a la inclusivitat
Cap al 1990, la Judith Butler afirmava al seu llibre Problemes de gènere que els comportaments de rols de gènere es troben reglamentats a través d’una sèrie de pautes culturals històricament i lingüísticament construïdes. I, per tant, l’escola no és aliena ni imparcial en aquesta construcció social i cultural, per la qual cosa el professorat i les professionals que la conformem som agents actives, responsables i transformadores per convertir l’escola en un lloc (de debò) segur.
De Mikel a Nerea
En aquest article es presenta el procés que s’ha dut a terme a la ikastola d’Otxandio per abordar des de tots els angles el procés de transició de gènere d’una alumna. Així mateix apareix el testimoniatge de primera mà de la mare de la Nerea, en què s’expliquen els seus temors i les complicitats que s’estableixen per assegurar al màxim el benestar emocional de la seva filla i el canvi de mirada de tots els agents implicats. Tot això com un aprenentatge de vida per part de tota la comunitat.
Així, doncs, ets noi o noia?
Petits gestos, grans canvis
Museus per educar en creativitat
Activitats per introduir la robòtica i el pensament computacional a educació infantil i primària
Tallers de paisatge 2030: innovar per transformar
El CEIP Mas d’Escoto disposa d’un consolidat programa de tallers que ha connectat amb projectes del centre com ara «Bon dia, Túria» per impulsar la recuperació del Parc Natural del Túria. En aquest article presentem l’experiència desenvolupada al Taller de paisatge 2030, que, amb la col·laboració de l’equip d’EcoRiba (Ajuntament de Riba-roja de Túria), té com a objectiu promoure el coneixement dels ODS a través d’accions d’aprenentatge servei des de la pedagogia de l’atenció i l’acció comuna.
L´autisme a través d´una mestra recentment graduada
Els ODS en acció! ODS 13: Acció climàtica
Els ODS en acció! ODS 14: Vida submarina
Els ODS en acció! ODS 8: Treball digne i creixement econòmic
Els ODS en acció!: Carnet ODS (actualitzat)
Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació
Recordant l'Èrik: El dol al centre educatiu
Taules de programació: Recordant l'Èrik. El dol al centre educatiu
Gabriela Mistral
Què ens diu la investigació científica?: La gestió positiva dels conflictes com a element clau per desenvolupar les competències socioemocionals en l'
Segons com gestionem el conflicte es poden generar nous camins de comprensió i desenvolupament social i personal o, per contra, vies de destrucció i desconeixement dels drets i de les necessitats que, com a persones, tothom tenim. En aquest sentit, la gestió positiva del conflicte implica acollir-lo com una oportunitat de millora, de canvi, de creixement i de transformació, tant personal com relacional.
L'evidència en la pràctica: Gestió positiva de conflictes i desenvolupament de competències socioemocionals. Teories del conflicte en una intervenció
Fer el cim: De la vivenciació a la generalització matemàtica
I ara... fem camí cap al cim. Números parells i senars
Preguntes amb resposta
Actuar pel clima comença per entendre què ens està passant, i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una colla de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
Joves actius i solidaris
Converses amb la pluja: el valor educatiu de l´aigua
Es presenta una proposta amb què es pretén treballar el valor de la pluja com a agent transformador al context de canvis a les dinàmiques planetàries i també com a recurs pedagògic en forma de repte que convida l’alumnat de primer cicle d’educació primària a la reflexió i a la pràctica científica.
Trobem-nos a l'aula: mestres, alumnat i famílies
La fortalesa de les dinàmiques de relació entre les famílies i l’escola va ser un factor clau per tal d’encarar les dificultats de la pandèmia, però aquestes dinàmiques també es van veure negativament afectades per les mesures de distanciament. Recuperar la relació i potenciar-la ha estat la meta de la construcció de nous espais de trobada, la qual cosa ha contribuït a refermar les dinàmiques de resiliència de la comunitat escolar.
Salut mental dels infants, adolescents i joves. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomanacions de Bibliomèdia: Néixer
Recomanacions de Bibliomèdia: El gran llibre de l'aigua: De la transpiració de les plantes a la devastació dels tsunamis
Recomanacions de Bibliomèdia: Els coixins màgics
Recomanacions de Bibliomèdia: Néixer nena
Llibres: Diàlegs entre educació i neurociència
Trobades i convocatòries
Autors
Vania Borbar Valenzuela, Josep Callís Franco, Mònica Carrasco Serracanta, Carlos Colom Miralles, Equip Cuidem-nos, Aloña Erauskin Barandiaran, Mariona Garriga de Ahumada, Mikel Juaristi Izagirre, Laura Lladós Alonso, Esther Luna González, Eva Morell Farrús, Lur Olabarri Etxebarria, Úrsula Olmo Rovira, Dorleta Pérez Gorroñogoitia, Birginia Pozo González, Ane Sánchez Ainzúa, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Sílvia Camps Orfila, Azahara Casanova Pistón, Teresa Franquesa Codinach, Marta Gual Oliva, Ricard Huerta Ramón, Antonio José Morales Hernández, Jordi Gimeno Delgado, Paula Jardón Giner, Mónica Martínez Domínguez, Ingrid Mulà Pons de Vall, Marta Vilar Recasens, Dormitilia Viñas, Fàtima Dalmau Pòrtuelas, Equipo docente de 5.º y 6.º de Educación Primaria , Susana Lamiel, Daniel Salinas, José Luís Lalueza Sazatornil
Categories de productes:
Álbum ilustrado, Aprendizaje de la lectura, Aprendizaje y servicio, Áreas curriculares, Atención a la diversidad, Autismo, Biblioteca/mediateca, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competència matemàtica, Competencia social y ciudadana, Competencias básicas, Competencias profesionales del profesorado, Comunidad educativa, Contaminación, Creatividad, Derechos humanos, Desarrollo emocional, Didáctica de la ciencias de la Tierra/geología, Didáctica de la lengua y la literatura, Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales, Duelo, Educación afectiva emocional, Educación ética, Educación medioambiental, Educación moral, Educación para el desarrollo, Educación para la sostenibilidad, Emociones, Enfermedades mentales, Enfoque disciplinar y sus relaciones, Escuela inclusiva, Estrategias didácticas de la matemática, Filosofía de la educación, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Género y educación, Habilidades sociales del profesorado, Inteligencia emocional, Lectura, Literatura infantil/juvenil, Metacognición, Métodos globalizados, Neurociencias/neuroeducación, Personalización de los aprendizajes, Planes educativos de entorno, Programas de educación medioambiental, Proyectos estratégicos, Resolución de conflictos / mediación, STEM - STEAM, Uso de la robótica
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
SKU: 73766