
La pedagogía de proyectos
Revista Aula - Número: 247 (novembre 15)
ISBN / EAN : 1131-995X
7,90€ IVA incluido7,90€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Iniciando nuevos caminos...
Noticias de interés
Establecer complicidades con un centro de arte
La brecha digital entre el profesorado
Se comenta en la Red...
Mar Romera, maestra y pedagoga, presidenta de la Asociación Pedagógica Francesco Tonucci. Escuchar a los niños y las niñas
La pedagogía de proyectos en un caso aplicado: la Escuela Andorrana
Los caminos para ir a la escuela
El trabajo cooperativo en la pedagogía de proyectos
El treball en equips cooperatius és un tipus d’organització social de l’aula cada cop més emprada a les escoles que tenen en compte la formació en valors. A l’escola andorrana d’Encamp, l’hem començat a aplicar aquest curs en el marc del projecte PERMSEA, la qual cosa ha provocat que els rols del professorat i de l’alumnat s’hagin vist modificats. Al llarg de la posada en pràctica, hem treballat al voltant de la formació d’equips i dels diferents papers dels seus components. Apreciem un aprenentatge més significatiu, funcional i proper.
Queremos ser competentes
Controversias sociocientíficas
L’ensenyament de les ciències ha de formar ciutadans i ciutadanes capaços de participar en la societat del segle XXI de manera activa i crítica. Les controvèrsies sociocientífiques i, en concret, les notícies de premsa que hi estan relacionades esdevenen una eina didàctica potent per aconseguir aquest objectiu, tant dintre de l’aula com fora.
Diez preguntas que debería hacerse un equipo directivo sobre el tratamiento de la diversidad
En el present article, se suggereix partir de deu preguntes sobre el tractament de la diversitat, perquè un equip de direcció ha de tractar aquesta qüestió com un dels eixos centrals de la seva gestió. D’aquesta manera, de ben segur, es milloraran l’actuació del centre i els processos d’ensenyament-aprenentatge.
La formación dual
Investigaciones sobre el aprendizaje basado en proyectos (ABP)
L’aprenentatge basat en projectes comporta millores significatives en l’aprenentatge de l’alumnat. Edutopía, fundació que identifica i difon enfocaments educatius innovadors transferibles i basats en evidències, ha realitzat una àmplia recerca d’investigacions sobre el tema. A l’article, s’aprofundeix en aspectes com la definició de l’ABP, es presenten alguns resultats d’aprenentatge i s’ofereixen recomanacions, pràctiques i fonts per fer-ne l’aplicació a les aules.
La reproducción: ¿deber o necesidad?
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), breus retalls de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els donem l’oportunitat d’expressar-se.
Multiplicaciones rusas
Cacharreando, un proyecto realizado con Makey Makey y Scratch
Hilos de agua, ríos de tinta
Medidas educativas para alumnado con altas capacidades
Al present article, s’hi anomenen les mesures educatives més habituals per a nens i nenes amb un talent o més i s’hi expliquen els programes d’enriquiment, en especial el model de Renzulli.
El cuento para desarrollar procesos matemáticos
Material para el alumnado: El cuento para desarrollar procesos matemáticos
Material para el alumnado: Ejemplo de cuento elaborado
Incompetencia digital
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Biblioteca de Aula. Encuentros. Convocatorias. Webs
Subjuntivo
La Tira
Autors
Miquel Àngel Alabart Saludes, Yolanda Cabaleiro Santana, Jordi Canelles Torres, Jaume Centelles Pastor, Antonio Codina Bosch, Comissió Mixta formació inicial dual. Lleida, Irene de Puig Olivé, Naira Díaz Moreno, Equip Cuidem-nos, Equip docent de tercer cicle de l'Escola Andorrana, Ezequiel García Navarro, Grup IREF, Francesca Muñoz López, Montse Quer, Redac., Mar Rodríguez Segovia, ESTHER VAZQUEZ GUIRADO, Vanessa Vega, Antoni Zabala Vidiella, M. Àngels Aché Feliu, Noèlia Esteruelas Garrido, M. Mercè Olle Camprubí, Rosa M. Rechi Obiols, Sempere, Cristina Vergara Arauz, Elisabet Danot Sánchez, Jordi Drets Lloveres, Dolors López Benítez, Núria Martí Sánchez, McGregor, Ester Romero González, Sònia Alcaide Muñoz, Edelmira Badillo Jiménez, Nàdia Briand Papin, Pilar Arajol Sánchez, Mònica - Sànchez Molina
Etapes:
Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General, Universitat
Categories de productes:
Actividades literarias, Activitats literaries, Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Alfabetització científica, Alfabetización científica, Altas capacidades, Altes capacitats, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat i NEE, Atención a la diversidad y NEE, Avaluació de l'alumnat en l'aprenentatge, Biblioteca/mediateca, Ciudad de los niños, Ciutats dels infants, Competència digital i tractament de la informació, Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competencias básicas, Competencias profesionales del profesorado, Competències bàsiques, Competències professionals del professorat, Conte, Contes i literatura infantil, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Didàctica de l'educació per a la ciutadania (transversals), Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didáctica de la ciencias de la Tierra/geología, Didáctica de la educación para la ciudadanía (transversales), Didáctica de la expresión visual y plástica, Didàctica de la geografia, Didáctica de las ciencias sociales y humanidades, Didàctica de les ciències de la terra, Didàctica de les ciències socials i humanitats, Direcció de Centres, Dirección de Centros, Diversidad social/cultural, Diversitat social/cultural, Estrategias didácticas de la matemática, Estratègies didàctiques de les matemátiques, Evaluación del alumnado en el aprendizaje, Filosofia a l'escola, Filosofía en la escuela, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Formación y desarrollo del profesorado, Geometria, Gestió de recursos humans, Gestión de recursos humanos, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Investigació educativa, Investigación educativa, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, Literatura infantil/juvenil, Narrativa, Orientació professional a la universitat, Orientación profesional en la universidad, Ortografia, Participació, Participación, Pla integral de centre, Plan integral de centro, Planificació d'activitats als museus, Planificació estratègica i operativa, Planificación de actividades en los museos, Planificación estratégica y operativa, Política educativa, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Roles del profesorado, Rols del professorat, Salud del niño y la familia, Salut de l'infant i la família, Trabajo en equipo del profesorado, Tratamiento de la información y competencia digital, Treball en equip del professorat, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de las TIC (tecnologías)
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
aprendizaje globalizado, aprendizaje significativo, competencias, competencias para la vida, Escuela Andorrana, formación integral, pedagogía de proyectos
SKU: 26392