La sociolingüística a primària i secundària

Revista Articles - Número: 60 (juliol 13)

ISBN / EAN : 1133-9845

4,99 IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Algunes nocions essencials de sociolingüística per a docents de primària i secundària

Aquest article s’adreça als docents de primària i secundària i vol presentar, de manera sintètica, alguns dels conceptes principals de la sociolingüística per facilitar-ne l’ús, tant en la docència com en la pràctica educativa. L’article s’estructura en quatre apartats. Al primer, s’hi presenten unes quantes nocions relacionades amb la diversitat lingüística individual, com ara llengua inicial o bilingüisme individual. Al segon, s’hi aborden algunes nocions relacionades amb l’anàlisi de les llengües en contacte i s’hi discuteixen nocions com ara manlleu, calc i alternança de codi. El tercer apartat està dedicat a la diversitat lingüística social i a la manera com s’estructuren els usos lingüístics en societat. Finalment, el darrer apartat revisa algunes nocions essencials de la gestió del multilingüisme, especialment en el món educatiu.

Personalització del contingut

Autors

Glòria Bordons de Porrata-Doria, Carme Bové Romeu, Daniel Cassany Comas, Llorenç Comajoan, Mariona Corcelles Seuba, Júlia Ferrer i Garcia, Pere Mayans i Balcells, Anna Méndez Navarro, Núria Montés, Enric Serra Casals, Carina Siqués Jofré, Mireia Trenchs Parera, Nadina Urgell Saborit, Ignasi Vila Mendiburu, Francesc Xavier Vila Moreno, Montserrat Vilà Santasusana, Josep M. Baldaquí Escandell, Carme Junyent Figueras

Categories

Actitudes, Actituds, Alfabetització, Alfabetización, Aprendizaje cooperativo, Aprenentatge cooperatiu, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competència digital i tractament de la informació, Competencia en comunicación lingüística, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Diversidad social/cultural, Diversidad sociocultural y personal, Diversitat social/cultural, Diversitat sociocultural i personal, Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat, Educación para la interculturalidad/multiculturalidad, Escriptura, Escritura, Gramàtica, Immersió lingüística, Influencia de los medios de comunicación, Inmersión lingüística, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Nouvinguts/immigració, Patrimoni, Patrimonio, Planes lingüísticos / Proyecto lingüístico, Plans lingüístics / Projecte lingüístic, Plirilingüiisme/bilingüisme, Plurilingüismo/bilingüismo, Poesia, Política i legislació educativa, Política y legislación educativa, Recién llegados/inmigración, Secuencias formativas y didácticas, Seqüències formatives i didàctiques, Sociolingüística, Trabajo en equipo del profesorado, Trabajos de investigación, Tratamiento de la información y competencia digital, Treball en equip del professorat, Treballs de recerca, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de las TIC (tecnologías), Influència dels mitjans de comunicació, Pedagogia dialògica

Col·leccions

Revista Articles

Paraules clau del producte