Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > L’educació social a l’escola
L’educació social a l’escola

L'educació social a l'escola

C12 - Número: 475 (març 21)

ISBN / EAN : 0213-8581

19,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Sumem nous professionals a l´escola

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

No serveixo per a això

La motivació per aprendre, és solament cosa de l’alumnat? Existeix alguna repercussió entre la motivació que mostra el professorat per ensenyar i la que mostra l’alumnat per aprendre? Quines creences i expectatives tenim sobre les tasques i sobre el nostre grup classe?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Lluís Vila: «A les escoles, a part de més mestres, també hi calen uns altres perfils professionals, com ara el de l´educadora i l´educador social»

Tan bon punt comencem a parlar, el protagonista d’aquest retrat fa que em pregunti si l’escola s’ha quedat encarcarada en pràctiques del passat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Eduquem entre totes

La incorporació de l’educadora o l’educador social a l’escola hi aportarà compe-tències, coneixements i mirades socioeducatives que se sumaran als de l’equip pe-dagògic que té un projecte comú per desenvolupar. Les funcions que hi pot exercir aquest professional són diverses i estan en la línia d’ajudar el centre a fer realitat les seves intencions educatives i a afrontar els reptes que se li plantegen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Incorporació d´educadors socials a les escoles

Enfront dels interrogants que continua plantejant la incorporació de la figura pro-fessional de les educadores i els educadors socials en la institució educativa, les au-tores de l’article presenten, des d’una perspectiva que atén el necessari desenvolu-pament de les seves competències professionals, elements a partir dels quals es pu-guin problematitzar els diferents itineraris que s’han anat traçant a nivell nacional i es posicionen respecte al lloc que ha d’ocupar l’educació social en el sistema edu-catiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L’educadora social en escoles de màxima complexitat

L’article ens aproxima a l’experiència de les educadores socials a les escoles dins del programa «De l’equip docent a l’equip educatiu», del Pla de Barris impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, un camí de construcció de rol i d’aprenentatge mutu amb l’escola.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L’educadora social a l’escola pública d’educació infantil i primària Els Convents, de Martorell

Aquest article descriu la intervenció de l’educadora social a l’escola Els Convents, de Martorell. El projecte, que va ser proposat, dissenyat i finançat per l’AMPA del centre, va rebre l’assessorament del CEESC (Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya). Hi descobrim qui dissenya el projecte, en quines necessitats es basa, com es contextualitza i quins resultats s’obtenen al llarg dels cursos 2018-2019 i 2019-2020.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La LOMLOE a debat: què modifica la nova llei?

El 29 de desembre de 2020 es publicava al BOE la LOMLOE, la més recent de les lleis orgàniques d’educació. Aquesta nova modificació ha suscitat debat mediàtic i entre la comunitat educativa. En aquest article s’hi analitza la llei i s’hi reflexiona sobre els factors que incideixen en la revisió periòdica de la llei orgànica que regeix el dret a l’educació. Per acabar, s’hi recullen aquells aspectes de millora que s’inclouen en la normativa actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Punt i a part en el Primer Congrés d´Educació Pública: Valoracions del Grup Promotor

Com a grup promotor del Primer Congrés d’Educació Pública volem exposar les consideracions i les conclusions que hi van sorgir. Un recull que vol ser un punt i seguit, amb la intenció de continuar un treball que va començar amb molta il·lusió i moltes ganes de ser perllongat, amb l’objectiu principal de permetre donar veu a totes les entitats relacionades amb l’educació pública del nostre país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Tafonomia a l´educació primària

L’aparició de les metodologies actives en l’educació ha revolucionat la didàctica de les ciències. Mitjançant la seva aplicació, l’alumnat pot conèixer i aplicar les dife-rents fases del mètode científic. A la proposta d’intervenció que presentem s’hi mostra un model educatiu basat en les metodologies actives i el mètode científic per incorporar el concepte de tafonomia en una aula d’educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Una redacció i un plató de televisió a l’escola

Es presenta una experiència de transformació metodològica en un centre educatiu d’infantil i primària on la creació del diari i la televisió digitals, com a elements motivadors, esdevenen els eixos vertebradors de la proposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La música, una eina d´integració a l´aula

La música és una eina extraordinària per ajudar a integrar els infants nouvinguts a l’aula. Ho hem comprovat amb una experiència duta a terme en una escola de primària, on una proposta didàctica musical ens ha portat a parlar sobre aspectes culturals del Marroc. Això ha fet que un nen procedent d’aquest país que no era acceptat pel grup classe i no se sentia gens motivat a l’escola canviés la seva actitud i els companys l’integressin a la classe.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

De la terra de meravelles a Invernàlia

En un moment en què la literatura infantil està en auge, convé repensar quin és el rol que s’assigna als personatges que hi surten, tant en el text com en les imatges, per aconseguir equilibrar les representacions masculines i femenines a les obres en qüestió. En aquest article presentem algunes de les lectures amb les heroïnes imprescindibles que hauríem de tenir a les biblioteques escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les mestres de suport als centres inclusius

Les mestres de suport a la inclusió (pedagogia terapèutica i audició i llenguatge) del CEIP L’Albea, situat a la Vall d’Alba (Castelló), hem dissenyat el Projecte Conviu: pràctiques d’educació emocional i inclusiva per promoure la convivència i l’èxit escolar. Gràcies al compromís i a l’ajut de l’equip directiu i de tot el claustre, ha estat possible implementar-lo realitzant una docència compartida des del cor que permet caminar junts cap a una escola inclusiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Lev Tolstoi i l´escola de Iàsnaia Poliana

En aquesta secció es tracta de llevar la pols a textos i idees poc o molt conegudes i que estan presents en el debat i en la pràctica educativa actuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Cap al residu zero

Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

CoSpaces_Edu, el poder dels videojocs al servei de la història

La integració d’experiències immersives en l’educació té el potencial de transformar l’aprenentatge. El rol de l’alumnat és actiu, atès que la seva funció és «fer, crear i interactuar», i això permetrà assolir un aprenentatge profund a mida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

PrograMació en Scratch amb ema de matemàtiques

En el present article us volem aportar idees per incloure aspectes relacionats amb la didàctica de les matemàtiques en la nostra implementació dins d’un entorn STE-AM de la programació i el pensament computacional a l’aula. Ho farem pensant en l’alumnat d’educació primària i treballant amb el conegut llenguatge de programa-ció per blocs anomenat Scratch.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Comissions mixtes de famílies i mestres a l´Escola dels Encants

En aquest text mostrarem com s’organitza l’Escola dels Encants per oferir un espai de participació constant a les famílies: les comissions mixtes de treball formades per mestres, mares i pares, amb l’objectiu d’actuar de manera col·laborativa en refe-rència a aspectes de l’àmbit educatiu del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El treball a l'aula amb grups estables de convivència (II)

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Relacions entre la família i l´escola en un curs marcat per la covid-19. Respostes saludables

Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades i convocatòries

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Milena en qüestió

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Elisabeth Arpal Salvador, Jaume Centelles Pastor, María Begoña Codesal Patiño, Mònica Cugat Pedrerol, Equip Cuidem-nos, Andrés Flórez Fernández, Rosa Maria Forner Calpe, Gorka García León, Maria Gratacós Monllor, Grup Promotor del Primer Congrés d’Educació Públic, Rosa M. Guitart Aced, Antonio Alberto Márquez Ordóñez, Sara Moreno Cerezo, Gemma París Romia, Ferran Sanchez Margalef, Fernando Trujillo Sáez, Joan Turu Sánchez, Verónica Villar Coll, Celia Alcón Ayora, Rut Barranco Barroso, Teresa Franquesa Codinach, Mónica Muñoz Rodríguez, Erica Polini, Eva Bretones Peregrina, Cristina González Martín, Diana Montserrat Ferrer, Celia Precioso Costa, Marta Vilar Recasens, María Ferrando Bueno, Neus García Soldevila, Gemma Meléndez Aguilar, Ruth Ortín Lozano, Olalla Veiga Graña, Diego Arceredillo Alonso, Ruth Blasco

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

Alfabetització científica, Alfabetización científica, Asertividad del profesorado, Assertivitat del professorat, Atenció a la diversitat, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad, Atención a las familias, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Competència digital i tractament de la informació, Competència matemàtica, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunidad educativa, Comunidades de aprendizaje, Comunitat educativa, Comunitats d'aprenentatge, Convivència, Desarrollo curricular, Desenvolupament curricular, Educació afectiva emocional, Educació medioambiental, Educació per a la convivència, Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat, Educació per a la sostenibilitat, Educació per al consumidor, Educació social/Acció comunitària, Educación afectiva emocional, Educación medioambiental, Educación para el consumidor, Educación para la convivencia, Educación para la interculturalidad/multiculturalidad, Educación para la sostenibilidad, Educación social/Acción comunitaria, Educadores externos, Educadors externs, Empatia, Equidad, Equitat, Escola inclusiva, Escola pública, Escoles sostenibles, Escuela inclusiva, Escuela pública, Escuelas sostenibles, export, Figuras relevantes, Figures rellevants, Finalidades de la educación, Finalitats de l'educació, Formació i desenvolupament del professorat, Formación y desarrollo del profesorado, Gènere i educació, Género y educación, Gestió de l'aula, Gestión del aula, Habilidades comunicativas, Habilitats comunicatives, Intervenció social, Intervención social, Jaciments arqueològics, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, Legislació educativa, Legislación educativa, Literatura infantil/juvenil, Motivació, Motivación, Música i societat, Música y sociedad, Organització i participació de les famílies, Organización y participación de las familias, Personalització dels aprenentatges, Personalización de los aprendizajes, Política educativa, Qualitat educativa, Raonament matemàtic, Razonamiento matemático, Redes de atención a la infancia, Riesgo social, Risc social, STEM - STEAM, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de la televisió, Ús del 3D, Uso de la televisión, Uso del 3D, Xarxes d'atenció a la infància, Yacimientos arqueológicos

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Continguts relacionats

  • Institutos-escuela
  • Símbolos y socialización
  • Educación lenta.

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023