Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Nuevas estrategias didácticas
Nuevas estrategias didácticas

Nuevas estrategias didácticas

Nuevas estrategias didácticas (gamificación, flipped classroom)

Revista Textos - Número: 85 (juliol 19)

ISBN / EAN : 1133-9829

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Nuevas estrategias didácticas

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Letras, videojuegos y rock and roll

Aquest article explica l’experiència del Pla Ceibal de l’Uruguai amb Letrapaluza, un videojoc que dona suport a l’ensenyament de la gramàtica i l’ortografia des d’un enfocament lúdic i innovador. Com es va crear? Com se’n va incentivar l’ús a les aules? Quina opinió en tenen els docents? A continuació mostrem l’experiència que va captivar milers d’estudiants i que va ser un èxit al llarg de tres anys consecutius.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Clases centradas en el alumnado en la formación de profesorado

Quan els estudiants de Didàctica de la Llengua i la Literatura realitzen les pràctiques, tornen a les aules de secundària amb una nova perspectiva. En el present article es proposa organitzar una sèrie de classes centrades en l’alumnat que ajuden a construir una mirada renovada sobre l’escola i el que té lloc a les aules.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Palabras aumentadas: jugar para reflexionar sobre la lengua

Aquest article presenta algunes característiques del joc com a activitat sociocultural encreuada amb el llenguatge, amb els llenguatges, i com a «cercle màgic» per afavorir situacions d’ensenyament que permeten experimentar amb la llengua i reflexionar sobre la seva materialitat, seguir-ne les regles o transgredir-les i descobrir la creativitat que s’amaga darrere dels usos quotidians de la parla.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Historias de ayer para gente de hoy

El material presentat, realitzat en un suport digital, desenvolupa una proposta metodològica basada en els principis de l’ABP, però alhora s’enriqueix amb l’aportació d’estratègies metodològiques com ara la ludificació, la classe inversa, l’aprenentatge cooperatiu, aprendre a aprendre, etc. Tots aquests elements s’articulen en una proposta didàctica coherent i realista.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Sumergidos en un escape room

Fa un temps que treballem l’aprenentatge basat en projectes (ABP) i l’aprenentatge cooperatiu. En aquest context, per aconseguir una millora educativa, hem cercat estratègies diverses, una de les quals és la ludificació. Partint d’aquí, hem utilitzat la idea en un projecte de literatura.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La muerte en las lecturas personales de lectores adolescentes

La construcció d’un lector adolescent està subjecta a molts factors de tipus social i cultural. Què mou els nois i les noies adolescents a optar per certes lectures on es tracta el tema de la mort? Com accedeixen a aquesta literatura fora de l’aula? Com la reben? Aquestes són algunes de les preguntes que guien aquest treball amb joves entre 14 i 17 anys de tres institucions educatives de la ciutat d’Ibagué, a Colòmbia.

 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Narrativas en los inicios de la escritura

Aquest article posa de manifest la importància que els infants intentin comprendre com funciona el llenguatge escrit, les regles i les idiosincràsies bàsiques que el regeixen, per gaudir de l’adquisició de l’escriptura i aprendre’n de manera significativa. Exposem una investigació d’aula en una classe de P5 en què el mestre crea una unitat didàctica amb diverses propostes de lectura i d’escriptura que volen suscitar la reflexió metalingüística compartida.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El fomento de la lectura a través de la escape room

L’article següent presenta una sessió didàctica amb l’objectiu de fomentar la lectura dels clàssics a l’aula. Per fer-ho, proposem un joc d’escapada en viu, una metodologia innovadora basada en la ludificació, els grups col·laboratius i la participació.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Una metodología para enseñar lengua en contextos multilingües

Un repte de l’educació és saber com, partint de les competències plurilingües de l’alumnat divers, es pot aconseguir que aquest adquireixi els sabers necessaris per utilitzar les llengües curriculars. Al present text es mostra un projecte col·laboratiu en què les estudiants i els estudiants de quart d’ESO es van convertir en investigadors de les pròpies pràctiques plurilingües i van presentar la seva anàlisi i els resultats obtinguts als estudiants universitaris, amb la qual cosa van mostrar el seu apoderament i aprenentatge.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

En contexto: Argumentar con juegos de rol y elaborar un reportaje a partir de una entrevista

Se presentan dos actividades diferenciadas: una de argumentación oral a través del juego de rol y otra de elaboración de una entrevista que servirá como fuente de información para redactar un reportaje y que irá seguida de un ejercicio de coevaluación de un párrafo del reportaje, producto final de la secuencia didáctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Materiales a examen: El monstruo de Mary Shelley

En el present text valorem el projecte de treball realitzat en suport digital i titulat Frankenstein: El monstruo de Mary Shelley, que treballa continguts literaris diferents i propis de la matèria de literatura universal dintre del primer curs de batxillerat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Encuentros

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomendaciones breves

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Crónica: Tercer Congreso Lectores y Lecturas para otro Mundo Posible

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Reseña: Narrativas literarias en educación infantil y primaria

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Reseña: Introducción a la pragmática: Una perspectiva sobre el lenguaje en acción

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Crónica: XI Taller Latinoamericano para la Transformación de la Formación Docente en Lenguaje

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Josep Besa Camprubí, Oreto Domenech, Fabio Jurado Valencia, Paula Labeur, Júlia Llompart Esbert, Yolanda López, Cecilia Magadán, Mariana Montaldo, M. del Mar Pérez Gómez, Carmen Rodríguez Gonzalo, Javier Simón Gómez, Mónica Vicens Mora, Alejandra Arana Rodríguez, Gustavo Bombini, Adela Fernández Campos, Mariona Masgrau Juanola, Marina Rondón García, Eleonora Achugar Díaz, Areli Flores Martínez, Irene González Mendizábal, Antonio José Moreno-Guerrero, Martí Pons Oliver, Irene Reig Zarco, Lidia Garcia Cárdenas

Etapes

Batxillerat, Ed. Infantil, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Alfabetització, Alfabetización, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje de la escritura, Aprendizaje de la lectura, Aprenentarge de la lectura, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge de l'escriptura, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competència digital i tractament de la informació, Competencia en comunicación lingüística, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la literatura, Didàctica de la llengua, Didàctica de la llengua i la literatura, Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat, Educació per al desenvolupament, Educación para el desarrollo, Educación para la interculturalidad/multiculturalidad, Estrategias de lectura, Estratègies de lectura, Expresión escrita/composición/redacción, Expresión y compresión oral, Expressió escrita/composició/redacció, Expressió i comprenssió oral, Flipped Classroom, Formació i desenvolupament del professorat, Formació inicial del professorat, Formación inicial del profesorado, Formación y desarrollo del profesorado, Gènere i educació, Género y educación, Gramàtica, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Jocs de rol, Jocs/Gamificació, Juegos de rol, Juegos/Gamificación, Lectura, Literatura infantil/juvenil, Literatura universal, Metacognición, Motivació, Motivación, Narrativa, Ortografia, Plirilingüiisme/bilingüisme, Plurilingüismo/bilingüismo, Política educativa, Segle XIX, Siglo XIX, Textos argumentativos, Trabajos de investigación, Tratamiento de la información y competencia digital, Treballs de recerca, Ús de les TIC (tecnologies), Ús dels videojocs, Uso de las TIC (tecnologías), Uso de los videojuegos, Metacognició

Col·leccions

Revista Textos

Paraules clau del producte

Continguts relacionats

  • Els projectes: com els entenem?
  • ¿Qué física hay que enseñar en primaria y por qué?
  • Literatura en primaria

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023