
Nuevos currículos, nuevos aprendizajes
Revista Textos - Número: 100 (abril 23)
ISBN / EAN : 1577-0834
34,90€ IVA incluido34,90€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
100 números de Textos
Nuevos currículos, nuevos aprendizajes
El currículo de lengua y literatura
La competencia plurilingüe en el aula
El nuevo currículo: una oportunidad para la educación literaria
Cómo abordar la reflexión gramatical en el aula
La planificación y la organización de los aprendizajes atendiendo al enfoque del currículo
La conversación informal como objeto de aprendizaje
Acoso escolar y literatura juvenil
Didáctica de la poesía
Aquest article és la continuació d’una publicació anterior en què vam presentar un recull de propostes de renovació en l’àmbit de la didàctica de la poesia. En aquest treball, a més, en fem un resum i n’afegim uns altres de collita pròpia. Finalment, presentem la tesi La manera més salvatge, una aproximació a la didàctica de la poesia des del cos, una proposta d’utilització del moviment corporal a l’aula de literatura.
¿Qué nos cuentan las mujeres de origen indio y pakistaní sobre la literatura?
Crónica: El Congram23 pone de relieve el interés en la enseñanza de la gramática desde una perspectiva interlingüística
Reseña: Yo, mediador(a): Mediación y formación de lectores
Reseña: Mueve la lengua, que el cerebro te seguirá
Encuentros
Uri Ruiz Bikandi, in memoriam
¿Qué nos dice la investigación científica?: La metodología de proyectos
La metodologia de projectes desenvolupa el pensament per a la complexitat i el sentit i la funcionalitat dels aprenentatges.
La evidencia en la práctica: La metodología de proyectos. El amor en la escuela
Experiència d’expressió escrita a partir del Projecte Amor, durant el qual els infants escriuen històries d’amor després d’observar fotos del seu pare i la seva mare.
En contexto: Refranes arraigados en una sociedad cada vez menos arraigada
En un món cada vegada més globalitzat, l’ús dels refranys està disminuint, i més encara si parlem de refranys relacionats amb l’oratge, el menjar de temporada i el camp. El que diu la cançó, «naranjas en agosto y uvas en abril», és cada vegada més possible als supermercats. Amb aquest projecte ens proposem treballar l’expressió oral, valorar la saviesa i la cultura popular dels nostres majors; així com divulgar el coneixement ancestral dels ritmes de la natura, del menjar de temporada i de l’oratge, i relacionar-ho amb els climogrames mediterranis incloent-hi els refranys i la meteorologia de l’alumnat provinent d’altres països. Finalment, potenciarem la creativitat artística amb pòsters dels refranys il·lustrats.
Materiales a examen: Identidades plurales, diversas, mestizas
Es valora l’itinerari en versió digital «Identitats plurals, diverses, mestisses» que forma part del projecte d’educació literària Constel·lacions literàries per a la Literatura Universal a batxillerat, orientat al foment de la lectura crítica de l’alumnat.
Recursos para el aula: Alzando la voz por las causas justas
Proposta didàctica per conscienciar l’alumnat sobre la importància d’involucrar-se en causes solidàries, a través de la creació d’un discurs oral breu (elevator pitch) sobre una causa que hauran seleccionat prèviament.
Recursos para el aula: Álbum de recuerdos de las mujeres poetas
Proposta didàctica creativa per investigar la vida i l’obra de les dones poetes del segle xx amb l’elaboració d’una entrevista fictícia, la creació d’un àlbum de records i la selecció de dos objectes representatius o simbòlics de la biografia o dels versos.
Autors
Aureli Caamaño Ros, Mariona Casas Deseures, Rosalía Delgado Girón, Cristina Fernández Recasens, Guadalupe Jover Gómez-Ferrer, Ariadna López Margall, Alicia López Palomera, Lluís Payrató Giménez, Pilar Pérez Esteve, Miquel Perles Alabau, Maria Àngels Sancho Amorós, Victoria Abad Beltrán, Ángela Cintado Cortés, Carmen Durán Rivas, Rafel Lemus Arce, Anna M. Margallo González, Khadija Naeem, Anna Rubio, Marcial Terrádez Gurrea, Laia Laborda Clops, Miguel López Verdejo , Saba Mohamed Bibi , Felipe Servando Munita Jordán, Aina Reig Gascón, Carmen Rodríguez Gonzalo, Elisa Tormo Guevara, Júlia Llompart Esbert, Mireia Manresa Potrony, Laura Santacruz Parrilla
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació de persones adultes, Formació del professorat, General
Categories de productes:
ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Acoso moral (Bullying), Actividades literarias, Alfabetización científica, Competencia en comunicación lingüística, Competencia social y ciudadana, Comunicación y lenguaje, Desarrollo curricular, Didàctica de la geografia, Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua catalana, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la literatura, Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales, Didáctica de las competencias, Educación informal, Educación para la convivencia, Educación para la interculturalidad/multiculturalidad, Educación social/Acción comunitaria, Escuela inclusiva, Estrategias de lectura, Expresión corporal, Expresión y compresión oral, Formación continua del profesorado/formación permanente, Género y educación, Gramàtica, Interdisciplinariedad, Investigación educativa, Lectura, Legislación educativa, Lengua y construcción del conocimiento, Lengua, escuela y sociedad, Literatura infantil/juvenil, Plurilingüismo/bilingüismo, Poesia, Programación de aula, Programación por competencias y capacidades, Roles del profesorado, Textos argumentativos, Uso de Internet, Uso de la televisión
Col·leccions:
SKU: 73787