
Projectes, entorn i comunitat
Revista Guix Infantil - Número: 74 (febrer 14)
ISBN / EAN : 1577-5623
6,50€ IVA incluido6,50€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Nens i nenes estimats... per tothom
Notícies d'interès
Sobre la nota de tall d'accés al grau d'Educació Infantil
Tornem-hi amb la nota de tall d´accés al grau d´Educació Infantil
Núria Castejón, directora de programes testimonials. «Si els escoltes, et fan parar a pensar»
Dels centres d'interès als projectes de treball
El present article pretén mostrar els processos de canvi que segueix una mestra d’educació infantil al llarg de la seva pràctica docent. El bagatge de la seva formació inicial i contínua determinaran l’actitud que mostrarà davant del procés de modificació cap a una perspectiva de treball per projectes.
Quan els projectes traspassan els murs de l'escola
Aquest article planteja com els petits projectes es poden convertir en un vehicle per investigar tot allò que ens envolta i també en un punt de trobada i aprenentatge per al conjunt de la comunitat pedagògica. Una comunitat que inclou no solament l’entorn educatiu, sinó també unes altres persones de la localitat que formen part del món dels infants, als quals se’ls brinda l’oportunitat de relacionar-se compartir, aprendre i gaudir a partir dels projectes.
Un projecte literari a l'educació ifantil?
Els infants de cinc anys del CEIP El Peralejo participen en el projecte Escriure com a lectors en una obra literària. Aquesta activitat, que va durar des d’octubre de 2012 fins a juny de 2013, es va organitzar al voltant d’Ojo de Nube, una obra literària de Ricardo Gómez, i hi van participar i s’hi van implicar tant la comunitat educativa (alumnes, famílies i docents), com altres persones i institucions (AELE, l’editorial SM, l’escola infantil El Nogal, la granja escola infantil Ciudad Escolar, el propi escriptor del llibre, etc.).
Recursos per a la pràctica: Tipus de projectes
Pistes per a l'avaluació: Els infants i els docents: coreografia conjunta
Per arrodonir: Projectes
Loris Magaluzzi 2014
El llegat de Loris Malaguzzi i l’actualitat de les seves idees ens poden orientar també en moments de crisi, els quals els podem viure com a oportunitats per pensar i per fer una altra escola.
«Ara m'has de tornar el canvi»
A l’escola pública J.M. Barandiaran, de Nanclares de Oca (Àlaba), va sorgir l’interès de l’alumnat per conèixer el supermercat del poble, propietat de la família d’una de les nostres alumnes, per la qual cosa vam decidir dur a terme aquesta iniciativa a les aules de 4 anys.
Claudio Naranjo: «Qui sap més d'educació són els educadors»
Qualsevol professional que entengui l’educació com un procés continu per assolir el desenvolupament humà coneix les aportacions de Claudio Naranjo. En els temps convulsos en què intentem navegar sense naufragar gaire, conversem amb ell sobre el sentit de la nostra pràctica i sobre les necessitats que planteja l’educació actual. La seva veu crítica, però alhora confiada i esperançadora, ens planteja un repte important, urgent i ineludible: transformar profundament l’educació perquè les persones d’avui construeixin un millor demà.
Mocs i logopèdia
En Bernat aviat farà 3 anys i avui li ha costat molt dinar. «Ja s’està tornant a constipar», observa la mare. «Ja veurem com passa la nit!», comenta preocupada. Cada tardor comencen uns períodes de mocs, dècimes, roncs, desvetllaments nocturns i plors pel mal d’orella, que es van repetint amb certa freqüència fins que torna la primavera.
Som comunitat
L’escola infantil Sant Climent, a Menorca, és un col·legi petit que té la peculiaritat de cobrir tota l’etapa educativa de 0 a 6 anys en un mateix centre, encara que el primer cicle i el segon cicle pertanyen a administracions distintes i, per tant, des del punt de vista laboral i buroràtic, funcionen de manera diferent. L’equip de mestres treballa intensament per donar consistència a un model pedagògic compartit basat en el respecte a les identitats de tothom i en el compromís amb la societat.
Generar benestar a l'escola
Avui, podem afirmar que la salut (i la malaltia) i el benestar (entès com a qualitat de vida individual i col·lectiva) no són qüestions merament individuals. Sabem que els factors determinants els trobem en els entorns en què vivim les persones.
Llibres. Trobades. Convocatòries. Recursos pedagògics. Webs
Lectura: La senyora dels llibres
Avui em ve de gust escriure aquesta petita ressenya per a aquells i aquelles que no coneixeu La senyora dels llibres,una història de les bones.
Frato
Autors
Sonia Álvarez Pérez, Montserrat Antón i Rosera, Mònica Ballester Torras, Lluís Joaquim Bové Navarro, M. Àngels - Cairó Molins, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Inmaculada González González, Alfredo Hoyuelos Planillo, Verónica Martín Soler, Marta - Martínez Barco, Eva Martínez Pardo, Ángeles Medina de la Maza, Leire Pérez Azcona, Redac., Soraya Sanz Sanz, Alicia Vallejo Salinas
Categories de productes:
Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge significatiu / significativitat, Calidad educativa, Competència matemàtica, Comunidad educativa, Comunidades de aprendizaje, Comunitats d'aprenentatge, Corresponsabilidad, Desarrollo personal, Desarrollo profesional, Descoberta de l'entorn, Descubrimiento del entorno, Desenvolupament personal, Desenvolupament professional, Didáctica de las matemáticas, Didàctica de les matemátiques, Educació afectiva emocional, Educació per a la salut, Educación afectiva emocional, Educación para la salud, Espacio Europeo de Educación superior, Espai Europeu d'Educació superior, Estrategias de escritura, Estrategias de lectura, Estrategias didácticas de la matemática, Estratègies d'escriptura, Estratègies de lectura, Estratègies didàctiques de les matemátiques, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Influencia de los medios de comunicación, Lectura, Malestar docente, Matriculació, Matriculación, Motivació, Motivación, Organització dels horaris escolars. Calendaris, Organización de los horarios escolares. Calendarios, Organización y participación de las familias, Política i legislació educativa, Política y legislación educativa, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Psicología de la educación, Qualitat educativa, Relaciones interactivas, Relacions interactives, Relatos de vivencias personales, Técnicas y recursos para la evaluación, Tècniques i recursos per a l'avaluació, Televisió, Televisión, Teoría y métodos educativos, Comunitat educativa, Corresponsabilitat, Influència dels mitjans de comunicació, Organització i participació de les famílies, Psicologia de l'educació, Reggio Emilia, Relats de vivències personals, Teoria i mètodes educatius
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
cooperación, creatividad, experimentación, niños y adultos como investigadores, planificación interactiva, proyectos
SKU: 25241