
Qüestió de gènere
Revista Guix Infantil - Número: 75 (abril 14)
ISBN / EAN : 1577-5623
6,50€ IVA incluido6,50€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Les escoles d'estiu, molt més que formació del professorat
Notícies d'interès
Una escoleta oberta tot l’any
Escola infantil oberta tot l'estiu?
Ricard Chumillas, mestre d'educació infantil. «Estimat dilluns»
L´educació sentimental al començament de l´educació infantil
L’educació sentimental comporta molts dels trets que defineixen la divisió entre els gèneres. Hi ha sentiments, com ara la ràbia, l’enuig o l’agressivitat, que són permesos de manera més laxa en la relació amb els nens. Això no obstant, amb la por succeeix ben bé al contrari: són les nenes les que es poden expressar més sovint a través d’aquesta emoció. Així, un mateix sentiment, per exemple l’amor, es viu i s’exterioritza diferentment segons si es tracta de nenes o de nens.
Educar amb perspectiva de gènere al segon cicle d´educació infantil
Al present article, s’hi suggereixen un grapat de propostes coeducatives per al cicle 3-6, fonamental en la construcció de la identitat sexual i de gènere. Aquestes propostes van encaminades a eliminar el sexisme que perviu a l’aula.
Recursos per a la pràctica: Educar els sentiments a l´escola infantil
Amb les famílies: Ser nena, ser nen..., en família
Pistes per a l'avaluació: La igualtat dels sexes a l´educació infantil
Per arrodonir: Sobre la igualtat entre homes i dones
Entrevista a Lidia Puigvert: Violència 0 des dels 0 anys
La Lídia Puigvert Mallart, professora de la Universitat de Barcelona, és investigadora de prestigi i autora de diverses publicacions sobre feminisme. Pertany a SAFO (grup de dones de CREA1), ha dirigit l’estudi sobre gènere de la investigació internacional INCLUD-ED, com també l’anàlisi sobre l’impacte de la Llei contra la violència de gènere en la formació del professorat i moltes altres investigacions encaminades a detectar la violència contra les dones en diferents àmbits i a actuar-hi.
Educació infantil i polítiques d´infància
La família a l´escola: aprendre fent...
Què fer amb el mòbil?
Avui dia, educar és molt complicat, perquè la canalla és molt diferent de la d’abans i sap molt bé què vol. La meva filla acaba de fer dos anys i tot el dia ens agafa el mòbil per jugar-hi. Hi té una traça! A més, a mi em costa molt dir-li que no. Llavors, sols vol anar lligada al cotxe si l’hi donem. És la manera que tenim d’aconseguir que es distregui i no protesti. Però això no és tot, quan anem a un restaurant, a comprar…, només la tenim entretinguda si hi pot jugar. És ben clar que, per a ella, no es tracta d’un telèfon, però, com que sovint rebem trucades, per a nosaltres és un problema, perquè ens costa molt que ens el passi i tota l’estona en vol disposar. Si no el té quan anem a casa d’altres persones, agafa els d’elles i ni tan sols s’adona que hi hagi més criatures o joguines. Ens estem plantejant comprar-ne un per a nosaltres i cedir-li aquest, però, quan ho hem comentat a la pediatra, ens ha contestat que no l’hi hem de donar, encara que protesti. A l’escola bressol, també ens han dit que no sap jugar gaire.
Espai de benestar
Com s'aprèn a ser docent?
Ser mestre d’infantil i de primària continua sent vist com una feina fàcil i còmoda. Sembla que la tasca que realitzen els docents tan sols consisteix a mantenir l’ordre i a passar les lliçons d’un llibre de text.
Llibres. Trobades. Convocatòries. Web
Cant: Una experiència musical: cantar en un cor
Frato
Autors
AAVV, M. Luisa Abad Abad, Ibis Marlene Álvarez Valdivia, Vicenç Arnaiz Sancho, Tònia Benejam, Purificación Carmona Ruíz, M. Jesús Comellas Carbó, Cristina Elorza Ibáñez de Gauna, Frato, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Rosa M. Guitart Aced, Cecília Lladó Mulet, Francisco Luna Arcos, Eva Magán Muñoz, Ivette Martínez González, David Mascarell Palau, Olga Puignou Soler, Redac., Garbiñe Saenz de Buruaga, Cristina Sánchez Faura, Ainhoa Zelaia Urzelai, Inaki Karrera Juarros, Luisa M. Puertas Peña, Juana M. Sancho Gil, Bego Zabalbeaskoa Mendibe, Naiara Aboitiz Olabarriaga, Fernando Hernández Hernández, Xabier Iturbe Gabikagojeaskoa, Nekane Plaza Kareaga, Marian Soroa, Isabel Mendizabal, BEREZIARTUA ZENDOIA ZENDOIA
Etapes:
Categories de productes:
Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge significatiu / significativitat, Cant, Canto, Coeducació, Coeducación, Competència matemàtica, Conciliació vida laboral/escola, Conciliación vida laboral/escuela, Derechos y legalidad, Drets i legalitat, Edifici escolar/espais escolars, Edificio escolar/espacios escolares, Educació per a la convivència, Educación para la convivencia, Emociones, Emocions, Equidad, Equip de professorat, Equipo de profesorado, Equitat, Escoles bressols, Escuela de educación infantil de primer ciclo, Família, Família i educació, Familia y educación, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Gènere i educació, Género y educación, Immersió lingüística, Inmersión lingüística, Intenvención con familias, Intervenció amb famílies, Intervenció en situacions de risc, Intervención en situaciones de riesgo, Investigació del medi, Investigación del medio, Joc i experimentació, Jocs sensorials, Juego y experimentación, Juegos sensoriales, Lenguaje, Llenguatge, Madres i padres separados, Malestar docente, Manipulació, Manipulación, Mares i pares separats, Model de família, Modelos de familia, Música i art, Música y arte, Organització i participació de les famílies, Organización y participación de las familias, Pantallas, Pantalles, Poesia, Política i legislació educativa, Política y legislación educativa, Relació i interacció, Relació pares fills, Relación e interacción, Relación padres hijos, Sistema familiar, Ús dels telèfons móbils, Uso de los teléfonos móviles
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
SKU: 25242