
REVISTA AULA SEC. – 012 (MAIG 21) – Salut mental en l’adolescència
Revista Aula de Secundaria (ct) - Número: 12 (abril 21)
ISBN / EAN : 2604-6857
6,95€ IVA incluido6,95€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
La salut mental dels nois i noies adolescents en temps de pandèmia
Qui ha fet...?
Mindfulness a secundària
L’educació en mindfulness té com a finalitat que l’alumnat aprengui a aplicar les activitats d’aquest estat mental desenvolupades a l’aula a unes altres situacions de la seva vida quotidiana. Els continguts que proposo per treballar a tutoria són els següents: «Què és l’atenció plena?»; «Situar-se en el present»; «Autoconeixement de pensaments, sensacions i emocions», i «Conrear l’acceptació i l’amabilitat». En cada tutoria s’hi realitza una mínima explicació teòrica, activitats pràctiques, una meditació breu i una meditació formal.
María Rodríguez: «La pornografia és una mena d’escola per a molts adolescents, perquè no hem sabut fer una bona educació sexual»
La presentació de la seva guia, titulada Construcción del imaginario sexual en personas jóvenes: La pornografía como escuela, i editada pel Conseyu de la Mocedá del Principau d’Asturies, ha estat l’excusa perfecta per fer aquest retrat. Teníem ganes d’abordar aquest tema i també de parlar amb l’autora sobre aquesta mena de manual didàctic que cerca brindar, des de l’educació sexual, les eines perquè persones adultes i joves puguin generar un pensament crític entre els nois i noies adolescents.
Connectant amb nosaltres mateixos quan socialitzar no és possible
L’adolescència és una etapa clau per al desenvolupament de la personalitat. A continuació tractarem la manera com la situació sanitària i social derivada de la covid-19 afecta emocionalment el jovent i com, des dels equips educatius i psicològics, hem d’aportar espais segurs per als nois i noies en els quals puguem promoure la gestió emocional i, en conseqüència, l’autoconeixement.
Guia per a l’aprenentatge de flexibilitat psicològica i regulació emocional a l’aula
L’educació emocional és clau per al bon desenvolupament del jovent. A continuació es mostra l’aplicació d’un programa d’intervenció en el treball de competències emocionals que té com a objectiu fomentar la consciència emocional en adolescents de secundària en el context educatiu mitjançant una metodologia innovadora, psicoeducativa i lúdica.
Com podem motivar els adolescents a reconèixer el que realment és valuós a les seves vides
Llegir, parlar i escriure a tutoria
Llegir, parlar, escoltar i escriure són habilitats essencials en el procés d’ensenyament-aprenentatge (amb pantalles o sense). Per aquest motiu i amb la finalitat d’evitar que esdevinguin barreres, es proposa treballar-hi a l’hora de tutoria. La temàtica pot ser qualsevol, atès que les destreses lingüístiques abasten tots els camps.
L’assemblea a secundària
Les propostes d’enfortir el lideratge a l’aula tendeixen a veure’s entelades per l’absència de referents comunitaris educatius. En aquest sentit, l’assemblea és el procés més democràtic que es pot realitzar a classe. Proposem un esquema bàsic per seguir una assemblea i algunes instruccions per afrontar-ne el primer dia, la qual cosa ens permetrà implementar una eina a les classes de tutoria, però també a les d’ètica, filosofia o ciències socials.
L'educació digital en temps de pandèmia
Les tecnologies socials són avui ben presents a la nostra societat. Ens brinden noves possibilitats en referència a la manera de viure l’aprenentatge, la comunicació i la cultura. Així, la introducció de l’educació digital en el currículum escolar ha d’anar més enllà de la reproducció de pràctiques habituals. La pandèmia ha representat una oportunitat per reflexionar sobre les nostres necessitats educatives en el nou present.
El museu de l’evolució i de les primeres civilitzacions
El projecte del Museu de la Prehistòria i les primeres civilitzacions, de l’IES Malilla, articula els continguts de les assignatures lingüístiques i de geografia i història de primer d’ESO. L’aprenentatge basat en projectes i el treball cooperatiu són l’eix d’aquesta proposta, en la qual l’alumnat exerceix de guia virtual mitjançant setanta codis QR.
Les escoles i els centres d´educació de persones adultes: els grans desconeguts i els aliats necessaris
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Saber desconfiar per poder saber
Ens agradaria que quan l’adolescent deixés l’escola no hagués perdut les ganes d’aprendre, que sabés com ho pot fer per continuar adquirint coneixements i que no li venguessin explicacions plenes de falsedats. Com ho aconseguirem?
Els nostres ulls com a vigilants del canvi climàtic
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Del tauler a la pissarra
La recomanació de...
The Social Dilemma. El dilema de les xarxes socials
Rebre una notificació, treure el mòbil de la butxaca i contestar. Cada cop que desbloquegem el telèfon i interactuem hi ha una empresa que lluita perquè passem més temps a la seva aplicació, ja sigui WhatsApp, Instagram o Twitter. El nou capital és l’atenció. I això és just el que pretén denunciar The Social Dilemma.
Projecte Museu d´Artistes de Jaén
Autors
Ramon Breu Pañella, Equip Cuidem-nos, Rosa Maria Forner Calpe, Jaume Funes Artiaga, Noelia Humbría Parra, José Fernando Juan Santos, Jordi Jubany Vila, José Antonio Mérida Donoso, Miguel Ángel Moreno Carretero, Ismael Piazuelo Rodríguez, Amparo Piles Almenar, Alfonso Jesús Población Saez, Elisa Tormo Guevara, Manuel Vivas Fernández, Isabel Carbonell Ortega, Lidia Cobos Sánchez, Teresa Franquesa Codinach, Juan Miguel Flujas Contreras, Sara Ginés Lerma, Marta Vilar Recasens, Elisabet Floro García, Inmaculada Gómez Becerra, Germán López Catalá, Maria Josepa Llácer Vidal, Juan Manuel Moreno Barragán, Mónica Navarro Muñoz, Laura Pérez Garcia, Manel Villar Porta
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació de persones adultes, Formació del professorat
Categories de productes:
ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Acció tutorial, Acción tutorial, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals, Art contemporani, Arte contemporáneo, Asertividad, Assertivitat, Autoestima, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competència digital i tractament de la informació, Competencia en comunicación lingüística, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didàctica de l'història de l'art, Didáctica de la expresión visual y plástica, Didàctica de la filosofia, Didáctica de la historia del arte, Didáctica de las ciencias sociales y humanidades, Didáctica de las matemáticas, Didàctica de les ciències socials i humanitats, Didàctica de les matemátiques, Educació a distància, Educació afectiva / sexual, Educació afectiva emocional, Educació ètica, Educació medioambiental, Educació per a la sostenibilitat, Educación a distancia, Educación afectiva / sexual, Educación afectiva emocional, Educación ética, Educación medioambiental, Educación para la sostenibilidad, Empatia, Escola d'adults, Escola inclusiva, Escoles sostenibles, Escuela de adultos, Escuela inclusiva, Escuelas sostenibles, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Formación y desarrollo del profesorado, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Matemáticas de la vida cotidiana, Matemàtiques de la vida quotidiana, Motivació, Motivación, Orientació i tutoria. General, Orientación y tutoría. General, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Resiliència, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de les TIC (tecnologies), Ús de les xarxes socials, Ús del cinema, Uso de las redes sociales, Uso de las TIC (tecnologías), Uso del cine
Col·leccions:
SKU: 39970