
Revista Guix 496 (de febrer 2023)
Revista Guix - Número: 496 (febrer 23)
ISBN / EAN : 0213-8581
24,99€ IVA incluido24,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Equitat
De com una pandèmia va fer caure un gegant
La pandèmia va suposar un punt d’inflexió en l’àmbit digital en la manera d’entendre i justificar el nostre intocable sistema educatiu. Ara és el moment de posar-nos a treballar per un model que permeti donar resposta als desafiaments del món actual.
Gemma Sebares-Valle, arqueòloga i divulgadora: «Ensenyar com es podia ensenyar història era tot un repte, i m’hi vaig llançar de cap»
Presentació del programa araArt
Des de sempre, l’escola catalana compta amb una rica experiència pedagògica i d’innovació educativa que ha mantingut vives les tradicions culturals del país, amb un ampli i divers teixit bastit per un conjunt plural d’iniciatives que s’han dut a terme des del professorat, els centres, les entitats educatives i l’Administració. El Programa araArt n’és un exemple.
araArt, transformar a través de les arts
araArt és un programa d’ínnovació educativa del Departament d’Educació que promou la millora educativa a través de les arts. Proposa desenvolupar canvis i millores als centres al llarg de tres cursos establint vincles amb escoles o institucions artístiques a partir de processos d’aprenentatge, creació i recerca.
Aprendre amb les arts. Relacions i connexions
A l’Escola Lluis Castells, de Riudaura, en col·laboració amb la Universitat de Lleida, desenvolupem el Programa Àlber, gràcies al qual les arts i les manifestacions artístiques contemporànies esdevenen l’eix vertebrador en el procés d’innovació i canvi per tal d’esdevenir un centre educatiu inclusiu. Mostrem relacions amb el territori, entre els diferents àmbits curriculars, entre les diferents aules i entre els diferents projectes.
Express-Art
Art pertot arreu
Una banda musical a La Forja
Acompanyar les sexualitats ens demana creativitat
Globus sonda
Intervenció comunitària a través de l’art
Els ODS en acció! ODS 5: Igualtat de gènere
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 5: Igualtat de gènere.
Els ODS en acció! ODS 6: Aigua neta i sanejament
Els ODS en acció!: Carnet ODS (actualitzat)
Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació
Una mirada geomètrica a una obra de Van der Leck
Taules de programació: Una mirada geomètrica a una obra de Van der Leck
Plató
Què ens diu la investigació científica?: Aprenentatge basat en problemes
Enfront dels mètodes transmissius, l’aprenentatge basat en problemes millora l’aprenentatge.
L'evidència en la pràctica: Aprenentatge basat en problemes. Projecte basat en bones preguntes que evidencien l'aprenentatge
Preguntes amb resposta...
El riu et necessita
Una margarida no és una flor
El lliurament d’un ram de flors a una investigadora en un centre educatiu en un acte del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència pot convertir-se en un context significatiu per desenvolupar un taller STEAM sobre continguts per a educació primària relacionats amb la biodiversitat vegetal.
Creant confiança amb les famílies des del primer dia
La família és bàsica per als infants i l’escola constitueix l’altre gran puntal per a ells. Consegüentment, és important que totes dues institucions puguin anar de bracet pel que concerneix a la seva educació. Per això, cal teixir complicitats i establir un vincle de confiança, bàsic i indispensable, que ajudi a compartir el que les uneix i que pugui oferir l’acompanyament necessari durant el creixement de les criatures com a persones.
Competència emocional. respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomanacions de Bibliomèdia: Perdut al museu
Recomanacions de Bibliomèdia: Et necessitem
Recomanacions de Bibliomèdia: Evolutius
Hem llegit: Cuando sea mayor
Trobades i convocatòries
Pantalons foradats
Autors
Olga Adroher Boter, Mònica Carrasco Serracanta, Carlos Colom Miralles, Equip Cuidem-nos, Anna Maria Escofet i Roig, Montserrat Payés Marín, Meritxell Pujol Rovira, Susana Rams Sánchez, Mònica Ricart Llach, Héctor Salinas Fuentes, Maria Àngels Sancho Amorós, Miguel Sevilla Garrido, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Raquel Montserrat Valle Pardeiro, Lluís Vallvé Cordomí, Alba Bartrina Gratacós, Núria Carrete Marín, Queralt Comellas Rovira, Judith De la Rosa Calero, Teresa Franquesa Codinach, Anna Jeremias, Sandra Morales Bernard, Sixto Moya Calatayud, Quim Preixens Ferrando, Sara Arias Ortega, Edelmira Badillo Jiménez, Lídia Carretero Alcolea, Elisabet Dionis Serna, Noemí Galve Rodríguez, Anna Mercader Aulinas, David Navalón Bernabeu, Montserrat Riba Badia, Marta Vilar Recasens, Anna Coromina Calm, Genaro de Gamboa Rojas, Daniel Gómez Conejero, Noemí Muñoz Pandiella, Sergi Pich i Cañisà, Glòria Jové Monclús, Laia Ramiro Rubral
Categories de productes:
ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Ambientes, Ambients, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge i servei, Art contemporani, Art modern, Arte contemporáneo, Arte moderno, Atenció a les famílies, Atención a las familias, Avaluació de la satisfacció del usuaris, Biblioteca/mediateca, Botànica, Ciudades y pueblos educadores, Ciutats i pobles educadors, Competència artística i cultural, Competencia artística y cultural, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Coneixement i exploració de l'entorn, Conocimiento y exploración del entorno, Contaminació, Contaminación, Corresponsabilidad, Corresponsabilitat, Cuidado de uno mismo, Cura d'un mateix, Didàctica de l'arqueologia, Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didáctica de la arqueología, Didáctica de la expresión visual y plástica, Didàctica de la història, Didáctica de las ciencias y del conocimiento del medio, Didàctica de les ciències i del coneixement del medi, Educació afectiva / sexual, Educació afectiva emocional, Educació medioambiental, Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat, Educació per a la salut, Educació per a la sostenibilitat, Educació per al desenvolupament, Educació social/Acció comunitària, Educación afectiva / sexual, Educación afectiva emocional, Educación medioambiental, Educación para el desarrollo, Educación para la interculturalidad/multiculturalidad, Educación para la salud, Educación para la sostenibilidad, Educación social/Acción comunitaria, Emociones, Emocions, Evaluación de satisfacción de los usuarios, export, Expresión corporal, Expressió corporal, Família i educació, Familia y educación, Figuras relevantes, Figures rellevants, Filosofia de l'educació, Filosofía de la educación, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Gènere i educació, Género y educación, Geometria, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Interpretació musical, Interpretación musical, Investigació del medi, Investigación del medio, Literatura infantil/juvenil, Mètodes globalitzats, Métodos globalizados, Patrimoni, Patrimonio, Pla integral de centre, Plan integral de centro, Projectes de desenvolupament, Projectes de treball, Projectes estratègics, Proyectos de desarrollo, Proyectos de trabajo, Proyectos estratégicos, Representació de l'espai, Representación del espacio, STEM - STEAM, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de las TIC (tecnologías)
Col·leccions:
SKU: 73763