
REVISTA GUIX INFANTIL – 073 (NOVEMBRE 13) – Mètode Montessori
Revista Guix Infantil - Número: 73 (octubre 13)
ISBN / EAN : 1577-5623
8,10€ IVA incluido8,10€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
La importància de l'ambient i de les interaccions
Notícies d'interès
Com agrupem l´alumnat a la nostra escola?
Com agrupeu l'alumnat al vostre centre?
Divina Fumanal, vicepresidenta de l'Associació Down Lleida. «Endavant, fill, amb els teus objectius»
El treball de l´autonomia de 0 a 3 anys
En aquest article, s’aprofundeix en la manera com s’afavoreix la independència en una aula Montessori. També s’hi mostren exemples de casos viscuts a l’aula amb nens i nenes de 0 a 3 anys.
El treball de l'autonomia dels 3 als 6 anys
En aquest article s’explica com es treballa l’autonomia a les aules de 3 a 6 anys. Per fer-ho, s’utilitzen les observacions que les guies del centre Montessori-Palau han pogut realitzar a l’aula.
Mètode Montessori
Per saber-ne més sobre el mètode Montessori
En la relació educativa, la persona adulta hi té la responsabilitat
En tota relació educativa, es troben dues mirades. Persona adulta i infant, en creixement constant, intersecten les seves zones de desenvolupament proper i, mútuament, entren en un préstec d’anada i tornada. En el camí del desenvolupament individual, viure conscientment amb infants és una segona oportunitat que ens brinda la vida per acostar-nos a la persona que podem arribar a ser. Permetre’ns plantejar-nos aquest repte ens porta a mirar l’infant des d’un pla d’igualtat, com algú que creix amb nosaltres. Acceptar-ho, implica assumir que, com a educadors i educadores, no podem educar més enllà dels nostres propis límits.
La petjada ambiental d'un infant a l'escola bressol
Gràcies a aquest estudi, coneixerem quins són els consums d’energia, aigua i materials, com també les emissions d’efecte hivernacle, és a dir, la petjada ambiental associada a un infant de l’escola bressol. Els resultats obtinguts en la investigació realitzada a quinze escoles segur que ajudaran uns altres centres a plantejar-se quina és la seva actuació envers el medi ambient.
«Explica'm un conte cada dia»
La curiositat sexual i el seu acompanyament en l'educació infantil
Obrers de l'art
L’escola cooperativa El Puig, d’Esparreguera (Barcelona), defineix la seva idea de mestra com la persona que acompanya, que escolta, que dialoga, que comparteix, que provoca i que incorpora la investigació com a part de la seva feina per reflexionar i millorar professionalment. Mestres que troben en l’art un punt de partida o d’arribada molt bo per dur a terme la delicada tasca d’educar.
Comunicació efectiva a l'aula
Escoltar i sentir són dues activitats diferents. Sentir és un procés físic, que pot ser involuntari. Escoltar, en canvi, és una activitat voluntària, un procés mental que requereix determinades condicions, com ara calma, interès i atenció. Per escoltar activament, hem de centrar la vista, l’oïda i la ment en els sons i en els gestos de qui parla.
Llibres. Convocatòries. Recursos pedagògics. Web
Viatge. Groenlàndia en caiac, l´emoció de remar entre el gel
Frato
Autors
Verónica Antón Mitrópulos, Montserrat Badia Oliva, Gemma Bartomeu, Dolors Blanch, Eva Bordoy Martínez, Bet Coll, ESCOLA COOPERATIVA EL PUIG, Dolors Feixas Roche, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Joana Maria Garau Sobrino, Ana Juliá, Monica Kleiner, Catalina Lecumberri Gómez, Leonor March, Glòria Martín, Julia Martínez Blanco, Eva Martínez Pardo, Guillem Massot Magarolas, Montserrat Pedreira Álvarez, Anna Petit Boix, Redac., Joan Rieradevall Pons, David Sanjuan Delmás, Sílvia Solé Rosell, Francesco Tonucci
Etapes:
Categories de productes:
Agenda 21, Agrupació de l'alumnat al centre, Agrupación del alumnado en el centro, Comunicació no verbal, Comunicación no verbal, Conte, Conviure en la diversitat, Convivir en la diversidad, Creatividad, Creativitat, Cuento, Deporte, Desarrollo social, Desenvolupament social, Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didáctica de la expresión visual y plástica, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Discapacidad, Discapacitat, Educació medioambiental, Educación medioambiental, Enseñanza-Aprendizaje. Estilos/procesos internos de enseñanza-aprendizaje., Ensenyament-Aprenentatge. Estils/processos interns d'ensenyament-aprenentatge., Escola inclusiva, Escoles sostenibles, Escuela inclusiva, Escuelas sostenibles, Esport, Evolució i maduració, Evolución y maduración, Família, Formació i desenvolupament del professorat, Formación y desarrollo del profesorado, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Gènere i educació, Género y educación, Grupos fijos, Grupos flexibles, Grups fixos, Grups flexibles, Hábitos básicos de autonomía, Hàbits bàsics d'autonomia, Infància i qualitat de vida, Infancia y calidad de vida, Inteligencia emocional, Intel·ligència emocional, Organització dels continguts, Organización de los contenidos, Principios metodológicos, Principis metodològics, Proposta de millora, Propuesta de mejora, Psicologia i relacions, Psicología y relaciones, Redes de atención a la infancia, Relaciones interactivas, Relacions interactives, Roles del profesorado, Rols del professorat, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tècniques de l'expressió visual i plàstica, Teoria i mètodes educatius, Teoría y métodos educativos, Xarxes d'atenció a la infància
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
ambiente preparado, libertad, mente absorbente, observación, periodos sensitivos, tendencias humanas
SKU: 24643