
STEAM per a la infància
Revista Guix Infantil - Número: 103 (març 20)
ISBN / EAN : 1577-5623
6,95€ IVA incluido6,95€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Entorns del segle XXI
Va de... el treball per projectes
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem que fem en equip… i que fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Deixin jugar, si us plau
Criatures assegudes fent assemblees interminables; que completen fitxes o que realitzen propostes que no concorden gens amb la seva realitat ni amb les necessitats que tenen; una infància subjecta als desitjos de les persones adultes…
M. del Pilar González: «El meu objectiu a la biblioteca és obrir finestres on puguem treure el nas»
STEAM per a la primera infància
A l’article s’hi presenten diverses orientacions que pretenen ajudar a definir què entenem per activitats STEM o STEAM i quins són els coneixements clau, com també les maneres de fer, de parlar i de sentir que es promouen en aquestes activitats.
La mirada matemàtica a l’escola bressol
Al llarg del curs 2017-2018 dues educadores vam fer una investigació emparada en una llicència d’estudis de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, en la qual vam constatar la presència de les matemàtiques en la vida quotidiana i en les propostes de joc dels nens i les nenes a l’escola bressol.
Salts d’aigua
Incorporar la visió d’educació STEAM a l’etapa d’infantil suposa complementar i enriquir moltes de les pràctiques que ja es porten a terme, i a la vegada reflexionar sobre aquells aspectes que ens cal no perdre de vista.
Amb les famílies: STEM en família
Pistes per a l'avaluació: Què és l´herba?
Recursos per a la pràctica: Preguntes d´hivern
Per arrodonir: STEM a la primera infància
Les instal·lacions de joc: metàfores de la vida de relació
Les instal·lacions de joc són contextos lúdics concebuts des de la trobada i la intersecció entre joc, art i cultura. En aquests espais de relació la infància ha de tenir l’oportunitat d’explicar la seva pròpia història i compartir aquest relat, que és particular i universal, a través de l’exercici recreatiu. Són «llocs d’assaig» per als aprenentatges de la vida que desvelen la identitat del jo en el nosaltres.
Els espais d’aprenentatge a l’educació infantil
Entendre el plor del infants
La Joy, una nena de 6 anys, torna del campament de cap de setmana al qual ha anat per primera vegada amb un grup d’infants i de monitores escolars. Ha passat dues nits fora de casa. Les monitores refereixen que ha estat contenta, encara que el primer dia li va costar «una miqueta». En recollir-la de l’autobús, el pare percep que la nena està feliç. No obstant això, en arribar a casa, quan sent per primera vegada la veu de la mare, romp a plorar intensament.
El nostre clima, el nostre entorn, la nostra responsabilitat
Práctiques de qualitat en la formació
Un dels retrets que es pot fer a la universitat és la distància que manté respecte a la realitat escolar, però teoria i pràctica es necessiten. El discurs teòric no aporta res si no va acompanyat de pràctiques coherents i conseqüents; alhora, a la pràctica sense base teòrica conscient li manca ancoratge per resistir l’embat de les ventades provocades per modes pedagògiques sense fonament.
Aquesta secció vol ser un aparador de possibilitats que trenquin la rigidesa estructural dels centres educatius de tots els nivells per enllaçar la teoria i la pràctica, la investigació i la docència, la universitat i l’escola.
Del CEP de Santander, de l'Escola Infantil Aire Libre (Alacant), de l'Escola Infantil de Tui (Pontevedra)
L'estela de... Compartim: racó digital. Contes. Llibres. Trobades i convocatòries
Humor
Autors
Antoni Aguilar Chastellain, Raquel Benedito Pérez, Meritxell Cuyàs Ribas, Fàtima Dalmau Pòrtuelas, Rosa Maria Forner Calpe, Ares González Hueso, Grup IREF, Alexandra Mediavilla Rodríguez, Rosario Ortega Ruiz, Artur Parcerisa Aran, Montserrat Pedreira Álvarez, Josu Sanz Alonso, Joan Turu Sánchez, Digna Couso Lagarón, Cristina Dalmau Cerdà, Teresa Franquesa Codinach, Gabriel Lemkow Tovías, Ángeles Ruiz de Velasco Gálvez, Merce Saavedra Gandia, Dani Zuazagoitia, Javier Abad Molina, Carme Grimalt Álvaro, Maider Pérez Unzalu, Olga Sánchez Núñez, Goretti Torrent Tort, Marta Vilar Recasens
Categories de productes:
Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Alfabetització científica, Alfabetización científica, Ambientes, Ambients, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge significatiu / significativitat, Avaluació formativa o reguladora, Biblioteca/mediateca, Bibliotecas públicas, Biblioteques públiques, Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competència matemàtica, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Conte, Contes i literatura infantil, Creatividad, Creativitat, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Educació familiar, Educació medioambiental, Educación familiar, Educación medioambiental, Emociones, Emocions, Empatia, Enseñanza-Aprendizaje. Estilos/procesos internos de enseñanza-aprendizaje., Ensenyament-Aprenentatge. Estils/processos interns d'ensenyament-aprenentatge., Equidad, Equitat, Escola inclusiva, Escoles sostenibles, Escuela inclusiva, Escuelas sostenibles, Evaluación formativa o reguladora, Figuras relevantes, Figures rellevants, Formació inicial del professorat, Formación inicial del profesorado, Gestió de l'aula, Gestión del aula, Infància i qualitat de vida, Infancia y calidad de vida, Joc i experimentació, Joc simbòlic, Juego simbólico, Juego y experimentación, Literatura infantil/juvenil, Llanto, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Mètodes globalitzats, Métodos globalizados, Observació, Observación, Organització de l'espai, Organització i participació de les famílies, Organización del espacio, Organización y participación de las familias, Personalització dels aprenentatges, Personalización de los aprendizajes, Plor, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Racons, Rincones, Roles del profesorado, Rols del professorat, STEM - STEAM
Col·leccions:
SKU: 35087