
Tutoria entre iguals
Número: 5 (desembre 13)
ISBN / EAN : 2014-8631
6,50€ IVA incluido6,50€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Del pensament crític a l'actitud crítica
Notícies d'interès
EN LÍNI@: Sobre l'anàlisi sintàctica
Opinió de Pilar Pérez
Jordi Baldrich, mestre discjòquei. «Aprendre a la discoteca»
El programa TEI: tutoria entre iguals
La convivència als centres de primària i secundària, i concretament l’assetjament escolar, és actualment un dels temes que més preocupen en l’àmbit de l’educació. L’índex d’assetjament escolar augmenta i, alhora, neixen projectes per prevenir-lo. En aquest article, presentem el Programa TEI, des d’una perspectiva pràctica i operativa.
El projecte lingüístic de centre
En aquest article es mostra la manera de gestionar i avaluar un projecte lingüístic de centre a l’institut Mirador del Genil (Còrdova): un pla per millorar les destreses que componen la competència comunicativa --parlar, llegir, escriure i escoltar-- en totes les àrees de l’ESO. També s’expliquen algunes de les claus sobre l’organització i la coordinació, necessàries per a la seva implementació a l’aula, alhora que es presenten diversos suggeriments orientatius que poden aplicar-se un cop adaptats al context de cada centre educatiu, amb la perspectiva d’elaborar els seus propis projectes.
Les imatges com a facilitadores de l'aprenentatge
Professors, estudiants i investigadors coincideixen a ressaltar la importància de les imatges en el procés educatiu, com a dispositius que faciliten l’aprenentatge de qualsevol disciplina. Tanmateix, perquè es doni aquesta condició i es produeixi l’aprenentatge significatiu, cal que les imatges siguin dissenyades o seleccionades segons determinades característiques que els atorguin valor didàctic.
Puget Sound Community School, o el dret a ser un mateix
Més que l’adquisició de continguts o el desenvolupament de determinades competències i habilitats, «el principal objectiu de la nostra escola és ajudar els estudiants a descobrir la seva passió», diu el director d’aquest petit centre. Anem a conèixer aquest centre una mica més: benvinguts al Puget Sound Community School, a Seattle, als Estats Units.
Colònies musicals amb un lipdub com a projecte
La realització d’un lipdub en unes colònies musicals, amb la composició i interpretació musical a càrrec dels alumnes, es va mostrar com una proposta pedagògica que lliga les activitats de lleure amb els aprenentatges musicals.
Com som?
Es presenten uns nous materials didàctics, accessibles gratuïtament en línia, basats en 10 audiovisuals amb guies didàctiques dinàmiques i flexibles, per treballar les característiques de la societat catalana actual. Els continguts provenen de recerques elaborades amb dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya de la Fundació Jaume Bofill. A través dels materials, es mostra com aplicar el mètode científic a l’anàlisi de la realitat quotidiana i es reflexiona sobre el vincle entre l’anàlisi social i l’acció política.
La integració d'alumnes de la USEE
El cas que exposem presenta la integració d’una unitat de suport a l’educació especial (USEE) en un institut i com els seus alumnes formen part activa de la comunitat educativa del centre.
Ce que le jour doit à la nuit
Qüestions de gènere
Em sembla interessant que posem damunt la taula quines són les formes, les maneres de fer i de pensar de tot allò que considerem «coses de nois» i «coses de noies», i podem començar obrint un debat amb els mateixos nois i noies, perquè expressin les seves idees i creences respecte a això. El coneixement i la reflexió són necessaris i urgents, tant per a ells com per a elles.
La meva primera experiència a l'aula de secundària
Comunicació efectiva a l'aula
Escoltar i sentir són dues activitats diferents. Sentir és un procés físic, que pot ser involuntari. Escoltar, en canvi, és una activitat voluntària, un procés mental que requereix determinades condicions, com ara calma, interès i atenció. Per escoltar activament, hem de centrar la vista, l’oïda i la ment en els sons i en els gestos de qui parla.
La Patum de Berga: una sensació total
Llibres. Trobades. Convocatòries. Web
Humor
Autors
Diego Arcos Cañete, Remei Arnaus Morral, Eduard Barrobés Meix, Ramon Breu Pañella, Diego Calderón Garrido, Jordi Domènech Casal, Heike Freire Rodriguez, Ibanesa Gómez Arjona, Antonia Gómez Vidal, Andrés González Bellido, Paulina González Muñoz, Josep Gustems Carnicer, Eva Martínez Pardo, Pilar Pérez Esteve, Joan Ramón Ramírez Serrano, Joan Marc Ramos Sabaté, Redac., Begoña Rublio-Iglesias, Maria del Mar Suárez Vilagrán, Amparo Tomé González, Carlos Travieso, Laia Monterdé, Anna Tarrés, Clàudia Vallvé
Etapes:
Batxillerat, Cicles formatius, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació de persones adultes, General, Universitat
Categories de productes:
Acció tutorial, Acción tutorial, Anàlisi crítica de la imatge, Análisis crítico de la imagen, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals, Aprenentatge i servei, Autoregulació de l'aprenentatge, Autorregulación del aprendizaje, Colonias, Colònies, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competencia en comunicación lingüística, Comunicació no verbal, Comunicación no verbal, Didàctica de la història, Educació en comunicació audiovisual, Educació en el temps de lleure / educació no formal, Educación en comunicación audiovisual, Educación en el tiempo libre / educación no formal, Gènere i educació, Género y educación, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Interpretació musical, Interpretación musical, Lectura de la imagen, Lectura de la imatge, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Motivació, Motivación, Música i cultura, Música i societat, Música y cultura, Música y sociedad, Organització i gestió de centres, Organización y gestión de centros, Orientació i tutoria. General, Orientación y tutoría. General, Planes lingüísticos / Proyecto lingüístico, Plans lingüístics / Projecte lingüístic, Projectes estratègics, Proyectos estratégicos, Recursos multimedia, Trabajo en equipo del profesorado, Trabajo individual, Treball en equip del professorat, Treball individual, Ús de les TIC (tecnologies), Ús del cinema, Uso de las TIC (tecnologías), Uso del cine
SKU: 24634