Les metodologies d´indagació i la personalització de l´aprenentatge escolar
L’institut Quatre Cantons presenta una proposta de projectes que es vertebren al voltant d’una metodologia d’indagació i que ...
El temps compartit en família, tresor per als nostres infants
La Leire, de 23 mesos, va cada dia a l’escola bressol mentre el seu pare i la seva mare treballen. Avui s’ha llevat aviat, perquè, ...
De l’atenció a la diversitat a la personalització de l’aprenentatge
L’article presenta la personalització de l’aprenentatge escolar en el marc de la tradició de les pedagogies centrades en l&r...
Valorar les altres rutines
Autoestima saludable
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Les trajectòries d’aprenentatge en els projectes d’indagació com a focus de l’acció educ...
Aprendre i ensenyar és, per damunt de tot, una qüestió de relacions, que ens porta a prestar atenció a la manera com es poss...
Una mirada a l’escolarització d’infants amb malalties cròniques o de llarga evolució
Quan un centre docent ha d’afrontar la malaltia crònica, aguda o de risc vital d’algun dels seus alumnes es crea una incertesa entr...
Què ens diu la neurociència sobre com s’aprèn?
La neurociència ens proveeix d’un conjunt ampli i profund de dades que ens poden ajudar a realitzar la pràctica educativa i el des...