El benestar com a prioritat: coaching i psicologia positiva a les escoles
El benestar dels estudiants, dels educadors i de tota la comunitat educativa en general hauria de ser una prioritat per a tothom. La comb...
El contacte físic en l’educació
Una de les necessitats bàsiques de l’ésser humà és la necessitat de pertinença, de saber que pertanyem a un g...
Escoltar: una habilitat essencial al coaching (i a la vida)
En el present article, hi reflexionem sobre el valor de l’escolta com a habilitat essencial en el coaching, però també a la vida. ...
Què és pensar?
Inici d’any acadèmic a primer de primària. Primer dia de filosofia. La mestra explica que, al llarg del curs, cada setmana faran u...
Andrés Ángel Sáenz del Castillo, docent jubilat. «No, enyorança, no. És estimació per l’...
Al llarg de més de quaranta anys, Andrés Ángel Sáenz del Castillo va exercir la professió docent a Extremadura en d...
Escoles inclusives. Escoles en moviment
L’article introdueix el tema d’aquest curs: l’educació inclusiva. Ens presenta el marc teòric que argumenta les m&uacu...
Portes obertes a…, l’escola supermercat ?
L’escola no ha de ser perfecta, ha de ser sincera. Caldria que les famílies també en fóssim. En funció de la manera ...
Xavier López: «Vam començar per saber qui som, per escoltar-nos»
L’escola Octavio Paz, situada al barri de Navas de Barcelona, és un d’aquells llocs on una recupera de sobte l’esperanç...