Inclusión de un alumno con TEA en el aula de música
La formación inicial y permanente del profesorado de secundaria
Hace unos años, en 2004, tuve la oportunidad de exponer en un debate organizado por la Fundación Jaume Bofill mi parecer acerca del est...
Un bachillerato sin competencias
La LOE trajo una importante novedad curricular, que obliga a repensar creativamente la acción y el conocimiento educativo en geografía ...
Els patis de les escoles: espais d’oportunitats educatives
El pati és un espai educatiu privilegiat als centres escolars i tan important és la morfologia que té com l'ús que se'n fa. Aquest ar...
Els llibres que deixen marca
Hi ha llibres que conservem a la nostra memòria personal. Els llegim i ens produeixen una gran alegria perquè ens han «tocat». De veg...
Aportació de les TAC a l’ensenyament de les ciències.
Aportació de les TAC a l'ensenyament de les ciències* En aquest article, a més de diferenciar-hi, d'entrada, els conceptes TIC i TAC, ...
Quina formació per als professionals docents?
En aquest article, s'hi presenta la proposta de formació permanent del professorat basada en la pràctica reflexiva i se'n defensa l'ade...
El aula, escenario de la diversidad
L'aula com a escenari de la diversitat presenta dues mirades complementàries: l'estructura formal i el nivell relacional. Comprenent aque...