La consciència fonològica: amb petites dosis n’hi ha prou
La consciència fonològica ha entrat amb força a les aules, i la rapidesa mateixa amb què s’implementa genera molts d...
Aprenentatge per simulació
L’aprenentatge per simulació (APS) és una metodologia que hem treballat a les nostres aules. El punt de partida és la resol...
¿Cómo enseñar a escribir el relato histórico? Elaboración de dos secuencias didácticas y ev...
Saber escriure constitueix una necessitat absoluta a la nostra societat, per la qual cosa és essencial abordar el desenvolupament de l’ex...
L’aula, els fogons d’una escola
Ara més que mai podem gaudir d’una gran oportunitat de somiar, planificar i executar una nova escola més adequada a les necessitat...
(Inter)(Trans)disciplinarietat en formació de mestres
L’article mostra un projecte al grau de Primària de la UdL basat en l’aprenentatge intertransdisciplinari a través de l&rsqu...
La biblioteca de l’escola, un espai viu
En el món educatiu actual, un dels objectius prioritaris que es pretenen aconseguir és millorar la comprensió lectora de l’...
El héroe mediaval: un proyecto de literatura europea
En aquest capítol s’explica el desenvolupament d’un projecte de literatura europea a secundària des de l’enfocament de...
Algunes certeses per a un curs incert
La situació que hem viscut durant aquests darrers mesos ha trasbalsat l’escola i el sistema educatiu. La crisi té un calat profund...