Multilingüisme i identitat
La metodologia del transllenguatge utilitza totes les llengües que formen part del repertori lingüístic de l’alumnat com a recu...
Avaluació de la funció directiva
En aquest article volem compartir algunes reflexions sobre com el model d’avaluació de la funció directiva pot fer una contribuci&...
Activem el «mode ser» als entorns educatius amb la pràctica del mindfulness
Sempre anem a correcuita. Tanmateix, a les aules ens trobem amb infants que són hereus de l’enrenou que regna al seu voltant i per aquest...
Buscant, llegint, escrivint… rimes
Les persones estem immerses en un món lletrat on trobem escriptura i textos pertot arreu. I són aquests recursos (poemes, publicitat, di...
Material per a l’alumnat: La creativitat com a motor de canvi i transformació a través del joc ...
John Abbott: «Els infants han nascut per aprendre, no per ser ensenyats»
Quin és el sentit de l’escola al segle XXI? Per reflexionar sobre aquesta qüestió, John Abbott recula fins a l’origen d...
Construïm una sínia
Partir dels interessos de les criatures, tenir en compte què volen fer i què volen aprendre és una condició necessà...
El protagonista. Compendio de unas prácticas educativas muy extendidas