Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presenta experiències sobre aprenentatge-servei, gestió de residus i preservació de la biodiversitat. També explora l'educació intercultural, abordant l’aporofòbia i la desigualtat global.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Mares y océanos libres de plásticos»: proyecto de innovación docente basado en APS para concienciar al alumnado de educación infantil sobre el cuidad
L’objectiu de la investigació és desenvolupar una experiència d’aprenentatge servei amb alumnat de l’etapa d’educació infantil per conscienciar sobre la contaminació dels ecosistemes marins a causa de l’ús excessiu de plàstics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bienestar psicológico en función de dimensiones personales: género, ámbito de estudio, entorno y situación de independencia/dependencia de sus progeni
L’objectiu de la present investigació és analitzar si existeixen diferències significatives en el benestar psicològic dels estudiants de la Universitat de l’Atlàntic Mitjà en funció de les variables seleccionades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Innovar en salud y sostenibilidad a través de un programa de prevención de abesidad y trastornos de la conducta alimentaria
L’objectiu principal que es persegueix en aquesta investigació és prevenir els trastorns de l’alimentació i l’obesitat en alumnat de 10 a 13 anys a través del programa «Everybody has a body» i que, alhora, es fomentin pràctiques sostenibles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Influencia de la naturaleza en la gestión emocional infantil
L’objectiu principal d’aquesta investigació és analitzar la relació entre les conductes familiars i l’estrès infantil, conèixer els hàbits actius i valorar-ne la influència en la gestió emocional en població infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Promoviendo la sostenibilidad a través del liderazgo educativo: estrategias para transformar las aulas
L’objectiu de la investigació és explorar la influència del lideratge educatiu en la transformació sostenible a través del desenvolupament d’estratègies innovadores per integrar la sostenibilitat en el currículum escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación musical y el desarrollo de la identidad docente en la formación inicial del profesorado
Aquest article presenta una proposta teòrica per a una experiència educativa en l’educació musical de l’alumnat del grau de mestre en el context de l’assignatura Música a l’Educació Primària amb un enfocament en la sostenibilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evolución de los roles de género en las narraciones de tradición oral
L’objectiu d’aquesta investigació és reflexionar sobre la literatura com a instrument enormement poderós per construir i transmetre valors, especialment en la infància i l’adolescència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto de innovación para la educación ambiental: Green Posidonia
L’objectiu d’aquesta investigació és fomentar el manteniment i la conscienciació sobre la Posidonia oceanica, una planta submarina essencial en els ecosistemes marins, a través del projecte d’innovació Green Posidonia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Delivery of scientific talks on agricultural genetics by university students to senior adult students as an intergenerational service-learning methodo
L’objectiu principal d’aquesta investigació és la realització de xarrades científiques sobre genètica agrícola per part d’estudiants universitaris dirigides a persones adultes majors, com a metodologia d’aprenentatge-servei intergeneracional que promou l’aprenentatge autònom.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Niños, niñas y adolescentes migrantes no acompañados (NNAMNA): análisis cienciométrico y bibliométrico como base para la investigación educativa
Aquesta investigació té com a objectiu analitzar la producció científica existent relacionada amb nens, nenes i adolescents migrants no acompanyats en l’àmbit educatiu, en articles recollits en bases de dades de prestigi internacional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño y validez del contenido de un cuestionario para medir el aprendizaje con ODS en la formación didáctica en lengua extranjera
L’objectiu d’aquesta investigació és dissenyar i validar un qüestionari per mesurar el coneixement i la conscienciació sobre els ODS d’estudiants de magisteri en l’especialitat de llengua estrangera (anglès).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aporofobia y sensibilidad intercultural, aproximación de revisión teórica
L’objectiu d’aquesta investigació és presentar un marc teòric que abordi el concepte de sensibilitat intercultural i el d’aporofòbia, per reflexionar sobre la connexió que existeix entre aquests termes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Achieving Educational Innovation for Sustainable Development between Developing and Developed Countries
L’objectiu d’aquesta investigació és analitzar la literatura especialitzada sobre la innovació educativa per al desenvolupament sostenible entre països desenvolupats i en vies de desenvolupament, amb la finalitat d’elaborar un model sobre aquest tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Voz en tiempos de barbarie»: una aproximación al Diario de Etty Hillesum en Literatura Universal a través de Book Creator
L’objectiu principal d’aquest estudi teòric és apropar la literatura a l’alumnat d’una manera més competencial i profunda a partir de la vida i obra d’Etty Hillesum, al mateix temps que es contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Revista MiSostenido: un nuevo enfoque de proyecto de innovación docente
L’objectiu de la investigació és valorar els resultats del projecte d’innovació docent Revista de Recerca en Musicoteràpia MiSostenido des de la direcció del màster oficial en musicoteràpia de la Universitat Internacional de La Rioja.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Objetivos sostenibles para una educación infantil intercultural: una revisión crítica bibliográfica
L’objectiu general d’aquesta investigació és fer una aproximació empírica als estudis realitzats entre 2018 i 2023, en aquest cas, per a la inclusió/integració de l’alumnat estranger a l’educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transforming education in war contexts: the relevance of two critical pedagogy theories as educational tools-the pedagogy of discomfort and the pedago
L’objectiu principal és analitzar la interseccionalitat entre diversitat i justícia social en el conflicte armat a Colòmbia, així com les eines educatives rellevants en contextos bèl·lics per preparar la ciutadania davant situacions de violència i injustícia social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis del currículo de Educación Primaria en España para superar los retos medioambientales
L’objectiu principal d’aquest capítol és analitzar el currículum de l’educació primària a Espanya per comprovar fins a quin punt hi són presents l’educació ambiental i el desenvolupament sostenible en la formació de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ansiedad ante la enseñanza de las matemáticas de los futuros maestros cuando diseñan actividades que complementan a las de los libros de texto
L’objectiu és aprofundir en l’ansietat envers l’ensenyament de les matemàtiques dels futurs mestres d’educació primària, quan dissenyen activitats que consideren necessàries per complementar les que apareixen als llibres de text.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Huella ecológica y educación. Conocimiento por los futuros maestros en formación y propuesta de intervención educativa
L’objectiu principal d’aquest capítol és desenvolupar competències de l’assignatura Fonaments de les Ciències de la Natura relacionades amb l’educació ambiental i l’educació per al desenvolupament sostenible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñanza basada en la interculturalidad y en la sostenibilidad en el ámbito del español como lengua extranjera: un proyecto de trabajo con la dieta m
L’objectiu general del capítol és analitzar l’adquisició d’hàbits més sostenibles per part de l’alumnat a través de la creació, implementació i avaluació d’un projecte de treball amb la dieta mediterrània.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El análisis de datos en los programas de desarrollo de competencias interculturales: una propuesta de sistema de variables e indicadores
L’objectiu principal de la investigació és concretar l’anàlisi sobre el possible avanç de competències interculturals de l’alumnat a través de qüestions específiques relatives al coneixement i actituds envers la immigració.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis de la percepción del alumnado universitario sobre la vulnerabilidad de las abejas ante el cambio climático mediante Breakout EDU
L’objectiu principal de la investigació és analitzar les percepcions dels estudiants de la Universitat de Màlaga sobre les abelles i el canvi climàtic en un entorn ludificat utilitzant Breakout EDU.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un proyecto interdisciplinar con alumnado del grado en educación infantil para la mejora de su concienciación sobre los ODS
Aquest capítol té com a objectiu principal comprovar l’efectivitat d’un projecte interdisciplinari perquè l’alumnat del grau en educació infantil conega millor i actue en conseqüència entorn dels ODS i la sostenibilitat del nostre planeta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Solving complex environmental and social issues through teaching sustainability ti Generations X, Y and Z
La recerca té com a objectiu analitzar les estratègies pedagògiques recomanades i adaptades a l’educació per a la sostenibilitat en les generacions X, Y i Z per tal de contribuir a la solució de problemes ambientals i socials complexos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los principios de la Química Verde y los ODS en la formación inicial del profesorado de química de ESO y Bachillerato
L’objectiu d’aquest treball és avaluar la percepció, per part del professorat de química en formació inicial, de la inclusió dels principis de la química verda i dels Objectius de Desenvolupament Sostenible en el context educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La emergencia de nuevas modalidades de enseñanza en carreras de ingeniería en contextos de postpandemia
L’objectiu de la investigació és analitzar els impactes de les modalitats d’ensenyament virtual que es van establir com a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19 en relació amb la inclusió, identificant transformacions en l’ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mentoría como instrumento de orientación y acompañamiento. Análisis de la experiencia docente interdisciplinar en la Universidad de Jaén
L’objectiu d’aquest capítol és analitzar l’impacte de la mentoria com a instrument d’orientació i acompanyament en les titulacions de treball social i gestió i administració pública a la Universitat de Jaén.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Libros de artista y sostenibilidad. Un proceso de aprendizaje a través de la investigación basasda en las artes (IBA) en educación superior
Aquest capítol pretén indagar en els processos creatius que el llibre d’artista pot suscitar en estudiants del grau de mestre d’educació primària com a mitjà de diàleg i reflexió sobre aspectes relacionats amb la sostenibilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis de la percepción de la juventud sobre la gestión de residuos sólidos urbanos: estudio de casos
En aquesta investigació es planteja com a objectiu principal l’anàlisi de la percepció de la joventut de la zona cèntrica de la ciutat d’Encarnación sobre la problemàtica socioambiental associada a la gestió de residus sòlids urbans.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis y valoración de un programa de educación ambiental y arqueología para estudiantes de educación secundaria implementando en el centro ArqueoEd
Aquest capítol té com a objectiu principal dissenyar, implementar i avaluar els serveis i instal·lacions socioeducatives en matèria d’educació ambiental al centre ArqueoEduca per a la formació en problemàtiques socioambientals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto de innovación en ciberconvivencia para futuros maestros: potenciando el alumnado ciberayudante en educación primaria
L’objectiu del capítol és descriure i avaluar un projecte d’innovació docent universitària de la Facultat d’Educació de la Universitat de Saragossa per a la formació en ciberconvivència dels futurs mestres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rutinas de pensamiento y el uso de noticias de prensa como estrategias didácticas para le pensamiento crítico y el aprendizaje auténtico en futuros ma
Aquest capítol té com a objectiu analitzar l’ús de rutines de pensament i notícies de premsa com a estratègies didàctiques per fomentar el pensament crític i l’aprenentatge autèntic en futurs mestres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensando el término vulnerabilidad en el siglo XXI: reflexión crítica y realidad social en España
El propòsit d’aquest estudi és redefinir el concepte de vulnerabilitat al segle XXI a través de la utilització de casos pràctics existents en l’edat contemporània, per assolir una comprensió més profunda i aclaridora del terme.