L’escola creix i es transforma a través de l’educació artística
A l’escola Ferrer i Guàrdia, de Granollers, el treball de l’educació artística ens està transformant. La parti...
Xavier López: «Vam començar per saber qui som, per escoltar-nos»
L’escola Octavio Paz, situada al barri de Navas de Barcelona, és un d’aquells llocs on una recupera de sobte l’esperanç...
Afrontar la realitat sociocomunitària, un gran repte
Al llarg d’aquests quaranta anys i de la mà de les pàgines de la revista Guix, hem tingut l’oportunitat de ser testimon...
Parlar per parlar. Donem sentit i significat a la rotllana
En aquest article d'opinió, Maria Teresa Sogas reflexiona sobre la importància d'afavorir la parla de proximitat en el petit g...
El joc dels grups d’aliments
Com a part d’una unitat didàctica en què s’hagin treballat els grups d’aliments, aquest joc pot servir com a activitat...
“Un docent afecta emocionalment l’infant” Boris Cyrulnik
La resiliència s'ha definit com la capacitat per resisitir i refer-se davant les situacions traumàtiques. Capacitat que, com diu Cyruln...
Una mirada creativa vers l’avaluació.
Aquest article reflexiona sobre l'avaluació a l'escola i sobre la necessitat de canviar la mirada respecte a aquest moment pedagògic ta...
El liderazgo pedagógico (distribuido)
El liderazgo pedagógico (distribuido) Vicente Domingo Mañes Bertolín El ejercicio de la función directiva en un centro escolar es ...