Ciencia en la primera infancia
49 + 1 propuestas de libre elección
Biblioteca Infantil (español) - Número: 48 (novembre 19)
ISBN / EAN : 9788418058011 - ISBN / EAN EPUB: 9788418058028
32,00€30,40€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Introducción
Aprender ciencia desde el nacimiento
Criterios en la elaboración de las propuestas
Espacios de ciencia en libre elección
Propiedades de los materiales
Aquest capítol ofereix nou propostes pràctiques que destaquen el valor del material natural per oferir riquesa sensorial als nens i nenes. Mitjançant aquestes propostes, es busca que coneguin les semblances i diferències dels materials i objectes tenint en compte les seves qualitats perceptives (l'aparença, l'olor, el so i la textura) i físiques (la mesura, el color, el pes...). Es proposen diferents processos d'aprenentatge com ara el joc exploratori, la comparació, l'observació, la manipulació, l'ús d'instruments, etc. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Seres vivos y medio
Materia
Rocas y minerales
Movimiento
Masa, volumen y densidad
La relació entre massa, volum i densitat no és fàcil de comprendre. Aquest capítol ofereix tres propostes pràctiques que subratllen algunes de les propietats de la matèria esmentades amb anterioritat o la relació entre les tres: les balances i els pesos, la densitat i viscositat dels líquids i el canvi de la massa mantenint el volum. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Magnetismo
Aquest capítol ofereix propostes pràctiques sobre la força magnètica, propietat de difícil explicació teòrica però que forma part de la quotidianitat. Encara que la major part dels currículums no contemplen el magnetisme, és un tema que atreu molt als nens i nenes i que, per tant, té sentit oferir-los diverses experiències amb aquests fenòmens. S'ofereixen tres propostes en les quals es treballen les característiques dels objectes que són atrets per imants, les superfícies on s’enganxen aquests imants i l'atracció-repulsió, incloent els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Tecnología
En aquest capítol es recullen propostes pràctiques que introdueixen diferents aspectes relacionats amb el que, posteriorment, serà la tecnologia, encara que convé aclarir que no es parla de tecnologia digital. Es presenten relacions amb els materials conductors d'electricitat, circuits de llum, bales, circuits d'aigua, palanques, etc. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Otros
Aquest capítol ofereix propostes que no estan estrictament relacionades amb la ciència, però constitueixen una aportació interessant. L'última proposta queda oberta a la creativitat de les mestres i mestres, amb el suport d'una plantilla de creació. Aquestes presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Referencias bibliográficas
Para saber más
Agradecimientos
La experiencia de la UManresa
Personalització del contingut
Autors
Imma Brugarolas Criach, Jordi Cantons Palmitjavila, David García Martín, Montse Garriga València, Gabriel Lemkow Tovías, Marta Llebaria Ferrer, Pep Llenas Sunyer, Sílvia Mampel Alandete, Carme Montiel Lorenzo, Bianca Mur Vallecillo, Montserrat Pedreira Álvarez, Laura Torreguitart Llauradó, Loli Vázquez Carrasco, Núria Vilaseca Closa
Etapes
Categories
Ambientes, Ambients, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge significatiu / significativitat, Didàctica del coneixement del medi, Didáctica del conocimiento del medio, Joc i experimentació, Juego y experimentación
Col·leccions
Paraules clau del producte
0-6, ambientes, ciencia, descoberta entorn, experimentación, juego, propuestas prácticas