La investigación educativa como herramienta de formación del profesorado

Reflexión y experiencias de investigación educativa

E-premium llibres - Número: 167 (gener 02)

ISBN / EAN : 9788478272693 - ISBN / EAN PDF: 9788478275892 - ISBN / EAN EPUB: 9788499807195

ePremium Llibres

21,0019,95 IVA incluido

Despeses d'enviament gratuïtes

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Investigar, en educació com en qualsevol altra disciplina, és imprescindible per generar canvis. Sense investigació no hi ha camp de coneixement. Hi ha tradició, rutina, còpia, dependència i estatisme.

Personalització del contingut

Resum

Investigar és imprescindible per generar canvis, per revisar el coneixement educatiu constituït per l’evidència, l’experimentació i la intuïció i per generar un nou coneixement que permeti una educació dels ciutadans millor. Sense investigació no hi ha camp de coneixement. Hi ha tradició, rutina, còpia, reproducció, dependència i estatisme. L’educació i l’ensenyament, com a pràctiques socials imprescindibles per al progrés de la humanitat, requereixen, per una banda, un procés d’investigació constant i per altra banda, que el coneixement generat sigui analitzat i compartit mitjançant la formació dels seus protagonistes actius. Els processos d’investigació poden desenvolupar en els professors i les professores «habilitats investigadores»: identificar qüestions o problemes, avaluar diferents fonts d’informació, recollir més informació o dissenyar noves modalitats d’ensenyament, interpretar informació ja disponible, i comunicar les troballes a les parts directament implicades o dit d’una altra manera, potenciar la seva (auto)formació.

Etapes

General