Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Escriptures acadèmiques a secundària
Escriptures acadèmiques a secundària

Escriptures acadèmiques a secundària

Revista Articles - Número: 73 (març 17)

ISBN / EAN : 1133-9845

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Escriptures acadèmiques a secundària

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Tot mirant-se al mirall

Com s’ha d’ensenyar a escriure per aprendre a secundària? Quan haurien d’(aprendre a) escriure els estudiants? Quins són els textos que fan possible aquest aprenentatge, i, per tant, què cal escriure a secundària? Al llarg del present article, es responen aquests interrogants i s’argumenta la necessitat d’ajudar els alumnes a esdevenir autors del seu relat, a ser escriptors que disposin de veu pròpia i que sàpiguen posicionar-se en el seu context sociocultural. Entesa així, l’escriptura és una eina molt poderosa de construcció d’identitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Escriure per pensar i persuadir

Un dels objectius fonamentals en l’ensenyament de la comunicació escrita és que l’alumnat sigui capaç de construir una argumentació analítica, és a dir, que, partint de premisses més o menys generals, sàpiga reflectir el punt de vista de l’autor sobre un assumpte, avanci presentant arguments i contraarguments i proporcioni evidències justificades, com també possibles refutacions que portin a una conclusió fonamentada. En aquest treball, definirem les característiques fonamentals de l’argumentació analítica, examinarem alguns errors comuns de l’alumnat en redactar la seva argumentació i proposarem un conjunt d’eines pedagògicament rellevants per contribuir a practicar l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura analítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Escriure a través del currículum

L’escriptura acadèmica és el sistema semiòtic principal utilitzat a l’ensenyament secundari per delimitar una idea, comunicar-la i negociar-la, aprendre continguts disciplinaris i demostrar aquests aprenentatges i avaluar-los. A partir de l’experiència del Programa d’Escriptura a l’Escola, al present article, s’hi proposen conceptes, eines didàctiques i activitats perquè el professorat de totes les disciplines pugui ensenyar escriptura acadèmica a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Escriptura i perspectiva

En escriure sobre textos històrics, pot ser profitós manejar fonts diverses. Això invita a mirar el contingut dels orígens de la informació trobada des d’una perspectiva que introdueix la complexitat i que obliga a pensar, cosa que implica formular lingüísticament el que es pensa. D’aquí a la reflexió metalingüística sobre el text i sobre la situació comunicativa només hi ha un pas. Mostrarem de quina manera això s’esdevé a partir de l’experimentació amb una seqüència didàctica en una aula de quart d’ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El pòster com a gènere discursiu

El pòster constitueix un recurs eficaç per augmentar la cultura científica i l’alfabetització acadèmica dels estudiants, atès que permet treballar al mateix temps l’escriptura i els continguts curriculars i potencia la tasca col·laborativa. La realització d’una sessió de presentació de característiques semblants a les d’un congrés fomenta, així mateix, la interacció entre iguals i el desenvolupament de l’expressió oral formal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

TIC i escriptura acadèmica en el treball per projectes

A partir de l’ús de les TIC que fan els alumnes del màster universitari de Professor/a de Secundària en projectes per a treballar llengua i literatura, destaquem quines d’aquestes eines empren habitualment per a elaborar i presentar treballs acadèmics de gèneres diferents i quins avantatges consideren que n’obtenen. Els resultats indiquen que seria convenient afavorir el coneixement i l’ús de les TIC per tal de millorar les condicions de l’escriptura acadèmica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Nivell de llengües dels futurs mestres

En aquest article, s’hi descriuen els tipus de proves de competència lingüística (en català, castellà i anglès) que l’equip del projecte 2014 ARMIF 00017 va aplicar als alumnes de nou accés a la doble titulació de mestres de la Universitat de Barcelona, amb la finalitat de conèixer-ne el punt de partida. Se n’expliquen els resultats principals i se n’apunten unes propostes de futur, a fi de millorar-ne els nivells inicials.En aquest article, s’hi descriuen els tipus de proves de competència lingüística (en català, castellà i anglès) que l’equip del projecte 2014 ARMIF 00017 va aplicar als alumnes de nou accés a la doble titulació de mestres de la Universitat de Barcelona, amb la finalitat de conèixer-ne el punt de partida. Se n’expliquen els resultats principals i se n’apunten unes propostes de futur, a fi de millorar-ne els nivells inicials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Últimes notícies des de l'Olimp

En el present article, es comparteix un projecte de treball realitzat a primer d’ESO al voltant del diari. L’activitat està orientada a potenciar les habilitats expressives de l’alumnat en el context de l’enfocament comunicatiu de l’ensenyament de la llengua. La inclusió d’un projecte de treball al voltant de tres eixos de continguts, al qual s’arribaria després de realitzar activitats prèvies, contribueix a potenciar l’esmentat enfocament, com també a estimular la capacitat creativa de l’alumnat i el seu interès per la matèria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els arquetips universals

Els mecanismes per fomentar l’esperit crític de l’alumnat d’educació secundària no sempre són clars. Per acostumar els adolescents a plantejar-se preguntes amb cada acte comunicatiu, compartim una experiència basada a relacionar una llista d’arquetips universalment reconeixibles amb alguns aspectes concrets d’una popular pel·lícula infantil i d’obres literàries medievals. Les raons que permeten establir cada analogia han comportat la reflexió que estem cercant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Entonació de cortesia a classe de llengua

L’objectiu d’aquesta recerca ha estat descobrir els trets melòdics de cortesia atenuant que utilitzen els parlants de català en els intercanvis que realitzen, amb la finalitat d’oferir recursos didàctics als docents de català com a llengua estrangera. En les activitats que oferim, els estudiants poden posar en pràctica l’entonació de cortesia per tal d’evitar conflictes provocats per malentesos de tipus melòdic. En l’article, hi presentem els resultats obtinguts a partir de l’anàlisi acústica de les dades i la seva validació perceptiva, com també una sèrie de propostes didàctiques que considerem de gran utilitat docent.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

En context: Cartes, jocs i emocions

És vital arribar a un coneixement previ de les característiques del nostre alumnat i trobar amb ell una resposta recíproca amb activitats que ajudin a aconseguir els nostres objectius. Escrivim cartes i ens presentem a través del joc per treballar les emocions i propiciar una relació lúdica, experimental i estètica amb el llenguatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Materials a examen: Al filo de la noticia

En aquesta activitat, s’hi valora la seqüència didàctica digital que porta per títol 'Al filo de la noticia' i que treballa diferents gèneres textuals per a segon cicle d’ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos per a l'aula: Creació d'un videopoema

Recurs multimèdia per a la creació d'un videopoema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: La lectura en català per a infants i adolescents. Història, investigació i polítiques

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: Escribir a través del Currículum

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Crònica: IV Writing Research Across Borders (WRAB 2017)

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Trobades

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Alba Andrade García, Montserrat Castelló Badia, Ana Cortés Lagos, Dari Escandell Maestre, Ana Galindo, María José García Folgado, Joaquín Mesa Sánchez, Federico Navarro Macera, M. del Mar Pérez Gómez, Aina Reig Gascón, Gustavo Bombini, Rosa Brion, María Amparo Devis Herraiz, Pilar García Vidal, Juan Carlos Palanco Malondra, Liliana Tolchinsky Brenman, Melina Aparici Aznar, Marta Bartolí Rigol, Natalia Fullana Rivera, Maria Gené Gil, Mireia Manresa Potrony, Alícia Martí Climent, Carmen Rodríguez Gonzalo, Elisa Rosado, Carles Royo

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

Actividades literarias, Activitats literaries, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje de la escritura, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge de l'escriptura, Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals, Áreas curriculares, Àrees curriculars, Avaluació de resultats acadèmics, Avaluacions sobre les metodologies didàctiques aplicades, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competencia en comunicación lingüística, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Desarrollo profesional, Desenvolupament professional, Dicció/Pronunciació, Dicción/Pronunciación, Didáctica de la lengua, Didàctica de la llengua, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Diversidad discursiva, Diversitat discursiva, Escriptura, Escritura, Estrategias de escritura, Estratègies d'escriptura, Evaluación de resultados académicos, Evaluaciones sobre las metodologías didácticas apliacadas, Expresión escrita/composición/redacción, Expresión y compresión oral, Expressió escrita/composició/redacció, Expressió i comprenssió oral, Fonètica i dicció, Fonética y dicción, Formació inicial del professorat, Formación inicial del profesorado, Història de la literatura, Investigació descriptiva qualitativa, Investigación descriptiva cualitativa, Lengua y construcción del conocimiento, Lengua, escuela y sociedad, Llengua i construcció del coneixement, Llengua, escola i societat, Material manipulatiu, Material manipulativo, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Poesia, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Recursos multimedia, Revisió de textos, Revisión de textos, Roles del alumnado, Rols de l'alumnat, Secuencias formativas y didácticas, Seqüències formatives i didàctiques, Tertulias literarias, Tertúlies literàries, Textos argumentativos, Textos expositius, Textos expositivos, Ús d'Internet, Ús de la Webquest, Ús de les TIC (tecnologies), Ús del cinema, Uso de Internet, Uso de la Webquest, Uso de las TIC (tecnologías), Uso del cine

Col·leccions

Revista Articles

Continguts relacionats

  • Entrevista a Stephen Ball: ¿Educar o medir?
  • Aprenentatges del confinament
  • LA IMPLICACIO DE LA FAMILIA EN L’EDUCACIO DE L’ESCOLA

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023