Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compromiso social, liderazgo y dignidad educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensar el currículo en la educación. Una oportunidad para transformar
L’estat d’alarma sorgit arran de la crisi sanitària provocada per la covid-19 ens ha d’oferir oportunitats per replantejar-nos l’educació en el context actual de transformació social. Quina educació necessitem en l’actualitat? Cal un nou disseny curricular?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Júlia Petit: «Las entidades de tiempo libre tenemos que poner a los niños y niñas y jóvenes en el centro y acompañarlos emocionalmente, porque este se
La calor ja és aquí i amb ella ha arribat també el desconfinament. És el moment, doncs, de les entitats de lleure, sobre les quals sembla que recau ara tot el pes per salvar l’estiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La coeducación como práctica espacial
Els patis de les escoles poden considerar-se el primer espai públic de la infància. La seva configuració i les relacions que hi tenen lloc constitueixen un aprenentatge que arriba a uns altres espais urbans. El seu disseny contribueix a mantenir rols de gènere estereotipats. Amb la voluntat de canviar aquesta situació, proposem una metodologia per analitzar i transformar els patis escolars amb una mirada feminista.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacemos nuestro el patio
Repensem el pati de l’escola Sant Salvador és un projecte que busca transformar el pati de l’escola a partir d’una pràctica reflexiva i de participació activa de tots els membres de la nostra comunitat educativa. Aquest projecte ens ha permès iniciar un treball col·laboratiu i promoure metodologies de participació activa que afavoreixen el treball inclusiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformación del patio con perspectiva de género
L’escola Jaume Salvatella participa en el projecte Empatitzem, promogut per l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet amb la col·laboració d’Equal Saree (arquitectura i urbanisme amb perspectiva de gènere). Pel centre educatiu i la seva comunitat ha representat una bona oportunitat per aprofundir en termes de coeducació i posar en marxa un procés de transformació dels espais i de les relacions que tenen lloc al pati.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cocreando unas ciudades educadoras
Les experiències de cocreació d’espai públic amb infants ens permeten sumar estratègies i metodologies per consolidar models de ciutats coeducadores que reconeixen la infància com un agent actiu en les decisions urbanes. L’enfocament feminista és clau en aquests processos participatius, ja que permet integrar valors com ara la corresponsabilitat, el respecte per les diversitats i la igualtat de gènere, a més de prioritzar el bé comú per sobre d’interessos individualistes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fragilidades y fortalezas de la escuela
En una societat complexa, l’educació en general i l’escola en particular presenten una doble fragilitat. Atrapada entre disputes ideològiques i polítiques no sempre del tot honestes, l’educació fluctua fent un vaivé inquietant, segons com vinguin les aigües. Alhora, l’escola sembla que resisteixi malgrat els embats continus que en retallen els recursos i que en qüestionen, fins i tot, l’existència. La mirada curta, massa habitual en el món de l’educació, es paga cara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Impulso de futuro. ¡Caminemos hacia el cambio!
Aquest temps de confinament obligat també ha representat una oportunitat de reflexió pedagògica a la ZER L’Oliver. Han estat moltes les incerteses que hem anat trobant pel camí, però amb la base del treball col·laboratiu amb l’equip de mestres, les famílies i les nostres comunitats locals hem anat recollint els aprenentatges que presentava aquesta situació. Veiem que poden ser importants en la nostra trajectòria de transformació educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendemos juntos
Aquest projecte és una proposta interinstitucional entre la residència Zuetxe i l’escola CEIP Urkitza HLHI per promoure l’aprenentatge entre generacions diferents. Partint de la reflexió de l’alumnat i activant l’esperit crític de cada individu, proposem un gran ventall d’activitats per ser realitzades al llarg de tot el curs en tota l’etapa d’educació primària: des de jocs de taula fins a tallers, passant per tertúlies intergeneracionals i participació en la decoració de la residència de gent gran.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyectos que transforman el entorno y la comunidad
L’aprenentatge servei es caracteritza per la seva capacitat transformadora, no només en referència als seus participants, sinó també a la comunitat i a l’entorn al qual va dirigit. L’article aborda la necessitat d’avaluar l’impacte social d’aquest tipus de projectes, destacant-ne algunes de les dimensions principals i encoratjant a incorporar-les-hi des del moment en què se’n faci el disseny i la planificació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conectando con el entorno. Comunidades con lectura
El CEIP plurilingüe Poeta Avelino Díaz, de Meira (Lugo), ubicat en un entorn eminentment rural, pretén crear un clima de convivència positiu mitjançant l’experiència que aquí es comparteix. D’aquesta manera, dintre del programa Biblioteques Escolars Solidàries, de la Conselleria d’Educació de la Xunta de Galícia, l’alumnat, com a part del voluntariat, es forma en actituds solidàries i de compromís amb el seu entorn més proper.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fotografia de la esperanza
Freire posa de manifest que necessitem la utopia i l’esperança. Des d’aquell «Mestre, què és la utopia?», paraules que començaven l’article del mes de setembre, fins ara, ha passat tot un curs escolar. Un curs que, a manera d’àlbum fotogràfic, ens deixa imatges reals d’escoles transformadores que promouen canvis en l’educació, canvis basats en el diàleg, en la reflexió, i que ens porten a tenir esperança. «No hi ha diàleg sense esperança», deia Freire, perquè l’esperança és la que mobilitza els éssers humans a fer una recerca permanent. El diàleg i la recerca de models inclusius han estat el punt de partida d’aquest camí.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Welcome to the weird and wonderful world of Dalí
Aquesta proposta CLIL pretén acostar l’alumnat de cicle superior de primària a la figura i les obres més significatives de Salvador Dalí tot practicant la llengua anglesa. Es presenta íntegrament en anglès amb la finalitat de promoure l’aprenentatge en aquesta llengua estrangera, a més de treballar de manera col·laborativa i introduint l’ús de les TIC en algunes de les activitats proposades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material complementario para el profesorado: Welcome to the weird and wonderful world of Dalí
Aquesta proposta CLIL pretén acostar l’alumnat de cicle superior de primària a la figura i les obres més significatives de Salvador Dalí tot practicant la llengua anglesa. Es presenta íntegrament en anglès amb la finalitat de promoure l’aprenentatge en aquesta llengua estrangera, a més de treballar de manera col·laborativa i introduint l’ús de les TIC en algunes de les activitats proposades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material para el alumnado: Welcome to the weird and wonderful world of Dalí
Aquesta proposta CLIL pretén acostar l’alumnat de cicle superior de primària a la figura i les obres més significatives de Salvador Dalí tot practicant la llengua anglesa. Es presenta íntegrament en anglès amb la finalitat de promoure l’aprenentatge en aquesta llengua estrangera, a més de treballar de manera col·laborativa i introduint l’ús de les TIC en algunes de les activitats proposades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Cómo se puede establecer un diálogo constructivo con el alumnado?
La secció «Filosofem» ha arribat a port. Hem navegat durant molt de temps per les aigües de les publicacions de Graó i ja és el moment de deixar espai a unes altres iniciatives. Després de cinc anys i havent passejat per geografies i nivells diversos, posem fi a una col·laboració que per nosaltres ha estat alhora esforçada i plaent, i que confiem que hagi estat il·lustradora per als lectors i les lectores.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Moverse mejor
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
3D Builder como recurso para aprender geometría en educación primaria
La geometria pot ser un concepte abstracte a l’hora d’ensenyar i d’aprendre, atès que a la gran majoria dels docents ens manquen facetes artístiques per dissenyar-la o els discents encara no han desenvolupat una visió espacial per poder aprendre d’una manera funcional, encara que això no és cap impediment si disposem d’eines com ara 3D Builder.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juegos de palabras
Empènyer els infants a escriure és ajudar-los a pensar, a recordar moments que potser tenien oblidats, a imaginar personatges i situacions, i viure d'una manera més reflexiva, emocionant i intensa. Fer lliscar el llapis sobre el paper és força econòmic i, a més, qualsevol moment és bo per deixar volar la imaginació. Les vacances, també.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rincones STEAM: un espacio para la creatividad
Quan s’incorpora la A dintre de les pràctiques STEM un dels propòsits que es persegueix és el de potenciar la creativitat de les pràctiques artístiques associada amb les disciplines científiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Manual de guerrilla urbana
Al llarg d’aquest curs hem presentat diverses propostes que, sota el paraigua del Manual de guerrilla urbana, ajudessin els infants a omplir les motxilles de recursos per a la vida, a conèixer els seus drets i sobretot a comprendre’ls, atès que coneixement no significa comprensió. La comprensió d’una cosa ens ajuda a ampliar la nostra visió, a mirar cada context i cada situació d’una altra manera, amb uns altres ulls, «amb ulls d’infant».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No todos los héroes y heroínas llevan capa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El acompañamiento en la pandemia. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Libros. Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en cuestión
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.