JoaquimPrats Cuevas
Sobre mi
És doctor en història moderna i ì catedràtic de la Universitat de Barcelona. Està ì especialitzat en didàctica de la història, en l’estudi ì dels sistemes educatius i en la història de les ì universitats. És investigador principal del grup DHIGECS (Didàctica de ì la Història, la Geografia i altres Ciències Socials). Ha ì dirigit nombroses tesis doctorals i projectes ì d’investigació i, recentment, ha codirigit un estudi ì sobre els sistemes educatius europeus. És autor de més de cent publicacions sobre temes de ì didàctica de la història i altres ciències socials, i ì sobre formació del professorat. En els darrers anys ha ì publicat, entre altres llibres i articles: Los jóvenes ì ante el reto europeo (Fundació la Caixa), La Secundària a ì examen (Editorial Proa), Enseñar Historia: Notas para una ì didáctica renovadora (Junta d’Extremadura), i Sida. Saber ì Ayuda: Un programa interdisciplinario para la educación ì secundaria (UNESCO). És codirector de les revistes pedagògiques: Íber. ì Didáctica de Geografía, Historia y Ciencias Sociales, ì d’Aula. Historia Social i de la publicació anual: ì Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de ì Investigación (editada pels ICE de la UB i la UAB) i ì director de la collecció de llibres Milenio-Educación. ì Director científic de la collecció de llibres de ì divulgació Biblioteca Básica de la Historia (Anaya) amb ì més de cent títols, etc. Altres informacions Web: http://www.ub.edu/histodidactica/ Bloc: http://www.ximoprats.com/ Facebook: http://es-es.facebook.com/home.php?sk=lf
Publicacions
LOS CONCEPTOS CLAVE EN LA DIDAC. DE C.SOCIALES
...
LA CIUDAD Y EL PATRIMONIO HISTORICO COMO RECURSOS EDUCATIVOS
...
LA HISTORIA EN LA ENSEÑANZA IBEROAMERICANA
...
EL PAISAJE EN LA EDUCACION
...
MEJORAR LA CALIDAD EN EL AULA
...
EUROPA EN LAS AULAS
...
LAS TRANSICIONES DICTADURA-DEMOCRACIA
...
APRENDER Y ENSEÑAR HISTORIA DEL ARTE
...
LOS CAMINOS DE LA DIDACTICA DE LAS C.SOCIALES
...
LOS LIBROS DE TEXTO
...