Construir una nova escola per a una nova realitat
Aquest article pretén establir un diagnòstic general de la situació de l’escola i formular-hi propostes de canvi. Partim de...
Els treballs i els dies de l’aula
L’aprenentatge no sorgeix de la instrucció, sinó que els infants, a partir de la seva intersubjectivitat dins l’espai de la ...
Joan Domènech: “L’experiència escolar no ha de ser una cursa”
Mestre vocacional i director de l’escola pública Fructuós Gelabert, de Barcelona, va publicar el llibre Elogi de l’educaci&o...
Viajeros del mundo
La teoria de les intel·ligències múltiples
Tenim una ment meravellosa que pot comprendre i comunicar amb tipus diferents de símbols. La podem estimular (i ho hem de fer). Aquesta p...
L’educació més enllà de les paraules.
Les persones que eduquen són, abans de tot, persones que comuniquen. Això no obstant, una gran part del que comuniquem és no verbal i ...
L'educació digital en temps de pandèmia
L’educació digital en temps de pandèmia Jordi Jubany i Vila Les tecnologies socials són avui ben presents a la nostra societat. E...
Tenir cura de nosaltres
S’ha parlat molt de l’acollida emocional dels infants per a aquest nou curs, de generar espais d’escolta, vinculació i cohesi...