Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Coaching, diàleg i benestar
Coaching, diàleg i benestar

Coaching, diàleg i benestar

C12 - Número: 435 (febrer 23)

ISBN / EAN : 0213-8581

19,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Racionalització dels temps escolars

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Notícies d'interès

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

De les gàbies a les aules

En aquest article d'opinió, Isabel Ariño creu que podem portar a les aules exemples de vida, de supervivència, de superació amb els animals, perquè els nostres alumnes aprenguin d'aquests comportaments.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Creativitat i flexibilitat

En aquest article d'opinió, Anna Trabal reflexiona sobre la necessitat de ser més creatius i flexibles.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Portes obertes a…, l’escola supermercat ?

L’escola no ha de ser perfecta, ha de ser sincera. Caldria que les famílies també en fóssim. En funció de la manera com omplim aquest cistell de la compra, tindrem una societat o en tindrem una altra.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Andrés Ángel Sáenz del Castillo, docent jubilat. «No, enyorança, no. És estimació per l’ofici, per l’escola»

Al llarg de més de quaranta anys, Andrés Ángel Sáenz del Castillo va exercir la professió docent a Extremadura en diversos nivells educatius. Fa una mica més de dos anys, es va retirar de la primera línia, però va decidir continuar treballant per ajudar l’escola a aconseguir el que ell entén que han de ser els seus nous reptes: «Ensenyar un model distint de progrés, un intercanvi diferent entre cultures… La universitat, lamentablement, no prepara els docents per a això. Hi ha una certa por que el professorat es dediqui a educar, més que no pas simplement a ensenyar».

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Escoltar: una habilitat essencial al coaching (i a la vida)

En el present article, hi reflexionem sobre el valor de l’escolta com a habilitat essencial en el coaching, però també a la vida. A partir de la presa de consciència dels nostres hàbits d’escolta, suggerim fer el primer pas en el desenvolupament d’aquesta capacitat fonamental per comunicar-nos en contextos educatius.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El benestar com a prioritat: coaching i psicologia positiva a les escoles

El benestar dels estudiants, dels educadors i de tota la comunitat educativa en general hauria de ser una prioritat per a tothom. La combinació del coaching i la psicologia positiva, dos enfocaments que es troben en evolució contínua i que, a més a més, poden ser complementaris, ofereix unes possibilitats enormes per crear centres docents en els quals el benestar i la capacitat de créixer no siguin solament aspiracions, sinó també una realitat. El present article ofereix algunes idees i referències d’investigacions sobre el tema, amb l’objectiu d’animar totes aquelles persones que hi estan interessades a indagar en aquesta línia.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El coaching educatiu des del treball cooperatiu i la flipped classroom

Aquest article tracta sobre les experiències de dues professores que apliquen l’autocoaching a la seva tasca educativa per introduir dues noves metodologies d’aula, l’aprenentatge cooperatiu i la classe inversa, tenint com a eix transversal l’enfocament reconstructivoempoderador (REM) d’educació per a la pau. Entenem que el coaching educatiu necessita ètica, d’aquí ve la seva vinculació amb la pau.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Evidències i confusions sobre la biblioteca escolar

Les biblioteques escolars encara segueixen buscant el camí, el seu lloc al món, a l’escola. Es debaten entre la paradoxa de veure’s avalades per les recomanacions d’organismes internacionals i les lleis del nostre país, d’una banda, i per la invisibilitat de la figura del bibliotecari escolar o la manca de pressupostos destinats al servei, de l’altra. En conseqüència, si no hi ha biblioteca, l’escola pateix.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El currículum integrat en un cas aplicat: projecte planetari

A l’article, s’hi mostra i s’hi analitza un projecte de treball basat en la construcció d’un currículum integrat amb un grup d’alumnes d’educació primària. Els estudiants teixeixen, seguint el seu interès, un conjunt de conceptes ampli, divers i connectat entre diferents disciplines que els ajuda a entendre millor l’entorn on viuen. El text que presentem estudia el coneixement i les competències emergides durant el procés d’observació, experimentació i raonament que viu el grup d’estudiants.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Treball per projectes per promoure l’alimentació a l’escola al medi rural

En aquest article, s’hi exposa l’experiència d’una escola rural que es va obrir a la seva comunitat, a l’entorn i a les institucions locals a través d’un projecte de treball sobre la qualitat de vida mitjançant l’alimentació saludable. L’alumnat va aprendre continguts que feia extensius a la seva vida quotidiana i que fugien de la distribució generalitzada del coneixement, al mateix temps que els infants se socialitzaven mitjançant l’aprenentatge col·laboratiu.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Lectures augmentades: la flipped library o la biblioteca inversa a l’escola

«Quin llibre puc triar?», «Que m’agradarà, aquest?», «Com saps que és el millor?», «De què va?». Aquestes són algunes de les preguntes que els infants es fan i que ens fan en el moment de triar un llibre. Els criteris de selecció són molt diversos i (de vegades) poc objectius (gruix de l’obra, colors de la portada, títol, etc.), però hi ha un factor decisiu que els fa decantar per l’un o per l’altre: l’opinió d’un company o d’una companya.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els contes com a eina per conèixer el món i per implicar-nos-hi

Aquest curs, l’Associació Solidària Blau Magenta i els infants de segon de primària de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, de Barcelona, han dut a terme un projecte d’intercanvi cultural amb metodologia d’aprenentatge servei. Amb la intenció de sensibilitzar en valors i actituds que ajudin a construir una cultura de pau al món, en els temps de biblioteca, l’alumnat ha creat uns contes il·lustrats amb nens i nenes de l’Índia i ha organitzat un espai de contes per a les famílies.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Suport entre iguals per fomentar l’aprenentatge

La implantació del programa CA/AC (Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar) al nostre centre ha comportat tot un repte de formació i d’organització. Aquest programa facilita un canvi metodològic pautat i flexible que permet realitzar un procés de formació i d’acció i reflexió. Després de portar a la pràctica diverses accions, hi hem reflexionat per valorar-les i intentar sistematitzar-les.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La paraula “bonica”

En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Creences i valors

Les creences i els valors, en íntima relació, s’assumeixen per «pluja fina» o a través «d’un impacte»: famílies i educadors actuem, per tant, de model davant els nens i nenes. Analitzem aquesta relació per esdevenir més conscients del que estem transmetent.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ara toca treballar les TIC: portafolis digital a l’aula

Les metodologies actives, les TIC i l’alumnat com a protagonista del seu aprenentatge són els ingredients d’un portafolis digital, una eina que serveix perquè l’alumne o l’alumna mostri les seves evidències d’aprenentatge. Aquest tipus de dossier es caracteritza, a més a més, perquè s’utilitzen diversos artefactes digitals i eines 2.0 per elaborar-lo.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llegim i divertim-nos plegats

El programa LECXIT-Lectura per a l’èxit educatiu té com a objectiu millorar la comprensió lectora dels infants per tal que reïxin més en el món acadèmic. Es fonamenta en una tutoria individual duta a terme per una persona voluntària que es troba amb l’infant una hora a la setmana en horari extraescolar. Aquesta atenció individualitzada i la implicació de tota la comunitat permeten dotar l’infant d’experiències positives de lectura, basades en els seus interessos i en el seu nivell.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El disseny de l’avaluació interna dels centres

L’avaluació interna del centre educatiu és un repte complex per a l’escola o l’institut que es planteja dur-la a terme, i cal dotar-se d’instruments per a la rendició de comptes i també per a la millora dels diferents àmbits sobre els quals s’ha d’incidir, des de la millora dels resultats educatius de l’alumnat fins a aspectes organitzatius interns per garantir aquest èxit. Utilitzar un sistema d’indicadors pot ajudar en aquesta comesa.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Emocions digitals

Dintre de tot context educatiu, en qualsevol situació d’ensenyament-aprenentatge, hi ha dos conceptes que s’erigeixen com dos dels grans reptes actuals: emoció i noves tecnologies. Intentar que el nostre alumnat millori dia rere dia, que progressi a l’escola i a la vida passa per entendre primer i ensenyar després sense deixar de banda el complicat món de les emocions.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Material per a l'alumnat: Emocions digitals

Dintre de tot context educatiu, en qualsevol situació d’ensenyament-aprenentatge, hi ha dos conceptes que s’erigeixen com dos dels grans reptes actuals: emoció i noves tecnologies. Intentar que el nostre alumnat millori dia rere dia, que progressi a l’escola i a la vida passa per entendre primer i ensenyar després sense deixar de banda el complicat món de les emocions.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La bona comunicació. Respostes saludables

Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Compassió

Només quan s’està al costat d’algú, amb el desig de voler-se’n fer càrrec, es pot tenir compassió. La compassió no pot mirar mai des de dalt, no té a veure amb la pena que em fa aquell pobret que em contemplo des del meu pedestal de seguretat i superioritat. No hi pot haver confort en la compassió ni pot ser generadora de consciències tranquil·les. La compassió és una vivència des de la igualtat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Humor

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El coaching té una presència cada vegada més gran en el món de l’educació. Això no obstant, encara necessitem trobar una definició comuna i un acord sobre les seves aplicacions. En aquest article, se n’hi ofereix una definició operativa, al mateix temps que s’hi intenta diferenciar el coaching de la mentoria, i s’hi proposa un marc global que permeti identificar àmbits d’aplicació d’aquesta tècnica en contextos educatius.

Personalització del contingut

Autors

David Aguilar Camaño, Isabel Ariño Laviña, John Campbell, Jordi Canelles Torres, M. Victoria Casado Martín, Daniel Castillo Acosta, Jaume Centelles Pastor, Albert Correa Llamazares, Àlex Cosials, Equip Cuidem-nos, Andrea Giráldez Hayes, Grup IREF, Lourdes Martí Soler, Josep M. Mora Verdeny, Maria Carme Peguera Carré, Dino Salinas, Josep Serentill Rubio, Albert Serrat Sallent, Sílvia Solé Rosell, Anna Trabal Piqueras, Christian Van Nieuwerburgh, Brenda Nazarena Bär Kwast, Sofía Herrero Rico, Sagrario Igoa Franchez, Francisco José Pozuelos Estrada, Chelo Arribas, Idoia Garai Omaetxebarria, Francisco Javier García Prieto, Nuria Segarra Adell, Francisco Jesús Gracia Rivera, Miren Josune Iridoy García, Miren Jaione Bikuña Zubizarreta

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

Acció comunitària, Acción comunitaria, Actividades en la naturaleza, Actividades literarias, Activitats en la natura, Activitats literaries, Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Alfabetització científica, Alfabetización científica, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje de la lectura, Aprendizaje y servicio, Aprenentarge de la lectura, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge i servei, Asertividad del profesorado, Assertivitat del professorat, Atenció a les famílies, Atención a las familias, Autoestima, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Ciudades y pueblos educadores, Ciutats i pobles educadors, Competència digital i tractament de la informació, Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunicació interna, Comunicación interna, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Creatividad, Creativitat, Derechos humanos, Desarrollo personal, Desarrollo profesional, Desenvolupament personal, Desenvolupament professional, Didáctica de la ciencias de la Tierra/geología, Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales, Didáctica de las competencias, Didàctica de les ciències de la terra, Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals, Didàctica de les competències, Direcció de Centres, Dirección de Centros, Diversidad sociocultural y personal, Diversitat sociocultural i personal, Drets humans, Educació afectiva emocional, Educació ètica, Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat, Educació per al desenvolupament, Educación afectiva emocional, Educación ética, Educación para el desarrollo, Educación para la interculturalidad/multiculturalidad, Emociones, Emocions, Empatia, Escola rural/ZER, Escuela rural/ZER, export, Finalidades de la educación, Finalitats de l'educació, Formació i desenvolupament del professorat, Formació inicial del professorat, Formación inicial del profesorado, Formación y desarrollo del profesorado, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Habilidades comunicativas, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats comunicatives, Habilitats socials del professorat, Història i representacions artístiques d'arquitectura, Historia y representaciones artísticas de arquitectura, Indicadores de calidad del centro, Indicadors de qualitat del centre, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Intervenció en situacions de risc, Intervención en situaciones de riesgo, Lectura, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Literatura infantil/juvenil, Motivació, Motivación, Planificació estratègica i operativa, Planificación estratégica y operativa, Portafolios, Portafolis, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Qualitat educativa, Redes de atención a la infancia, Relaciones interactivas, Relacions interactives, Resiliència, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de dispositius mòbils, Ús de les TIC (tecnologies), Ús dels telèfons móbils, Uso de dispositivos móviles, Uso de las TIC (tecnologías), Uso de los teléfonos móviles, Xarxes d'atenció a la infància

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Paraules clau del producte

coaching, coaching educativo, comunidad educativa, conversaciones, liderazgo, mentoría

Continguts relacionats

  • MEJORAR LA CALIDAD EN EL AULA
  • Aprendizaje oral de la lengua extranjera
  • Cuando la escuela pretende preparar para la vida

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023