Cuando la escuela pretende preparar para la vida

¿Desarrollar competencias o enseñar otros saberes?

Critica y Fundamentos - Número: 40 (abril 12)

ISBN / EAN : 9788499804163 - ISBN / EAN PDF: 9788499804347 - ISBN / EAN EPUB: 9788499805375

ePremium Llibres

25,5024,22 IVA incluido

Aquest producte té enviament gratuït

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Són els sabers que s'ensenyen a l'escola els més pertinents per entendre el món i actuar? Preparen per als estudis superiors o per a la vida? Podem identificar un nombre limitat de competències útils per a tots? No serà més adequat transmetre sabers i desenvolupar actituds que permetin a cadascú construir les competències que arribi a necessitar?

Personalització del contingut

Resum

Un llibre essencial que planteja les veritables preguntes que hem de fer-nos: Són els sabers que s’ensenyen a l’escola els més pertinents per entendre el món i actuar? Preparen per als estudis superiors o per a la vida? Què hem de pensar de l’absència de coneixements com ara el dret, l’economia, les ciències polítiques o la psicologia en els programes escolars? En un moment en què l’esperança de vida s’allarga, les nostres vivències es diversifiquen i la societat canvia ràpidament, podem identificar un nombre limitat de competències útils per a tots? No serà més adequat transmetre sabers i desenvolupar actituds que permetin a cadascú construir les competències que arribi a necessitar? Estaran condemnades les societats democràtiques a mantenir el mateix currículum, producte d’una doble negociació entre les expectatives dels consumidors d’escola i entre les disciplines llargament arrelades? Cap d’aquestes preguntes té una resposta senzilla, i encara menys consensuada, però la sociologia del currículum permet plantejar-les i,potser, induir-nos a un debat seriós.