Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Infantil > Pedagogia sistèmica
Pedagogia sistèmica

Pedagogia sistèmica

C12 - Número: 390 (desembre 12)

ISBN / EAN : 0213-8581

19,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Organització del currículum: reflexions i aspectes a considerar

Les funcions de la direcció s'exerceixen en el marc reglamentari de l'autonomia dels centres públics i, entre les funcions en matèria d'organització i funcionament, s'estableix que correspon a la direcció impulsar l'elaboració, l'aprovació i l'aplicació de les normes d'organització i funcionament dels centres (NOF), com també de les adequacions successives a les necessitats del Projecte educatiu de centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

A què ens referim quan parlem de qualitat?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Notícies d'interès

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

EN LÍNI@: Hem de celebrar el Nadal?

S'han de celebrar, a l'escola, les festes d'origen cristià com ara el Nadal? Això implica que també hi hem de celebrar les d'origen musulmà, o no hi té res a veure? És compatible l'escola laica amb el fet de celebrar alguna festa d'origen religiós? Cal recuperar l'origen pagà d'aquestes festes, o bé cal mantenir la dimensió tradicional de les festes tal com són i aprofitar per comprendre'n el sentit religiós original?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

¿Ens llegeixes un conte?

Començo així aquesta breu intervenció perquè és una pregunta que moltes vegades em fan durant la meva trajectòria com a professor interí a les aules en què treballo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La pobresa docent

Les retallades han arribat a tot arreu i hi ha sectors socials que han quedat ben amputats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Elena Coiradas Sánchez, tècnica especialista d'educació especial. El poder d'una mirada

Diuen que la mirada expressa molt més del que podem dir amb les paraules, que els nostres ulls són, en certa manera, un mirall que reflecteix el més profund de l'ànima. Aprendre a mirar i a mirar-se als ulls dels altres és quelcom que l'Elena ha après treballant amb criatures d'educació especial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Gestió educativa: Teixint complicitats i camins esperançats

Barcelona, Aula de Ciudadanía (BAC) es un proyecto de educación no formal surgido en el marco de colaboración entre el Ayuntamiento y la Universidad de Barcelona. El programa propone medidas que ayudan a desplegar la competencia ciudadana en niños y jóvenes, tanto en el ámbito escolar como fuera de él. Para conseguirlo fue esencial constituir un grupo de formación con profesorado para diseñar propuestas educativas y pedagógicas generadoras de cambio.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'escola: un sistema viu

En el present article, s'hi explica una història d'un grup de nens i nenes que desitjaven intensament ser reconeguts i formar part d'un món digne i nou. Ho posseïen tot i res al mateix temps. En les seves persones, s'hi aplegava el potencial de tot el que podien arribar a crear.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Art i pedagogia sistèmica. Art i família: el xoc del reconeixement

Mitjançant l'obra dels artistes, treballem la família amb una nova manera de mirar el procés d'ensenyament-aprenentatge que ens aporta la pedagogia sistèmica. Una perspectiva de l'educació entesa com un conjunt de sistemes tots els quals estan vinculats (familiar, cultural, social, històric).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Bibliografia recomanada: Sobre pedagogia sistèmica

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Què vol dir iniciar primària a l'escola dels Encants?

En el seu primer any de primària, l'escola dels Encants es planteja mantenir una continuïtat educativa tot assegurant que els infants de 3 a 7 anys i els mestres que els acompanyen formen part de la mateixa comunitat, la dels mitjans. Les estratègies metodològiques que emprem per acompanyar els nens i nenes amb amor i respecte estan fonamentades en la no-directivitat dels ambients i en la conversa del temps de grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educació intercultural, educació en la diversitat i excel·lència: El projecte de l'Escola Sant Jaume de la FEP

A l'escola Sant Jaume de la FEP, de l'Hospitalet de Llobregat, en els darrers anys i en el marc de l'educació en la diversitat i l'educació intercultural, hem desenvolupat diferents programes i projectes per tal de fer realitat una veritable escola inclusiva. Amb aquest estil de pedagogia, hem mantingut uns bons resultats acadèmics i una bona educació integral per a tot l'alumnat. El treball que es presenta va rebre el segon premi d'Educació del Cercle d'Economia 2011.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Transferència de llenguatges. Un tomb pel graffiti, el còmic, els micro-relats i la videocreació

L'experiència educativa que us presentem explora les possibilitats creatives de la transferència de llenguatges, posa èmfasi en la relació entre imatge i text i parteix de l'observació directa del patrimoni cultural més actual per desenvolupar un projecte educatiu que engloba l'art del grafit, el còmic, la creació de textos i la videocreació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La formació dels mestres en èpoques d'incertesa i des de la complexitat

El meu camí com a mestra i també com a assessora ha estat llarg, ple de dubtes, incerteses i contradiccions. Sempre he cregut que no en sé prou, que n'haig de continuar aprenent; unes vegades, per reforçar el que estic fent, unes altres, per millorar-ho; sovint, per canviar algunes pràctiques d'acord amb els progressos que han tingut lloc en el món de la pedagogia, la didàctica, la neurociència, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Treballem els castellers cooperativament

Durant el curs 2011-2012, el projecte de l'escola Santa Maria de Gardeny, de Lleida, ha estat la festa major de la ciutat. Les mestres de sisè de primària volíem lligar el treball per projecte de l'escola a l'experiència del treball cooperatiu. A partir d'una pluja d'idees sobre els elements de la festa major, els nois i noies de cicle superior van mostrar el seu interès per un dels espectacles més tradicionals de la festa: els castellers.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Planeta Terra

Una maqueta de la Terra orientada correctament permet pensar i deduir un munt d'aprenentatges sobre el nostre planeta. A l'escola pública Terres de Ponent, de Lleida, s'interessen per tal que els aprenentatges dels nens i nenes adquireixin un significat real i no quedin en la repetició de paraules buides de contingut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Aprendre a navegar

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Google Maps: localizar para aprender

Google Maps és una poderosa eina que proporciona mapes digitals de qualsevol punt del planeta on, a més de cercar-hi direccions o calcular-hi itineraris, és possible ubicar-hi o delimitar-hi àrees mitjançant marques de posició, amb la qual cosa esdevé un recurs d'un potencial didàctic enorme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Hi havia una vegada una escola que llegia

És impressionant passejar per l'escola, entrar a les aules i sentir les respostes de l'alumnat, veure l'interès de l'ensenyant, adonar-se de com estan disposades les taules per permetre el treball en grup, observar que hi ha aparells tecnològics que s'usen amb normalitat i que l'objectiu és qüestionar-ho tot per saber-ne més.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El consell escolar de centre. Què, qui, com

«S'han celebrat les eleccions al consell escolar de centre a l'institut de la meva filla i no s'hi volia presentar ningú. Al final, hem fet una candidatura de l'AMPA i serem els mateixos de sempre. Ja vam estar al de l'escola i ara tornem-hi. Si servís d'alguna cosa!»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Consum cultural i identitat digital. Coneix la teva dieta mediàtica i el que la xarxa sap de tu

Ens cal ser conscients de les actuacions comunicatives que fem diàriament. Moltes activitats tenen relació amb els mitjans i la tecnologia que utilitzem, que no es pot deslligar de l'entorn on vivim. Actualment, en una societat connectada, consumim molts continguts culturals en format digital i en una gran diversitat de pantalles. Al mateix temps, deixem moltes dades personals a la xarxa que configuren part de la nostra identitat digital. Internet s'ha convertit en un espai de referència per a l'emmagatzematge, la gestió, l'intercanvi i la cerca d'informació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Material per a l'alumnat: Consum cultural i identitat digital

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Un amic invisible que enforteix

S'acosten dates per descansar i és un bon moment per tancar el trimestre i l'any de la millor manera possible amb les persones amb qui convivim cada dia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Hem llegit: La democracia del conocimiento. Por una sociedad inteligente

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Magia. La il·lusió d'un moment

En el marc d'Experigoza, un espai matemàtic lúdic i participatiu que vam dissenyar amb Ángel Salar per a l'Ajuntament de Saragossa, estàvem fent activitats amb grups d'escolars...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Humor

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Una pedagogia humana i sostenible que ens fa evolucionar com èsser humans

Els principis que aporta la pedagogia sistèmica contribueixen a humanitzar l'educació, a unir la ment i el cor, a dignificar les arrels i la identitat de totes les persones, a enfortir i ordenar la complexitat de vincles perquè cadascú sigui al seu lloc i a aconseguir que les noves generacions puguin desenvolupar les seves potencialitats al màxim. Això genera, a les escoles, climes convivencials positius, on les emocions i els valors les fan comunitats vives i dinàmiques, on alumnat i professorat són investigadors i creadors de la realitat.

Personalització del contingut

Autors

Lola Abelló Planas, Dolors Arrià Roda, Agnès Barba Encarnación, Elisabet Bosch Vaillo, Daniel Cassany Comas, Pilar Cau Vilarubi, Jaume Centelles Pastor, Elena Coiradas Sánchez, Fernando Corbalan Yuste, Salut Corsà Forcat, Teresa Duran Armengol, Equip pedagògic de l'Escola dels, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Ares González Hueso, Jordi Jubany Vila, Eva Martínez Pardo, Dolors Mateu Lafont, Carme Pablo i Puig, Carles Parellada Enrich, Mercè Parés Miquel, Mercè Pena Laguna, Xavier Prado Feliu, Maria Puig Rovira, Redac., Imanol Rojo Izquierdo, M. Dolors Sans, Diego Sobrino López, Mercè Traveset Vilaginés, Eloïsa Valero Antón, Isabel Vidal Miló, Josep Maria Vidal Polo, David Vilalta Murillo, Berta González Nario

Etapes

Ed. Infantil, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), General

Categories

Agrupament de l'alumnat. Dinàmica de grups., Agrupamiento del alumnado. Dinámica de grupos., Ambientes, Ambients, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat, Atención a la diversidad, Aulas de acogida, Aules d'acollida, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Cartografia, Clima i cultura de centre, Clima y cultura de centro, Competència artística i cultural, Competencia artística y cultural, Competència digital i tractament de la informació, Competència matemàtica, Comunidad educativa, Comunitat educativa, Coneixement i exploració de l'entorn, Conocimiento y exploración del entorno, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Convivència, Cultura religiosa, Desarrollo curricular, Desenvolupament curricular, Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didáctica de la expresión visual y plástica, Didàctica de la geografia, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Didáctica de las ciencias sociales y humanidades, Didáctica de las matemáticas, Didàctica de les ciències socials i humanitats, Didàctica de les matemátiques, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Dinàmica, Educació en comunicació audiovisual, Educació especial, Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat, Educación en comunicación audiovisual, Educación especial, Educación para la interculturalidad/multiculturalidad, Equip de professorat, Equipo de profesorado, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Estrategias de lectura, Estrategias didácticas de la matemática, Estratègies de lectura, Estratègies didàctiques de les matemátiques, export, Festes escolars, Fiestas escolares, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Funcionalidad, Funcionalitat, Funciones y procesos organizativos, Funcions i processos organitzatius, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Identidad y autonomía personal, Identitat i autonomia personal, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Internet, Jocs matemàtics, Juegos matemáticos, L'Associació de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA), La Asociación de Madres y Padres de Alumnos (AMPA), Lectura, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Medios audiovisuales y las TIC, Mitjans audiovisuals i les TIC, Motivació, Motivación, Pedagogia sistèmica, Percepció de l'espai, Percepción del espacio, Pla de convivència, Plan de convivencia, Qualitat educativa, Trabajo en equipo del profesorado, Tratamiento de la información y competencia digital, Treball en equip del professorat, Ús d'Internet, Uso de Internet

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Paraules clau del producte

alas, conexiones, emociones, identidad, inteligencias, raíces, sistemas, sostenible, vínculos

Continguts relacionats

  • 25 ANYS DE LA FEDERACIO DE MOVIMENTS DE RENOVACIO PEDAGOGICA DE CATALUNYA
  • Coaching educativo
  • La pedagogía sistémica.

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023