
Canviar el món des de l’escola
Revista Guix - Número: 497 (març 23)
ISBN / EAN : 0213-8581
29,08€ IVA incluido29,08€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Situacions d'aprenentatge
Coeducar(-nos)
Viure l’educació des dels principis de la coeducació és una necessitat actual, és beneficiós tant per a l’alumnat com per a tota la comunitat educativa.
Elena Arias, professora de la UB: «La tecnologia és fonamental, però sense un canvi de mentalitat no es derroquen les barreres»
Canviar el món des de l´escola
Implicats en una educació ecosocial compromesa amb l´entorn
Escola La Joya: un paradís ecològic
Abraçades de Paper: un projecte de sensibilització social i compromís amb la Carta de la Terra
Finca Tierra Prometida: un model d´educació transformador
Prevenció del suïcidi amb la base a l´escola
Contribuïm a augmentar el coneixement literari i lingüístic mitjançant la conversa literària
Pensar visualment o visualitzar pensaments
Encara que l’ús d’imatges és fonamental a la infància, a mesura que avancem en el procés d’aprenentatge formal, el visual perd protagonisme i el seu paper queda reduït a una mera il·lustració dels continguts textuals. Davant aquesta situació pensem que és necessari oferir a l’alumnat una eina que com el visual thinking li permetin l’accés al coneixement a través de la creació de mapes visuals.
Els reporters de la història
Aquest article descriu el desenvolupament del projecte col·laboratiu compartit entre escola i universitat. Els protagonistes de l’experiència són els cinquanta-quatre alumnes de les classes de cinquè i sisè de primària de l’escola Pompeu Fabra, de Salt (Gironès), i el grup de tretze alumnes de la Universitat de Vic matriculats a l’assignatura Didàctica de les Ciències Socials, del doble grau en Mestre d’Educació Infantil i Primària en menció anglesa. Aquesta col·laboració s’ha vertebrat entorn de la participació del grup de primària en el projecte Reporters de la història.
Una invitació a viatjar amb els llibres
Els cinc-cents anys de la primera volta al món per part de Magalhães i Elcano i els cent-cinquanta anys de la publicació de La volta al món en vuitanta dies són dues efemèrides que convé recordar i aprofitar. La lectura de llibres on el viatge sigui present és una bona manera de conèixer el medi que ens envolta i de conèixer-nos a nosaltres mateixos.
Els ODS en acció!: ODS 3: Salut i benestar
Els ODS en acció!: Edició especial d'art i cultura
Els ODS en acció!: Carnet ODS (actualitzat)
Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació
Walter Benjamin
Què ens diu la recerca científica?: L'educació bilingüe en una llengua estrangera
L’educació bilingüe té efectes immediats (i positius en el desenvolupament) psicolingüístic i sociolingüístic sobre els i les estudiants. L’educació bilingüe és un repte per a professorat, centres educatius, famílies i l’alumnat mateix amb nombrosos avantatges, si bé cal tenir expectatives realistes i d’acord amb el context d’aprenentatge.
L'evidència en la pràctica: L'educació bilingüe en una llengua estrangera. Una metodologia activa per fomentar el bilingüisme
La indagació científica fora de l’aula pot afavorir la implementació del programa bilingüe a la matèria de Science. L’experiència ha tingut lloc a l’escola Arteaga, a Sucina, a la Regió de Múrcia, amb alumnat bilingüe d’educació primària.
Preguntes amb resposta
Actuar pel clima comença per comprendre què ens està passant i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una colla de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
La gestió del canvi
STEAM per aprendre sobre els canvis físics i químics de la matèria
En aquest treball es presenta una proposta d’aula amb enfocament STEAM dissenyada i duta a terme amb alumnat de 5è d’educació primària per treballar els canvis físics i químics de la matèria.
Famílies i alumnes descobrint junts el misteri del temps
Fixar-nos en la manera com el pas del temps afecta les persones i l’entorn esdevé una oportunitat per treballar plegats, família i escola, en benefici de la qualitat de l’aprenentatge de l’alumnat. Volem experimentar, entre altres coses, què passaria si visquéssim sense poder mesurar el temps. En què ens afectaria?
L'impacte i els riscos de les pantalles. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomanacions de Bibliomèdia: Hi ha un fantasma en aquesta casa
Recomanacions de Bibliomèdia: Benvinguts a Grimwood
Recomanacions de Bibliomèdia: Aventures d’un flautista anomenat Tristràs
Recomanacions de Bibliomèdia: Robotland: Guia a través de la història dels robots
Hem llegit: La flor de pedra: L'aventura de la Filosofia a l'Educació
Trobades i convocatòries
Milena inclusió
Autors
Glòria Arbonès Villaverde, Mònica Carrasco Serracanta, Gonzalo José Castro Lodeiro, Jaume Centelles Pastor, Rubén Chacón Beltrán, Eulin Patricia Chacón Gamboa, Equip Cuidem-nos, Cristina Fernández Lucena, Banachek Garcia Muñoz, Fulgencio Hernández García, Pau Llovera Navés, M. del Mar Lluelles Perera, Maria Josep Martínez Garrote, Ana Merino Aguilar, María José Oviedo Macías, Miriam Sánchez Rubio, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Joan Callarisa Mas, M. Teresa Duran Vargas, Teresa Franquesa Codinach, Jon García Ormaza, Óscar González Iglesias, Garbiñe Larralde Urkijo, Maria del Carmen Díaz García, Margarita Guinó Arias, Alexander Muela, Noemí Munné Reig, Juan Carlos Rivadulla López, Marta Vilar Recasens, Yolanda Golías Pérez, Antonio Mato Gómez
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General, Universitat
Categories de productes:
Actividades literarias, Biblioteca/mediateca, Competencia artística y cultural, Competencia para aprender a aprender, Competencia social y ciudadana, Competencias profesionales del profesorado, Contaminación, Desarrollo profesional, Didàctica de la física, Didàctica de la història, Didàctica de la química, Dirección de Centros, Diversidad física y motriz, Educación afectiva emocional, Educación ética, Educación familiar, Educación medioambiental, Educación para el desarrollo, Educación para la salud, Educación para la sostenibilidad, Escuela inclusiva, Escuelas sostenibles, Estrategias de lectura, Estrategias didácticas de la matemática, export, Figuras relevantes, Filosofía de la educación, Filosofía en la escuela, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Gestión del cambio, Habilidades sociales del profesorado, Història medieval, Juego y experimentación, Lengua y construcción del conocimiento, Liderazgo en centros, Literatura infantil/juvenil, Manualidades, Métodos globalizados, Pantallas, Percepción del tiempo, Plurilingüismo/bilingüismo, Programas de educación medioambiental, Programas de promoción y prevención de la salud, Proyectos de trabajo, STEM - STEAM, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tradiciones, Uso de las TIC (tecnologías)
Col·leccions:
SKU: 73764