
Cohesión discursiva
Revista Textos - Número: 99 (desembre 22)
ISBN / EAN : 1577-0834
29,99€ IVA incluido29,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
La cohesión y el significado del discurso
La cohesión, puente entre la gramática oracional y la gramática textual
La cohesión, una propiedad básica en cualquier texto
Leer y escribir
El trabajo de la cohesión a través de una secuencia didáctica de escritura
La cohesión al servicio de la búsqueda del sentido
Rúbrica de autoevaluación del texto escrito a partir de los problemas de cohesión del alumnado
Proyectos globalizados y aprendizajes lingüísticos
Molts centres educatius tiren endavant projectes globalitzats com a entorn favorable per educar en sentit ampli. Aquests projectes, que tenen les seves arrels en la pedagogia de principis del segle XX, han mostrat les seves virtuts per a l’ensenyament i l’aprenentatge. És un espai molt idoni per treballar els continguts lingüístics disciplinaris, perquè ajuda a donar-los sentit i a relacionar els aprenentatges escolars amb la vida.
Escribimos en pareja mediante la tutoría entre iguales
L’article presenta la proposta Llegim i escrivim en parella, escriptura de microrelats a través de la tutoria entre iguals. Partint d’un primer esborrany, i ajudat d’una pauta, l’alumne tutor prepara propostes de millora per al seu tutorat que faciliten la reescriptura conjunta. L’article il·lustra el procés i aporta conclusions sobre les potencialitats i els reptes, tant per als alumnes com per als docents.
A la poesía no hay quien la pare
Encuentros
Reseña: Club de Lectura I.E.S. Gran Capitán Córdoba
Reseña: Cosas que pasan cuando conversamos
¿Qué nos dice la investigación científica?: Los deberes escolares
La evidencia en la práctica: Los deberes escolares. Deberes significativos: para fiestas, reportajes radiofónicos
En contexto: Tu experiencia cuenta
Aquest projecte col·laboratiu sorgeix a partir de la interacció de professorat a la xarxa i parteix d’una reflexió sobre aquell alumnat que no acaba de trobar el seu camí i abandona els estudis o s’eternitza als primers cursos de l’ESO. L’objectiu és convertir l’experiència de l’abandonament dels estudis que ja va tenir el meu alumnat d’FPA en un esperó per a un altre alumnat que estigués en la mateixa tessitura anys abans en un IES.
Recursos para el aula: Artículos de divulgación científica. Variaciones sobre un mismo tema
Es posa en relleu la identificació de les característiques d’un text expositiu, l’organització i els suports de caràcter visual, específicament paratextos i paralingüístics, per integrar-los a altres maneres de llegir que informen i donen coherència al conjunt textual.
Autors
María José Chordá Valls, M. Josep Cuenca Ordinyana, Carmen Durán Rivas, Rafael Feito Alonso, Cristina Fernández Recasens, M. Ysabel Gracida Juárez, Pedro Jimeno Capilla, Marta Milian Gubern, Cristian Peralta Abellan, M. del Mar Pérez Gómez, Aina Reig Gascón, Teresa Ribas Seix, Laura Santacruz Parrilla, Marcial Terrádez Gurrea, Elisa Tormo Guevara, Mariona Corcelles Seuba, Montserrat Vilà Santasusana, Jesús Ribosa Martínez , Carmen Rodríguez Gonzalo, Maite Oller Sánchez, David Duran Gisbert
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Acoso moral (Bullying), Alfabetització científica, Alfabetización científica, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals, Assetjament moral (Bullying), Autoavaluació de l'alumnat, Autoevaluación del alumnado, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competencia en comunicación lingüística, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Conte, Cuento, Deberes escolares, Deures escolars, Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la literatura, Didàctica de la llengua, Didàctica de la llengua i la literatura, Diversidad discursiva, Diversitat discursiva, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Escriptura, Escritura, Estrategias de escritura, Estratègies d'escriptura, Expresión y compresión oral, Expressió i comprenssió oral, Fonts orals, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Fuentes orales, Gramàtica, Influencia de los medios de comunicación, Influència dels mitjans de comunicació, Lectura, Lengua y construcción del conocimiento, Llengua i construcció del coneixement, Metacognició, Metacognición, Metodología de investigación cualitativa, Metodologia de recerca qualitativa, Pla lector, Plan lector, Poesia, Rúbricas, Rúbriques, Secuencias formativas y didácticas, Seqüències formatives i didàctiques, Teatre, Teatro, Textos expositius, Textos expositivos, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de las TIC (tecnologías)
Col·leccions:
SKU: 73786