
Connectant l’escola i el lleure educatiu
Revista Guix - Número: 492 (setembre 22)
ISBN / EAN : 0213-8581
24,99€ IVA incluido24,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Tornar... a quina normalitat?
I tu, ets agent de canvi educatiu?
Roger Font, educador: «L´escoltisme és una manera d´ensenyar valors i crear esperit crític»
La tradició familiar va acostar Roger Font a l’escoltisme i d’ell neix el seu present com a educador infantil en activitats d’oci i temps lliure. Els seus oncles eren monitors del cau i ell, amb onze anys, es va convertir en escolta, en concret en ranger. Van passar els anys i la seva experiència com a ranger li va despertar el desig de transmetre els valors que li havien ensenyat de petit i que avui el defineixen: compromís, esperit crític, autonomia personal, empatia, igualtat, respecte, diversitat, etc.
Possibilitats i complicitats entre el lleure educatiu i l´escola
Projecte VincularXeducar
VincularXeducar és un projecte comunitari que entén l’educació com un procés global que inclou tots els entorns de l’infant (família, escola i lleure) i que s’impulsa des de l’equitat i la igualtat d’oportunitats. Promou la generació de vincles amb l’objectiu de garantir més i millors oportunitats educatives.
La participació de la comunitat educativa per eliminar la violència
Connectar escola i entorn: el Passaport Edunauta
Educaction, treballant per l´educació en la participació
Mirada comparada del currículum sota el prisma de l´equitat
ConnectART o una manera d´unir natura i art
Any 2022 després de Crist. Tota l´escola llegeix còmics... Tota? No!
Ludificació i ODS: Escola de cuina Xef-Xof
Material complementari: Ludificació i ODS: Escola de cuina Xef-Xof
Costura. Deu dits
Material complementari: Costura. Deu dits
Sigmund Freud
Sigmund Freud és un autor l’obra del qual ha transcendit el seu camp d’especialització intel·lectual. L’experiència clínica li permetrà constituir una comprensió de l’ésser humà i una nova teoria del psiquisme, però, anant més enllà dels casos clínics, analitzarà també els processos socials i culturals en general. És el que fa a «El malestar en la cultura» (1930), on reflexiona sobre la relació entre la dinàmica pulsional de l’individu i el desenvolupament de la societat.
Les persones que aprenen s´autoregulen
L'evidència en la pràctica: Les persones que aprenen s'autoregulen. La infografia com a recurs per promoure l´autoregulació
Ja hi ha començat a treballar... el ZER Conca de Barberà: Acció pel clima
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Helping People: l´enfocament STEAM al servei de la comunitat
Model ACCEDU: una experiència d'educació inclusiva i convivència escolar
Quan es produeix un esdeveniment de discriminació i maltractament d’un alumne o alumna amb discapacitat, en la família i en el professorat sorgeixen emocions, reaccions d’índole diversa, però també reflexions i respostes que són matèria fèrtil per innovar en matèria d’educació inclusiva. És una oportunitat per obrir nous escenaris per a una millor interacció escolar.
Trobades i convocatòries
Poder pensar junts i contribuir a canviar el món. Propostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomanacions de Bibliomèdia per al curs 2022-2023
Recomanacions de Bibliomèdia: Anem al mercat!
Recomanacions de Bibliomèdia: El gran llibre de la Mare Terra
Recomanacions de Bibliomèdia: Tresors naturals que hem de protegir
Llibres: Aventures d'aprenentatge
Setembre: tornada a les presses
Autors
Mireya Beatriz Anzieta Calle, Cristina Badia Guinjuan, Lluís Baella Ambròs, Jaume Centelles Pastor, Marisa Domínguez Tasias, Equip Cuidem-nos, Damia Homs, Ana Murcia Asensio, Anna Pagés Santacana, Enric Prats Gil, Mar Quintana i Segalà, Neus Sanmartí Puig, Jordi Solé Blanch, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Teresa Franquesa Codinach, Anna Gabaldà, Edgar Iglesias Vidal, Laura López, María Ángeles Serrano Hermo, Luis Tapia Martín, Jonathan Varela Gil, Paloma Castro Villén, Héctor Colunga Cabaleiro, Teresa Graus Ribes, María Antonia López Luengo, Oriol Roca Ollé, Carme Sàez Peinado, Pere Soler Masó, Marta Vilar Recasens, Gemma Sàlvia Tobias, M. Carme Torres Sarlé
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Acción comunitaria, Actividades en la naturaleza, Activitats en la natura, Alimentació, Alimentación, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge i servei, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat i NEE, Atención a la diversidad y NEE, Autoregulació de l'aprenentatge, Autorregulación del aprendizaje, Avaluació formativa o reguladora, Biblioteca/mediateca, Ciudades y pueblos educadores, Còmic, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunidades de aprendizaje, Comunitats d'aprenentatge, Coneixement i exploració de l'entorn, Conocimiento y exploración del entorno, Contextos d'aprenentatge / entorn, Contextos de aprendizaje / entorno, Convivència, Corresponsabilidad, Creatividad, Creativitat, Desarrollo curricular, Desenvolupament curricular, Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didáctica de la expresión visual y plástica, Ecologia, Educació en el temps de lleure / educació no formal, Educació medioambiental, Educació per a la sostenibilitat, Educació per al desenvolupament, Educación en el tiempo libre / educación no formal, Educación medioambiental, Educación para el desarrollo, Educación para la sostenibilidad, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Equidad, Escola inclusiva, Escoles sostenibles, Escuela inclusiva, Escuelas sostenibles, Estrategias de escritura, Estrategias de lectura, Estratègies d'escriptura, Estratègies de lectura, Evaluación formativa o reguladora, Figuras relevantes, Filosofía de la educación, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Funcionalidad, Funcionalitat, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, Legislació educativa, Legislación educativa, Literatura infantil/juvenil, Patrimoni, Patrimonio, Personalització dels aprenentatges, Personalización de los aprendizajes, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, STEM - STEAM, Trabajo en equipo del profesorado, Treball en equip del professorat, Acció comunitària, Ciutats i pobles educadors, Corresponsabilitat, Equitat, export, Figures rellevants, Filosofia de l'educació
Col·leccions:
SKU: 42849