
Diversidad y perspectiva de género
Revista Aula - Número: 326 (maig 23)
ISBN / EAN : 1131-995X
29,08€ IVA incluido29,08€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
La formación inicial de maestras y maestros sobre una sólida base cultural
Asignaturismo
Núria Vouillamoz: «La curiosidad por leer se despierta cuando los libros hablan sobre aquello que cada criatura necesita oír»
Pequeños pasos para la escuela, grandes saltos hacia la inclusividad
Cap al 1990, la Judith Butler afirmava al seu llibre Problemes de gènere que els comportaments de rols de gènere es troben reglamentats a través d’una sèrie de pautes culturals històricament i lingüísticament construïdes. I, per tant, l’escola no és aliena ni imparcial en aquesta construcció social i cultural, per la qual cosa el professorat i les professionals que la conformem som agents actives, responsables i transformadores per convertir l’escola en un lloc (de debò) segur.
De Mikel a Nerea
En aquest article es presenta el procés que s’ha dut a terme a la ikastola d’Otxandio per abordar des de tots els angles el procés de transició de gènere d’una alumna. Així mateix apareix el testimoniatge de primera mà de la mare de la Nerea, en què s’expliquen els seus temors i les complicitats que s’estableixen per assegurar al màxim el benestar emocional de la seva filla i el canvi de mirada de tots els agents implicats. Tot això com un aprenentatge de vida per part de tota la comunitat.
Pero, entonces, ¿eres chico o chica?
Pequeños gestos, grandes cambios
Museos para educar en creatividad
Actividades para introducir la robótica y el pensamiento computacional en educación infantil y primaria
Talleres de Paisaje 2030: innovar para transformar
El CEIP Mas d’Escoto disposa d’un consolidat programa de tallers que ha connectat amb projectes del centre com ara «Bon dia, Túria» per impulsar la recuperació del Parc Natural del Túria. En aquest article presentem l’experiència desenvolupada al Taller de paisatge 2030, que, amb la col·laboració de l’equip d’EcoRiba (Ajuntament de Riba-roja de Túria), té com a objectiu promoure el coneixement dels ODS a través d’accions d’aprenentatge servei des de la pedagogia de l’atenció i l’acció comuna.
El autismo a través de una maestra recién graduada
¡Los ODS en acción!: ODS 13: Acción por el clima
¡Los ODS en acción!: ODS 14: Vida submarina
¡Los ODS en acción! ODS 8: Trabajo decente y crecimiento económico
¡Los ODS en acción!: Carné ODS (actualizado)
¡Los ODS en acción!: Rúbrica de evaluación
Recordando a Èrik: El duelo en el centro educativo
Tablas de programación: Recordando a Èrik. El duelo en el centro educativo
Gabriela Mistral
¿Qué nos dice la investigación científica?: Gestión positiva de conflictos y desarrollo de competencias socioemocionales
Segons com gestionem el conflicte es poden generar nous camins de comprensió i desenvolupament social i personal o, per contra, vies de destrucció i desconeixement dels drets i de les necessitats que, com a persones, tothom tenim. En aquest sentit, la gestió positiva del conflicte implica acollir-lo com una oportunitat de millora, de canvi, de creixement i de transformació, tant personal com relacional.
La evidencia en la práctica: Gestión positiva de conflictos y desarrollo de competencias socioemocionales. Teorías del conflicto en una intervención m
Coronar la cima
Y ahora... camino a la cima: Números pares e impares
Preguntas con respuesta
Actuar pel clima comença per entendre què ens està passant, i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una colla de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
Jóvenes activos y solidarios
Conversaciones con la lluvia: el valor educativo del agua
Es presenta una proposta amb què es pretén treballar el valor de la pluja com a agent transformador al context de canvis a les dinàmiques planetàries i també com a recurs pedagògic en forma de repte que convida l’alumnat de primer cicle d’educació primària a la reflexió i a la pràctica científica.
Encontrémonos en el aula: docentes, alumnado y familias
La fortalesa de les dinàmiques de relació entre les famílies i l’escola va ser un factor clau per tal d’encarar les dificultats de la pandèmia, però aquestes dinàmiques també es van veure negativament afectades per les mesures de distanciament. Recuperar la relació i potenciar-la ha estat la meta de la construcció de nous espais de trobada, la qual cosa ha contribuït a refermar les dinàmiques de resiliència de la comunitat escolar.
Salud mental en la infancia y la adolescencia. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomendaciones de Bibliomedia: Nacer
Recomendaciones de Bibliomedia: El gran libro del agua: De la transpiración de las plantas a la devastación de los tsunamis
Recomendaciones de Bibliomedia: Las almohadas mágicas
Recomendaciones de Bibliomedia: Nacer niña
Libros: El cerebro en su laberinto
Encuentros y convocatorias
Autors
Vania Borbar Valenzuela, Josep Callís Franco, Mònica Carrasco Serracanta, Carlos Colom Miralles, Equip Cuidem-nos, Aloña Erauskin Barandiaran, Mariona Garriga de Ahumada, Mikel Juaristi Izagirre, Cristina Llinares Francisco, Esther Luna González, Eva Morell Farrús, Lur Olabarri Etxebarria, Úrsula Olmo Rovira, Dorleta Pérez Gorroñogoitia, Birginia Pozo González, Ane Sánchez Ainzúa, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Sílvia Camps Orfila, Azahara Casanova Pistón, Teresa Franquesa Codinach, Marta Gual Oliva, Ricard Huerta Ramón, Antonio José Morales Hernández, Jordi Gimeno Delgado, Paula Jardón Giner, Mónica Martínez Domínguez, Ingrid Mulà Pons de Vall, Marta Vilar Recasens, Dormitilia Viñas, Fàtima Dalmau Pòrtuelas, Equipo docente de 5.º y 6.º de Educación Primaria , Susana Lamiel, Daniel Salinas, José Luís Lalueza Sazatornil
Categories de productes:
Álbum ilustrado, Aprendizaje de la lectura, Aprendizaje y servicio, Áreas curriculares, Atención a la diversidad, Autismo, Biblioteca/mediateca, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competència matemàtica, Competencia social y ciudadana, Competencias básicas, Competencias profesionales del profesorado, Comunidad educativa, Contaminación, Creatividad, Derechos humanos, Desarrollo emocional, Didáctica de la ciencias de la Tierra/geología, Didáctica de la lengua y la literatura, Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales, Duelo, Educación afectiva emocional, Educación ética, Educación medioambiental, Educación moral, Educación para el desarrollo, Educación para la sostenibilidad, Emociones, Enfermedades mentales, Enfoque disciplinar y sus relaciones, Escuela inclusiva, Estrategias didácticas de la matemática, Evolución y maduración, Filosofía de la educación, Formación continua del profesorado/formación permanente, Género y educación, Habilidades sociales del profesorado, Inteligencia emocional, Lectura, Literatura infantil/juvenil, Métodos globalizados, Personalización de los aprendizajes, Planes educativos de entorno, Programas de educación medioambiental, Proyectos estratégicos, Resolución de conflictos / mediación, STEM - STEAM, Uso de la robótica
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
SKU: 73729