Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > El joc, al cor de l’ensenyament i l’aprenentatge
El joc, al cor de l’ensenyament i l’aprenentatge

El joc, al cor de l'ensenyament i l'aprenentatge

C12 - Número: 432 (febrer 23)

ISBN / EAN : 0213-8581

3,00€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Métodos pedagógicos activos y globalizadores

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Volem acollir!

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Retalls

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Què pot demanar l´escola a la inspecció?

En aquest article d'opinió, Jesús Jiménez reflexiona sobre què li pot demanar l'escola a un inspector.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Projectes amb servei a la comunitat

En aquest article d'opinió, Xus Martín, destaca algunes de les principals aportacions dels projectes amb servei a la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Escola offline

Amics, coneguts i saludats. En aquesta secció, m’atreveixo a aixecar la mà per preguntar, dubtar i opinar en veu alta sobre les coses que més m’inquieten, m’interroguen i em fan perdre el son. No sé què en sortirà. Això sí, puc garantir que serà una secció sincera i compromesa amb l’escola i amb el món.

 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Jordi Fusté i Dolors Espargaró, família acollidora d'urgència. Acolliment: tendresa i cohesió

El dia 3 de novembre de 1997, en Jordi i la Dolors (pares de tres fills que llavors tenien 14, 16 i 18 anys) van acollir una nena de pocs dies de vida. Una nena a qui van fer de pares, i els nois, de germans, fins a les vigílies de Nadal, quan tot va ser a punt perquè la nena se n’anés a viure amb la família que l’adoptava definitivament. Fou la primera de tretze menors que han anat passant per la llar d’aquesta família de Cardedeu (Barcelona), en règim d’acolliment d’urgència, o sigui en períodes previsiblement curts i amb caràcter de provisionalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El joc, al cor del procés d´ensenyament i aprenentatge

«El joc és la disfressa de l’aprenentatge.»1 Us imagineu l’aprenentatge, disfressat de joc, colant-se a l’escola? Us l’imagineu amb capa i antifaç? Pels que sempre hem pensat que el joc era a la base de l’aprenentatge, la neurociència ha obert una nova perspectiva molt estimulant. Pot ser el joc l’antídot per connectar amb la motivació intrínseca de l’alumnat i del professorat?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Quin lloc ocupen l´acció i l´expressió espontànies dels infants a l´escola?

El joc espontani és una necessitat dels nens i de les nenes que intentem promoure a l’escola El Martinet, situada a la població de Ripollet. Als 6, 7 i 8 anys, la relació i el desig de saber i de comprendre el món adquireix molta força. El joc és sovint el vehicle mitjançant el qual les criatures d’aquestes edats transiten entre la realitat i la fantasia, amb la qual cosa desenvolupen la seva pròpia exploració i la recerca. El respecte profund i l’amor cap a cada infant és un factor clau en la nostra intervenció com a mestres.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El trencaclosques dels projectes

L’article que presentem es contextualitza en la transformació profunda de les escoles de la xarxa de Jesuïtes Educació, l’Horitzó 2020. Aquest procés també s’ha volgut impregnar d’esperit lúdic, ja que és a través del joc que connectem amb la creativitat, la descoberta, la curiositat, etc., i això ens permet arribar més lluny. Tanmateix, el joc té un paper fonamental en el desenvolupament metodològic del treball a l’aula.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La lletra, amb els jocs de taula entra

Un dels objectius docents més perseguits al llarg dels darrers temps és fer que l’ensenyament sigui quelcom divertit, amè, i servir-se d’aquesta actitud per transmetre coneixements a l’alumnat. Aleshores, per què no convertim el joc en un mitjà didàctic? El joc ha de ser un recurs educatiu, però sense oblidar-nos que el practiquem pel sol fet de jugar. Perquè no és un mitjà, sinó un fi en si mateix.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Es pot aprendre ensenyant?

Els docents, com a professionals de l’ensenyament, hem viscut experiències d’haver après ensenyant. A més, sovint hem sentit a dir que ensenyar pot ser una bona manera d’aprendre. Però, quines evidències científiques avalen i limiten aquesta idea? Pot, el nostre alumnat, aprendre ensenyant als seus companys i companyes? Podem, els mestres, aprendre ensenyant al nostre alumnat?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Carta per a tu, i per al claustre

A la teva classe, has tingut alguna vegada un nen o una nena que pateixi una malaltia greu que hagi requerit una llarga hospitalització? Com has abordat aquesta qüestió amb l’alumnat? Heu mantingut el vincle entre els companys i les companyes i l’infant malalt? Us heu proposat acompanyar-lo d’alguna manera? L’heu fet present a l’aula? Com heu viscut aquesta situació emocionalment? Com ho han viscut els seus companys i companyes?...

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ioga a l´escola

En aquest article, s’hi presenta una experiència desenvolupada al col·legi públic Gesta 1, d’Oviedo, basada en la implementació d’un programa de ioga a partir del projecte de salut del centre. Finalment, s’hi constaten els beneficis educatius i relacionats amb la salut que ha aportat aquesta pràctica.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educació social i escola, un diàleg necessari

En el present article, s’hi dóna a conèixer el debat generat i les conclusions a les quals es va arribar al I Congrés Internacional i a les III Jornades d’Educació Social i Escola celebrades a Ourense els passats dies 30 de setembre i 1 d’octubre de 2016, que tractaven sobre la necessitat d’incloure la figura de l’educador social als centres docents.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´aprenentatge cooperatiu, plataforma per a una escola que aprèn

La investigació socioeducativa ha demostrat que s’aprèn més i millor mitjançant la cooperació, activitat que comporta impulsar, organitzar i planificar l’aprenentatge cooperatiu com a metodologia d’aprenentatge competencial. Si, a més a més, es consolida com a eix metodològic del centre, podem parlar d’escola que aprèn. En aquest article, hi mostrem com avancem en aquest doble sentit al centre públic Samaniego, de Tolosa (Guipúscoa).

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Fer les coses bé

En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'eco

Un joc per treballar el lèxic i l’estructuració morfosintàctica formant una simple cadena de missatges i practicant la competència discursiva.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

TIC i matemàtiques

Des de fa uns quants anys, cada vegada és més habitual trobar aparells tecnològics dintre de l’aula. El fet que l’aprenent n’utilitzi augmenta la seva motivació i facilita que vagi adquirint continguts, amb la qual cosa s’aconsegueix un aprenentatge vivencial en què l’estudiant aprèn i desenvolupa competències bàsiques en una societat cada dia més digitalitzada.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Àlbums il·lustrats que acosten generacions

Combinant textos d’autors contemporanis i contes meravellosos amb il·lustracions d’una gran riquesa plàstica, es pretén desenvolupar la imaginació i l’humor com a actitud davant la vida, a més de fomentar la reflexió i la creativitat en els infants.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´organització de l´hort escolar

L’hort escolar permet fer un treball multidisciplinari amb el qual es poden treballar els continguts d’una manera competencial i adaptada als coneixements previs de l’alumnat i a les seves capacitats. Des de la vessant organitzativa, requereix una planificació prèvia i estructurada, de manera que esdevé un recurs que motiva i que implica tota la comunitat educativa.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Veure cinema, fer cinema, pensar en el cinema... (2a part)

¿Què és el que aconsegueix que vint-i-cinc nens i nenes siguin capaços d’oblidar-se d’on són i que s’introdueixin en un món diferent, ja sigui bo o dolent, d’aventures espacials o de l’oest…, que siguin capaços de sentir dolor i plorar o trencar-se de riure…? Com diu Polansky, el cinema.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Descripció de les activitats i material per a l'alumnat: Veure cinema, fer cinema, pensar en el cinema (2a part)

¿Què és el que aconsegueix que vint-i-cinc nens i nenes siguin capaços d’oblidar-se d’on són i que s’introdueixin en un món diferent, ja sigui bo o dolent, d’aventures espacials o de l’oest…, que siguin capaços de sentir dolor i plorar o trencar-se de riure…? Com diu Polansky, el cinema.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Formem part del mateix equip. Respostes saludables

Per afrontar els nous reptes, sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Webs

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Experiència

Quan d’algú s’afirma que té experiència es vol dir que és un gat vell, que d’allò ja en sap molt, que a ell no l’enganyaran pas i que ja sap com manegar-se-les per sortir amb èxit d’una nova situació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Humor

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Patricia Cabrejas Melero, Jordi Canelles Torres, Antía Cid Rodríguez, David Duran Gisbert, Equip Cuidem-nos, Santiago Estañán Vanacloig, Pilar Férriz Villalba, José Antonio Fraga Moreiro, Antoni Giner Tarrida, Dácil González Martel, Grup IREF, Jesús María Jiménez Sánchez, Lourdes Martí Soler, Maria Jesus Martín García, Josep M. Mora Verdeny, Mònica Ricart Llach, Dino Salinas, Maria Urmeneta Sanromà, Miquel Amor Aguilera, Lídia Esteban Ruiz, Anna Herrero Loretegui, Imma Marin Santiago, Miguel Pallasá Manteca, Esther Hierro Mariné, Irene Lezea Urrutia, Mariana Martínez Carlevaro, Josefina Tolosana Alcubierre, Isabel Trias Vilalta, Elvira Güell Barceló, Karmen Sanz Hernado, Mireia Torrents Suárez, José María Arakama Karrera

Etapes

Batxillerat, Cicles formatius, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

Acció comunitària, Acció tutorial, Acción comunitaria, Acción tutorial, Acogida y adopción, Acollida i adopció, Actividades literarias, Activitats literaries, Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals, Aprenentatge i servei, Aprenentatge significatiu / significativitat, Aula hospitalària, Autonomía e iniciativa personal, Avaluació de centres, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Ciència, tecnologia i societat, Ciencia, tecnología y sociedad, Cine, Cinema, Competència digital i tractament de la informació, Competència en la iniciativa personal i l'esperit emprenedor, Competència matemàtica, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Conte, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Convivència, Corresponsabilidad, Corresponsabilitat, Cuento, Desarrollo profesional, Desenvolupament professional, Didàctica de la geografia, Diversidad discursiva, Diversitat discursiva, Educació afectiva emocional, Educació en família, Educació física i salut, Educació lenta, Educació medioambiental, Educació per a la convivència, Educació per a la salut, Educació social/Acció comunitària, Educación afectiva emocional, Educación en familia, Educación física y salud, Educación lenta, Educación medioambiental, Educación para la convivencia, Educación para la salud, Educación social/Acción comunitaria, Equipos de trabajo en intervención social, Equips de treball en intervenció social, Estrategias de la educación física, Estratègies de l'educació física, Evaluación de centros, export, Expresión y compresión oral, Expressió i comprenssió oral, Família, Família i educació, Familia y educación, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Funciones y procesos organizativos, Funcions i processos organitzatius, Geografia europea, Geografia universal, Història i representacions artístiques, Història i representacions artístiques del cinema, Historia y representaciones artísticas, Historia y representaciones artísticas del cine, Hort escolar, Huerto escolar, Intervenció en situacions de risc, Intervenció social, Intervención en situaciones de riesgo, Intervención social, Jocs de normes i de taula, Jocs/Gamificació, Juegos de normas y de mesa, Juegos/Gamificación, Literatura infantil/juvenil, Organització de l'espai/temps, Organización del espacio/tiempo, Planificació estratègica i operativa, Planificación estratégica y operativa, Política educativa, Programas de promoción y prevención de la salud, Programes de promoció i prevenció de la salut, Projectes de treball, Projectes estratègics, Proyectos de trabajo, Proyectos estratégicos, Qualitat educativa, Relatos de vivencias personales, Relats de vivències personals, Resiliència, Resolució de conflictes / mediació, Resolución de conflictos / mediación, Roles del profesorado, Rols del professorat, Secuencias formativas y didácticas, Seqüències formatives i didàctiques, Sistemas de indicadores, Sistemes d'indicadors, Textos narratius, Textos narrativos, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de la televisió, Ús de les TIC (tecnologies), Ús del cinema, Uso de la televisión, Uso de las TIC (tecnologías), Uso del cine

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Continguts relacionats

  • Observar, algo más que mirar
  • Educación lenta.
  • La envoltura sonora

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023