Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > El llenguatge de la publicitat a l’aula
El llenguatge de la publicitat a l’aula

El llenguatge de la publicitat a l'aula

Revista Articles - Número: 74 (febrer 23)

ISBN / EAN : 1133-9845

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El llenguatge de la publicitat a l´aula

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

De l'objecte al subjecte

Avui dia, no és possible entendre el concepte de competència comunicativa si no integra els coneixements ni les destreses que fan possible realitzar l’anàlisi i la interpretació crítica dels textos de la comunicació de massa i dels hipertextos d’Internet. En aquest àmbit, el llenguatge de publicitat constitueix un tipus de discurs d’una utilitat educativa innegable per a l’aprenentatge de la competència mediàtica i per a l’avaluació dels efectes ideològics, sovint inadvertits, dels (micro)relats publicitaris en la vida de les persones i de les societats actuals.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'educació del desig

Avui dia, no és possible entendre el concepte de competència comunicativa si no integra els coneixements ni les destreses que fan possible realitzar l’anàlisi i la interpretació crítica dels textos de la comunicació de massa i dels hipertextos d’Internet. En aquest àmbit, el llenguatge de publicitat constitueix un tipus de discurs d’una utilitat educativa innegable per a l’aprenentatge de la competència mediàtica i per a l’avaluació dels efectes ideològics, sovint inadvertits, dels (micro)relats publicitaris en la vida de les persones i de les societats actuals.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La construcció del desig

Aquest article narra una experiència didàctica al voltant de la producció de textos publicitaris radiofònics en el marc d’un taller de ràdio destinat a alumnes dels primers anys de l’escola secundària. Proposa reflexionar sobre la funció de la publicitat com a transmissora de valors que constitueixen identitats i la realització d’una publicitat que evidenciï aquestes estratègies.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Publicitat i alfabetització audiovisual

El present article ofereix una proposta didàctica orientada a promoure escenaris en què l’alumnat produeixi textos publicitaris on empri recursos audiovisuals que li permetin valorar els productes mediàtics amb els quals interactua de manera quotidiana.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Experimentar amb publicitat per aprender sobre imatge i cultura

El missatge publicitari és, en essència, poètic, o imperatiu, o potser li serveixen els recursos de la poètica per manipular? Aquesta va ser la inquietud que ens va orientar per treballar amb els estudiants de la carrera d’Espanyol i Filologia Clàssica de la Universitat Nacional de Colòmbia, amb seu a Bogotà, en un parell de sessions de l’assignatura Fonaments de l’Educació. Teníem el propòsit de basar-nos en la modalitat pedagògica de l’aprenentatge per experiència. Ens vam servir de diverses pàgines publicitàries, a les quals vam plantejar la pregunta esmentada.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Guía de recursos

Com a epíleg d’aquesta monografia sobre el llenguatge de la publicitat a l’aula, a continuació s’ofereix informació sobre alguns recursos impresos, audiovisuals i electrònics amb comentaris sobre l’interès teòric o la utilitat didàctica que presenten, amb la finalitat d’ajudar les persones que llegeixin aquestes línies a realitzar les tasques docents al voltant dels textos publicitaris en els contextos escolars.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La gestió eficaç del temps de classe

La lliçó magistral ha deixat de ser un model pedagògic vàlid a les nostres institucions docents. Això no obstant, no ens hem de conformar amb programacions d’aula en ús. Cercar una gestió i una organització eficaces del temps lectiu és essencial per oferir una veritable igualtat d’oportunitats. Organitzada a través d’unes rutines educatives creatives i correctament engranades i repetides en cada classe, la gestió de l’hora acadèmica pot comportar la motivació, la integració i el rendiment màxim de tots els estudiants. L’administració eficaç del temps a l’aula aconseguirà més implicació, desenvoluparà les capacitats i les competències en qualsevol assignatura i, de manera particular, millorarà l’expressió oral i escrita a l’hora de llengua castellana i literatura.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Escrivim teatre a través d'Instagram

La xarxa social Instagram ofereix possibilitats educatives diverses per treballar amb l’alumnat a les aules. En l’experiència que presentem, s’utilitza aquesta eina per adaptar el conte La pastora Marcela, de Miguel de Cervantes, al gènere teatral. L’objectiu principal ha estat que els estudiants es familiaritzin amb el potencial pedagògic del recurs TIC i que, al mateix temps, practiquin l’escriptura teatral des d’una òptica innovadora i transformadora.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El contracte didàctic

Al present article, s’hi mostra una eina d’autoavaluació i els resultats que va oferir el fet d’utilitzar-la en el marc d’una seqüència didàctica. L’alumnat, conscient dels objectius d’aprenentatge, aprèn a valorar els seus coneixements previs i finals, la qual cosa li serveix per reflexionar sobre quin ha estat el procés d’adquisició de coneixements que ha seguit i quin ha estat l’esforç esmerçat en aquesta comesa. Els docents troben que l’autoavaluació és un bon aliat per millorar la seva pràctica pedagògica.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Esborrar el producte, redactar esborranys

A continuació, presentem una proposta de classe sobre com es pot desenvolupar l’expressió escrita en anglès, tot centrant-la en el procés més que no pas en el producte final. Per realitzar l’activitat, ens servim de l’art com a mitjà no solament d’expressió, sinó també d’anàlisi. Mitjançant aquesta classe, els estudiants interactuen i transmeten les emocions que els desperten els quadres proposats, i això els ajuda a ser conscients dels elements que han de compondre un text expressiu. El mètode inductiu els condueix fins a la teoria.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

En context: Diguem les coses pel seu nom

L’observació i la reflexió lingüisticoliterària es realitzen mitjançant dos audiovisuals que permeten concretar vocabulari, treballar el trànsit del text descriptiu a l’explicatiu o acostar-nos al narratiu. També ens ajuden a incidir en les percepcions emocionals i el paper manipulador de l’estètica i la intencionalitat de l’emissor a partir del vocabulari i del context utilitzats.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Materials a examen: ReGeneración del 98

Es valora la seqüència didàctica digital que porta per títol ReGeneración del 98 i que treballa diferents continguts literaris i lingüístics per al quart curs d’ESO.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos per a l'aula: Articles a la Viquipèdia

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: La biblioteca escolar a fondo

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Trobades. Premi

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Alfredo Blanco Martínez, Javier Fernando Rodríguez, Lizbeth Raquel Flores Ozaine, Carme Gràcia Abadías, Carlos Lomas García, Rosa Ana Martín Vegas, Benjamín Menéndez Martínez, Joaquín Mesa Sánchez, M. del Mar Pérez Gómez, Olga Yolanda Rojas Torres, Giulia Sepe, Elisa Tormo Guevara, Eleonora Achugar Díaz, Mª Amor Pérez-Rodríguez, Águeda Delgado Ponce

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

Anàlisi de casos, Análisis de casos, Biblioteca/mediateca, Comprensió escrita de les llengües estrangeres, Comprensión escrita de las lenguas estranjeras, Comunicació escrita de les llengües estrangeres, Comunicació i llenguatge, Comunicació no verbal, Comunicació oral de les llengües estrangeres, Comunicación escrita de las lenguas estranjeras, Comunicación no verbal, Comunicación oral de las lenguas extranjeras, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Diarios digitales, Diaris digitals, Didáctica de la lengua, Didàctica de la literatura, Didàctica de la llengua, Didáctica de las lenguas extranjeras, Didàctica de les llengües estrangeres, Diversidad discursiva, Diversitat discursiva, Dramatització, Dramatización, Elementos paralingüísticos, Elements paralingüístics, Escriptura, Escritura, Estrategias de escritura, Estratègies d'escriptura, Expresión escrita de las lenguas extranjeras, Expresión escrita/composición/redacción, Expresión y compresión oral, Expressió escrita de les llengües estrangeres, Expressió escrita/composició/redacció, Expressió i comprenssió oral, Lengua, escuela y sociedad, Literatura española, Literatura espanyola, Llengua, escola i societat, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Motivació, Motivación, Organització de l'espai/temps, Organización del espacio/tiempo, Teatre, Teatro, Textos argumentativos, Textos descriptius, Textos descriptivos, Textos expositius, Textos expositivos, Textos narratius, Textos narrativos, Ús d'Internet, Ús de ciberaules, Ús de l'ordinador, Ús de la publicitat, Ús de la ràdio, Ús de la televisió, Ús de les TIC (tecnologies), Ús de les xarxes socials, Ús del cinema, Ús dels telèfons móbils, Uso de ciberaulas, Uso de Internet, Uso de la publicidad, Uso de la radio, Uso de la televisión, Uso de las redes sociales, Uso de las TIC (tecnologías), Uso de los teléfonos móviles, Uso del cine, Uso del ordenador

Col·leccions

Revista Articles

Continguts relacionats

  • Psicomotricidad y vida cotidiana (0-3 años)
  • ESPACIOS Y TIEMPOS
  • La envoltura sonora

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023