Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Infantil > FER DE MESTRE, UN ESTIL DE VIDA
FER DE MESTRE, UN ESTIL DE VIDA

FER DE MESTRE, UN ESTIL DE VIDA

C12 - Número: 374 (febrer 23)

ISBN / EAN : 0213-8581

19,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Material per l'alumnat: Programació d'un projecte: les bicicletes

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Què ens passa quan sentim parlar del transtorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Retallades sí, però quines?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La tira

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Com anell al dit

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Notícies d'interès

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

EN LÍNI@: Les retallades en educació

Comentaris a la web a l'article «Retallades sí, però quines?», d'Ignasi Vila (UdG).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Lluís Badia, cuiner. Triar les pomes

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educar amb compromís

Aquest article és un exercici de reflexió, fet des de la meva experiència com a mestra, al voltant del compromís ètic que hem d'assumir dia rere dia les persones que decidim dedicar-nos a la valuosa i complexa tasca d'educar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'escola, un espai de llibertat

El particular viatge de cada mestre al llarg de la seva vida professional genera una visió del que, en essència, és l'escola per a cadascun de nosaltres, d'allò que representa i del desig persistent i utòpic de com ens agradaria que fos. Les nostres reflexions quotidianes ens mostren la lluita obstinada per aquest espai de llibertat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ser mestra d'escola rural. Estimar la feina

L'escola és a la vora de casa. Tot i els inconvenients que ja sabem que això comporta, per a mi pesen més els avantatges, perquè sobretot valoro la proximitat de l'entorn i de les persones. El fet d'educar no rau sols en l'escola, nosaltres només en som una petita part que, si bé és important, necessita l'entorn per ser entesa en el seu concepte més ampli.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els reptes educatius del segle XXI per una mestra que comença

D'una banda, l'escola segueix sent la institució per excellència per educar els nostres ciutadans i ciutadanes. D'altra banda, sembla que la situació sociopolítica i econòmica està canviant, i el sistema educatiu se'n ressent. Necessitarem aturar-nos, analitzar, reflexionar i establir uns reptes pedagògics que ens permetin construir l'escola que volem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les cinc ces

Si, quan parlem d'un món més sostenible, de seguida ens vénen al cap «les tres erres» (reduir, reutilitzar i reciclar), quan parlem d'una escola més sostenible, més sana i amb més sentit, ens hauríem de referir a «les cinc ces»: comunicació, collaboració, creativitat, crítica, a més de la cinquena, sense la qual les anteriors possiblement no tindrien cap valor: compromís.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Medi ambient i energies alternatives

Una de les actuacions relacionades amb el projecte d'innovació educativa d'educació ambiental que es desenvolupa a l'institut Badalona VII ha estat l'elaboració d'un treball de síntesi adreçat a l'alumnat de segon d'ESO. Aquest treball de síntesi, dissenyat en format web, té com a objectius principals informar i sensibilitzar l'alumnat, com també fomentar-ne la capacitat crítica en relació amb temes com ara els recursos naturals, la contaminació, el medi ambient, el desenvolupament sostenible, els recursos energètics i el canvi climàtic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La música com a recurs per a ensenyar llengua (estrangera)

La música ofereix moltes possibilitats per realitzar el treball interdisciplinari, però sovint, a l'escola, només s'hi utilitzen les cançons. En aquest article, hi presentem una proposta d'abast europeu que vol fer explícits i impulsar els recursos que ofereix l'àrea de música per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres. El treball collaboratiu entre mestres de totes dues especialitats esdevindrà imprescindible per establir veritables connexions entre aquestes matèries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Treballem les emocions a l'escola

L'escola és el lloc idoni per treballar les emocions i els sentiments. Allí, els alumnes i les alumnes hi passen la majoria de les hores i hi comproven que cada persona és única, diferent i irrepetible. També s'adonen que no tots els nens i nenes reaccionen igual a un comentari que a un altre, que no tots s'expressen igual ni els afecten les coses de la mateixa manera.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Jordi Cots Moner "Cal potenciar l'escolta dels infants"

A la nostra societat actual, facilitem que els infants siguin infants?, els sobreprotegim?, els deixem indefensos davant les pantalles?, els dediquem prou temps?, els acompanyem?, els escoltem?, els ajudem perquè se'n surtin a l'escola, o els exigim que se'n surtin?... De tot això, en parlem amb en Jordi Cots, expert en l'escolta de les necessitats i els drets dels infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Habitar l'aula des de les intencionalitats i els significats

Plantegem algunes reflexions com a marc teòric de referència per poder interpretar, de manera situada i compartida, algunes actuacions que poden respondre aquests interrogants: «Com emergeixen, s'expressen, es negocien i es comparteixen els interessos de l'alumnat?», «Com es pot potenciar la intercomunicació de les percepcions personals sobre el que experimentem, el que vivim, el que sentim per apropiar-nos-en i enriquir-nos els uns als altres?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'aprenentatge productiu, l'aprenentatge a través de l'experiència

L'aprenentatge productiu és un model educatiu basat en els conceptes pedagògics del currículum individual i de l'aprenentatge a través de l'activitat, que defensa el paper protagonista de l'alumnat en el procés d'aprenentatge. La metodologia aplicada li ofereix un escenari en el qual pot desenvolupar la seva capacitat de participació social i d'incidència en l'entorn proper, més enllà de les quatre parets de l'escola, i facilita així l'accés al mercat de treball i a nous nivells de producció intellectual i cultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Conversar per comprendre

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Jocs cooperatius i abordatge positiu del conflicte

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Teatre de pares i mares

L'escola Brasil, de Barcelona, situada a la perifèria de la ciutat, a tocar de Sant Adrià de Besós, ha organitzat un grup de teatre de pares i mares que s'està convertint en una companyia estable. Una companyia que obre les portes a les famílies d'educació infantil i primer cicle de primària, amb una convocatòria cada vegada que es vol preparar una funció nova. Pocs assajos i una data concreta de representació perquè tothom es pugui organitzar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La gasela Thomson i la tortuga Tabasco

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llegir per a reconèixer-nos

Aprendre a llegir representa un dels reptes més importants de la tasca educativa a l'escola i es fa mitjançant un procés que poques vegades ens deturem a reflexionar, però que és fonamental per arribar a un bon nivell d'adquisició de la lectura. L'article aporta unes quantes claus per a dur a terme aquesta reflexió necessària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Programació d'un projecte: les bicicletes

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Un bon esmorzar (i dues nous a la butxaca)

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Notícies. Web

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Cinema: El discurs del rei, una lliçó que cal considerar

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Fer de mestre. Sobre les incerteses d'un ofici complex

En aquest article, hi fem una repassada a alguns dels dubtes, les acrobàcies i les urgències que, com a ensenyants i persones compromeses amb l'escola i el país, ens preocupen actualment. A la segona part, intentem definir alguns dels desigs i de les maneres d'entendre la nostra professió que són comuns i compartits pels mestres que hi ha a l'aula davant dels vint-i-cinc alumnes, cada dia.

Personalització del contingut

Autors

Joana Alegret Hernández, Montserrat Antón i Rosera, Lluís Badia Parra, Marta Barrera i Vilà, Purificació Biniés Lanceta, Marta Boix Fons, Josep Borrell Figuera, Jordi Canelles Torres, Sebastià Capella Priu, Albert Casals Ibáñez, Jaume Centelles Pastor, Jordi Cots Moner, FRANCESC DE GISPERT BROSA, Montserrat Fons Esteve, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Maria Guilera Escofet, José Ángel Hernández Santadaría, Rafael Lamuedra Zafra, MERCE MARCE CUMPLIDO, McGregor, Imma Palahí Pibernat, Montserrat Pedreira Álvarez, Redac., M. Carmen Veracruz Ribes Melià, Mireia Riera i Sant, Nicolau Roig Juárez, M. Montserrat Safont Mas, Sempere, Judith Surroca Solé, Marta Utset i Canal, Cristina Vadillo Serrano, Ignasi Vila Mendiburu, Laia Viladot Vallverdú

Etapes

Ed. Infantil, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), General

Categories

Aprendizaje de la lectura, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentarge de la lectura, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat, Atención a la diversidad, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Clima i cultura de centre, Clima y cultura de centro, Cocina en la escuela, Competència digital i tractament de la informació, Competencias básicas, Competències bàsiques, Comunicació i expressió, Comunicació i llenguatge, Comunicación y expresión, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Cuina a l'escola, Desarrollo personal, Desarrollo profesional, Desenvolupament personal, Desenvolupament professional, Didàctica de la música, Didáctica de las lenguas extranjeras, Didàctica de les llengües estrangeres, Didàctica del coneixement del medi, Didáctica del conocimiento del medio, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Ecologia, Educació medioambiental, Educación medioambiental, Empatia, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Escola rural/ZER, Escuela rural/ZER, Estrategias de lectura, Estratègies de lectura, Gestió de l'aula, Gestión del aula, Hábitos alimentarios saludables, Hàbits alimentaris saludables, Infancia y calidad de vida, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Lectura, Medios audiovisuales y las TIC, Mitjans audiovisuals i les TIC, Organització i gestió de centres, Organización y gestión de centros, Organización y participación de las familias, Orientació acadèmica i professional, Orientación académica y profesional, Participació, Participación, Política educativa, Portafolios / Carpeta de aprendizaje, Portafolis / Carpeta d'aprenentatge, Programació d'aula, Programación de aula, Programas municipales, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Qualitat educativa, Resiliència, Resolució de conflictes / mediació, Resolución de conflictos / mediación, Salud laboral, Salut laboral, Teatre, Teatro, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de l'ordinador, Uso del ordenador, export, Infància i qualitat de vida, Organització i participació de les famílies, Programes municipals

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Paraules clau del producte

formación, libertad intelectual, oficio, responsabilidad, sentido del humor, sociedad, trabajo en equipo, vocación

Continguts relacionats

  • La sexualidad. Cómo reencontrarla, cómo educarla
  • ¿Para qué sirve una familia?
  • Escuchar y hablar con los hijos: claves para la comunicación

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023