Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Primària > La lectura i l´escritura al cicle inicial. Propòsits i reptes
La lectura i l´escritura al cicle inicial. Propòsits i reptes

La lectura i l´escritura al cicle inicial. Propòsits i reptes

Revista Articles - Número: 55 (juliol 11)

ISBN / EAN : 1133-9845

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Presentació de la monografia: La lectura i l'escriptura al cicle inicial de primària. Propòsits i reptes

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El procés d'alfabetització inicial

Els canvis socials i tecnològics de les últimes dècades, les informacions sobre els processos cognitius que gestionen les activitats de lectura i escriptura i el pardigma socioconstructivista que és a la base del currículum escolar actual són factors que influencien la manera d'entendre l'alfabetització. La tasca de l'escola en aquest procés ha de considerar tant aquests canvis com les aportacions de la investigació, per tal que la seva funció social respongui als reptes actuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Desfem tòpics per millorar l'ensenyament de la lectura i l'escriptura

Moltes de les idees que tenim sobre com aprenen els infants a llegir i a escriure són tòpics profundament arrelats, però no per això són inamovibles. En aquest article, hi abordem tres d'aquests tòpics, amb la finalitat de mostrar-ne el desfasament i oferir alternatives per millorar l'ensenyament de la lectura i l'escriptura al cicle inicial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llegir i escriure en el primer cicle de prmària: aportacions d'una recerca

En aquesta contribució, es dóna compte d'una recerca que ha abordat les condicions de l'ensenyament de la llengua escrita. És producte d'un esforç compartit entre diferents universitats de l'Estat espanyol. L'objectiu principal era comprendre la influència relativa de les pràctiques docents vigents en les aules i els coneixements previs dels alumnes en el moment en què s'inicia l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua escrita (P5 i primer de primària). S'hi presenten alguns dels resultats obtinguts, rellevants per als docents en el cicle inicial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Conversem, llegim i escrivim. Aprenem amb sentit

La pràctica de la conversa adquireix un paper fonamental, tant en la construcció del coneixement com en la gestió i el desenvolupament de la vida de l'aula. En aquest article, hi proposem reflexionar sobre el sentit i l'ús de la conversa a través d'una mirada que va més enllà d'interpretar-la com una situació de comunicació, d'interacció i, sobretot, d'aprenentatge. En el marc dels projectes de treball, i concretament en aquest espai de conversa, els processos de llegir i escriure s'hi donen amb sentit, i ajuden a avançar en el procés de comprendre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'àlbum il·lustrat: gaudi literari o recurs imprescindible per a l'aprenentatge lector?

L'objectiu d'aquest treball ha estat comprovar que els àlbums illustrats, si són mediats adequadament pels mestres, esdevenen productes literaris que permeten desplegar --amb molt d'èxit-- les competències lingüístiques infantils relacionades amb la llengua oral, la comprensió i la interpretació lectores. Aquest article pretén estimular-ne l'ús a les aules de cicle inicial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

On rauen les dificultats per aprendre a llegir i a escriure?

L'article reflexiona al voltant de com entenem les dificultats per aprendre a llegir i a escriure. Presenta un seguit d'adquisicions que els alumnes de cicle inicial poden realitzar, proposa un conjunt d'ajudes que se'ls poden proporcionar en relació amb els diversos objectius d'aprenentatge i acaba plantejant breument la temàtica de l'organització de l'atenció a la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La col·laboració entre la família i l'escola

L'article explica com es treballa a l'escola Riera de Ribes. Com s'organitzen i es pensen els aprenentatges perquè interessin i motivin els nens i les nenes. Per garantir-los que siguin competents, capaços d'actuar i de collaborar en la societat que els espera. Sabent la necessitat de comptar amb les famílies per obtenir un grau d'èxit alt.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La competència oral a l'educació obligatòria

A l'article, hi defensem la necessitat de desenvolupar la capacitat dels alumnes per expressar-se oralment en una diversitat de registres i, en especial, els formals, perquè són els que faciliten la negociació i la construcció del coneixement. Aquesta capacitat es pot ensenyar i es pot aprendre amb una intervenció didàctica que, entre altres aspectes, equilibri la creació de situacions comunicatives a l'aula, amb la reflexió sobre l'ús de la llengua oral. Aquesta afirmació ens allunya dels plantejaments exclusivament espontaneistes del procés d'aprenentatge, segons els quals només cal crear situacions comunicatives perquè els alumnes, pel sol fet de parlar, millorin la seva competència oral. I també deixem de banda la idea que «parlar bé» depèn bàsicament d'un estil personal i d'unes habilitats innates que algunes persones posseeixen i d'altres, no.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'ensenyament de l'escriptura a secundària

Aprendre a escriure és una activitat extraordinàriament complexa que no finalitza a la primària, sinó que ha de continuar al llarg de tot el procés d'escolarització de l'alumnat. L'objectiu d'aquest article és abordar-ne aspectes clau de l'ensenyament a l'etapa de secundària i, en especial, el rol del docent. S'hi proposa un replantejament de les tasques d'escriptura que inclogui un seguiment continuat al llarg de tot el procés de la seqüència didàctica i es revaloritza la importància de la interacció entre els integrants de l'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La interacció oral entre mestre i alumnes

L'article presenta un estudi de cas que analitza la interacció oral entre mestre i alumnes en una aula d'educació primària. L'objecte d'estudi són les qüestions que formula un mestre novell en una classe de llengua a quart de primària atenent la doble funció que exerceixen: la gestió de l'aula i la construcció del coneixement. S'hi analitzen els tipus de preguntes que fa el docent i el seu rendiment com a estratègia didàctica per aprendre llengua. Els resultats mostren que la interacció oral per se té un valor relatiu de cara a l'aprenentatge. Per això s'hi proposen reflexions didàctiques sobre les condicions que haurien de garantir que les preguntes funcionessin com a estratègia de construcció de coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenyes. Diversitat lingüística a l´aula: Construir centres educatius plurilingües

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Pilar Adell Gutiérrez, Rosa M. Barnadas Guerrero, Montserrat Bigas i Salvador, Núria Borràs Rovira, Mariona Casas Deseures, Beatriz Castán Prats, Llorenç Comajoan, Montserrat Correig Blanchart, EUMO S.A., Montserrat Fons Esteve, Rosa Gil Bayo, Maria Rosa Gil Juan, Montserrat Llobet Bach, Mariona Monterde Farnés, Teresa Puntí Jubany, Lola Ribelles Buxaderas, Isabel Ríos García, Susana Sánchez Rodríguez, Anna Sanz Datzira, Albert Sardans Castell, Enric Serra Casals, Montserrat Vilà Santasusana

Etapes

Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Alfabetització, Alfabetización, Aprendizaje de la escritura, Aprendizaje de la lectura, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentarge de la lectura, Aprenentatge de l'escriptura, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat i NEE, Atención a la diversidad y NEE, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competencia en comunicación lingüística, Comprensió lectora, Comprensión lectora, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Escriptura, Escritura, Estrategias de lectura, Estratègies de lectura, Expresión y compresión oral, Expressió i comprenssió oral, Família i educació, Familia y educación, Gestió i organització social de l'aula, Gestión y organización social del aula, Lectura, Relaciones interactivas, Relacions interactives, Secuencias formativas y didácticas, Selecció, seqüenciació i temporalització dels continguts, Selección, secuenciación y temporalización de los contenidos, Seqüències formatives i didàctiques

Col·leccions

Revista Articles

Paraules clau del producte

Continguts relacionats

  • Pistas para elaborar la propuesta pedagógica
  • El amor, clave en la crianza
  • La lectura en Europa

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023