Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Narracions breus per a fomentar la creació
Narracions breus per a fomentar la creació

Narracions breus per a fomentar la creació

Narracions breus per a fomentar la creació

Revista Articles - Número: 76 (desembre 17)

ISBN / EAN : 1133-9845

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Relats breus per desenvolupar la competència literària

Aquesta contribució presenta les línies fonamentals de treball del grup ARA (Aplicació de la Recerca a l’Aula) al voltant del disseny i de l’experimentació de seqüències didàctiques comunicatives que incideixin en la formació literària de l’alumnat de les diverses etapes de l’educació obligatòria. El nexe d’unió de totes aquestes experiències és l’exploració de les diverses possibilitats d’explotació d’un gènere literari que, actualment, viu una emergència extraordinària: el microrelat. En aquesta línia de treball se situa la reflexió sobre el contingut i sobre la forma dels textos com a base de les produccions de l’alumnat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Del relat curt, al text periodístic

Aprendre a llegir i a escriure és aprendre a utilitzar la llengua escrita perquè ens pugui ser útil. I el text literari ens permet llegir per escriure i també escriure per llegir. Amb els relats curts, desenvolupem estratègies de comprensió, però també treballem l’estructura pròpia del text.

Aquest article mostra com el treball a partir del relat curt esdevé un material molt adequat en el procés d’escriptura.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educació literària i relats breus

La literatura postmoderna actual disposa d’una producció de relats breus que està marcant tendència. Les característiques de síntesi, ironia i suspens, entre d’altres, ofereixen un ventall didàctic potent per treballar-los a les aules i fomentar l’educació literària. La seqüència didàctica que es presenta en aquest article parteix d’aquests relats, amb la finalitat d’afavorir-ne la recepció i la producció per a primer i segon de secundària.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els microrelats

El desenvolupament de la capacitat de comprensió dels microrelats exigeix del lector la mobilització de diverses estratègies. L’article reflexiona sobre com ha de ser una didàctica per formar lectors estratègics a través d’aquests textos i a partir de l’experiència del treball a les aules. Al present article s’hi proposa una anàlisi en tres parts. La primera està dedicada al text, a les seves propietats i a les exigències comunicatives. La segona parla del lector i de l’escriptor estratègic com a punt clau que cal treballar. La tercera desenvolupa l’ajuda, el recorregut didàctic necessari per assolir una comprensió completa del text i, al mateix temps, l’apropiació de les característiques que li són pròpies.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Tres microcontes de temàtica cruel

L’experiència d’aula que presentem té com a eix vertebrador tres minificcions on el tema de la crueltat és bàsic per tal de captar l’atenció del lector i sorprendre’l. Partim de l’enfocament comunicatiu i proposem un treball que integra la comprensió del text, a més d’un seguit de tasques que afavoreixen les estratègies lectores i d’escriptura, així com el treball multimodal.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El microconte

Aquesta experiència d’aula integra la comprensió i l’expressió oral i escrita a través del joc lingüístic, a més de la relació entre el sentit literal i el figurat d’una expressió. Hi plantegem diverses activitats, amb propostes que tracten l’humor, la ironia, el sadisme i el sentit de la justícia. Per treballar l’aspecte multimodal entre l’alumnat de secundària, partim de l’enfocament comunicatiu de la llengua des de diversos vessants, com ara el discurs audiovisual.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els projectes lingüístics de centre

El present treball és el resultat d’actuacions formatives i d’assessorament extern dutes a terme en centres docents. Totes mantenen una constant: el desenvolupament de la competència en comunicació lingüística com a resposta sistèmica per afrontar la millora educativa. S’hi estableixen tots els passos, amb els assoliments i les dificultats pertinents, a través dels testimonis dels propis agents implicats.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Un microrelat darrere un quadre

La seqüència didàctica plantejada es basa en la lectura del microrelat sobre l’observació d’una obra pictòrica, La nena obrera (1885), de Joan Planella i Rodríguez, que mostra la duresa del treball infantil a les fàbriques durant la Revolució Industrial a Catalunya. La proposta pretén que l’alumnat aprengui a visionar el quadre, connecti els seus coneixements sobre la història i les pròpies experiències i sigui capaç de crear un nou relat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ensenyar a escriure amb sentit

En aquest article s’hi explica com els nois i noies de cinquè de primària de l’escola Nostra Llar redacta, maqueta, il·lustra, exposa i narra el seu propi conte a partir d’un projecte d’escriptura anomenat El llibre nou. S’hi analitzen els punts forts d’aquest projecte i, conversant amb els alumnes, observem què els motiva i què els permet realitzar la feina amb tanta qualitat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Desacords comunicatius, mapa cultural i taules rodones

Es presenten tres activitats. A la primera, a partir de la pròpia experiència, es reflexiona a l’aula sobre la comunicació oral i els desacords comunicatius. A la segona, l’alumnat ha de recollir al seu mapa conceptual el més destacat del moviment cultural assignat. Per acabar, a partir del debat sobre quins aspectes condicionen l’èxit o el fracàs d’una taula rodona, es consensua la rúbrica d’avaluació.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Sumergidos en la literatura

Es valora la seqüència digital titulada Sumergidos en la literatura, que treballa continguts literaris i lingüístics diversos adreçats a segon d’ESO.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Toontastic 3D

Aplicació creada per Google amb l'objectiu que un infant o un grup d'infants pugui crear, animar i narrar les seves pròpies històries, simulant un joc de titelles en un entorn 3D.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Teatroteca

Teatroteca és una pàgina web creada pel Centre de Documentació Teatral que consisteix en un servei de préstec en línia de les gravacions d’obres de teatre que atresora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: Ser docente en una sociedad compleja

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: Las máscaras de la educación y el poder del lenguaje

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Trobades

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Crònica: V Seminari Iberoamericà d´escriptura acadèmica

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Silvia Eva Agosto Riera, Javier Barba, M. Jesús de la Calle Velasco, Guadalupe Jover Gómez-Ferrer, Marco Esteban Mendoza Rodríguez, Joaquín Mesa Sánchez, Anna M. Moreno Bedmar, M. del Mar Pérez Gómez, Marta Rovira Llobet, Míriam Turró Amorós, Amparo Tuson Valls, Maria Alba Ambròs Pallarès, Camino García de Pablo, Joan Marc Ramos Sabaté, Manuel Francisco Romero Oliva, Virginia González Castaño, Carlos Lomas García, Ester Trigo Ibáñez, Carlos Medina Pérez

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

Anàlisi crítica de la imatge, Análisis crítico de la imagen, Aprendizaje de la escritura, Aprenentatge de l'escriptura, Biblioteca/mediateca, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competencia en comunicación lingüística, Comprensió lectora, Comprensión lectora, Comunicació i llenguatge, Comunicació no verbal, Comunicación no verbal, Comunicación y lenguaje, Conte, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Cuento, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Diversidad discursiva, Diversitat discursiva, Escriptura, Escritura, Estrategias de escritura, Estratègies d'escriptura, Expresión escrita/composición/redacción, Expresión y compresión oral, Expressió escrita/composició/redacció, Expressió i comprenssió oral, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Gèneres literaris, Géneros literarios, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Lectura, Lengua y construcción del conocimiento, Lengua, escuela y sociedad, Llengua i construcció del coneixement, Llengua, escola i societat, Narrativa, Pedagogia sistèmica, Política i legislació educativa, Política y legislación educativa, Revisió de textos, Revisión de textos, Selecció, seqüenciació i temporalització dels continguts, Selección, secuenciación y temporalización de los contenidos, Teatre, Teatro, Textos expositius, Textos expositivos, Textos narratius, Textos narrativos, Ús de dispositius mòbils, Ús del 3D, Uso de dispositivos móviles, Uso del 3D

Col·leccions

Revista Articles

Paraules clau del producte

comunicación, educación literaria, microrrelatos, narraciones breves, reflexión metalingüística

Continguts relacionats

  • Valorar y evaluar
  • Narraciones breves para fomentar la creación
  • Coaching educativo

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023