Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Pensar abans de parlar
Pensar abans de parlar

Pensar abans de parlar

Revista Articles - Número: 70 (juny 16)

ISBN / EAN : 1133-9845

4,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Pensar abans de parlar: l´oralitat reflexiva

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´avaluació de la llengua oral

Avaluar l’oralitat pública no és una tasca fàcil, ni per a l’avaluador, el docent; ni per a l’avaluat, l’alumne que parla; ni per als receptors --també avaluadors--, els companys de classe. L’especificitat de l’ensenyament de la llengua oral troba la correspondència en l’especificitat de l’avaluació de l’oralitat. El present article reflexiona sobre aquesta singularitat i proposa alternatives per fer factible la millora de l’oralitat pública de tot l’alumnat de l’aula.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Oralitat pública

La construcció d’un discurs oral públic en els diversos gèneres de la praxi social implica habilitats lingüístiques i comunicatives que l’ensenyament sovint desatén. Tanmateix, la seva funció en la vida social és de primer rang. La gestió de les activitats públiques en un marc democràtic exigeix aquest aprenentatge, que mobilitza molts factors pragmàtics: necessitat d’una d’autopresentació adient, control d’un codi verbal elaborat, capacitat d’interaccionar amb l’auditori, estratègies de persuasió i sintonització empàtica, normes de cortesia, etc. Sense oblidar la mediació de les tecnologies de la comunicació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El debat crític

Possibilitar que els estudiants desenvolupin el pensament criticoreflexiu i la construcció del coneixement ha generat, actualment, un interès creixent entre el professorat. En aquest article, hi oferim reflexions i suggeriments per plantejar el debat crític a l’aula, tenint en compte que el debat com a gènere activa un bon grapat de competències entre els estudiants. Postulem que, en primer lloc, els aspectes vinculats al coneixement del tema i a la valoració crítica de la qualitat dels arguments són indissociables a l’ensenyament i a l’aprenentatge de l’argumentació en contextos educatius; en segon lloc, promoure l’argumentació a l’aula hauria de ser una tasca central del docent en qualsevol àrea del coneixement.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les lligues de debat

De la mateixa manera que la divulgació de la lectura va ajudar a democratitzar el coneixement, l’ensenyament de l’oratòria hauria de concórrer aoptimitzar les relacions humanes i a comunicar-nos més i millor en uns temps governats per les xarxes socials i la lectura en pantalla. Per això, en aquest article, hi exposarem els beneficis de l’oratòria i el debat per dotar els joves d’aquestes eines, útils i necessàries, en el seu procés de formació integral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Poemes a la carta

Aquesta experiència ha estat duta a terme amb nens i nenes del cicle superior de primària de l’escola Estel, de Barcelona. L’activitat és extensible a alumnes més petits o més grans. En funció de l’edat i de les capacitats personals de cadascú, els poemes seleccionats hauran de ser més curts o més llargs, més fàcils o més complexos. L’objectiu principal és aconseguir millorar l’expressió oral, aspecte molt present a les aules, però alhora poc treballat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Multimodalitat i llengua oral

El terme multimodalitat és un neologisme que substitueix el vell terme comunicació no verbal, més difós i plantejat des de l’absència de verbalitat. La multimodalitat engloba quatre factors bàsics: llenguatge parlat, llenguatge escrit, paralingüística vocal i paralingüística no vocal. L’article presenta aquestes modalitats i analitza l’oralitat des de la diversitat d’elements que intervenen en un univers discursiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Música i poesia

En aquest article, s’hi analitzen les relacions interartístiques que es produeixen entre música i poesia, a fi d’establir criteris didàctics de selecció d’un corpus de poesia musicada que permeti treballar la varietat dialectal, la competència literària i la identitat cultural a l’educació secundària obligatòria.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El poder de l’argumentació

Expressar opinions és una de les estratègies lingüístiques més emprades al llarg de la nostra vida. La utilitzem constantment des que naixem fins que morim, ja sigui per mostrar les nostres emocions i els nostres desitjos o bé per intentar convèncer els altres sobre qualsevol qüestió. És important ensenyar als nostres alumnes a argumentar, per tal d’orientar-los cap a l’èxit comunicatiu i, en molts casos, cap a l’èxit social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La terminologia en el comentari de textos de batxillerat i en les PAU

El comentari de textos és una prova en la qual els estudiants han de demostrar capacitats complexes de comprensió i d’escriptura a partir de models establerts. En l’actualitat, és una de les proves fonamentals a les PAU i, consegüentment, s’inclou en els llibres de text de llengua de batxillerat. L’article mostra els resultats de l’anàlisi comparativa de llibres de batxillerat i de diverses PAU per a respondre a la pregunta sobre com s’hi presenta el comentari i quina terminologia s’hi utilitza.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: Leer en el centro escolar

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: La família en digital

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Trobades i convocatòries

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressenya: La nueva educación

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Silvana De la Hoz Ibacache, Reyna Cristal Díaz Salgado, Jordi Domènech Casal, Joaquín García Andrés, Cristina Giner Gomà, Anna M. Guàrdia Garcia, Carlos Guerrero Ávila, Gemma Lluch Crespo, Josep Vicenç Mestre Nogué, Lluís Payrató Giménez, M. del Mar Pérez Gómez, Vicent Salvador Liern, Jesús Sanz Mancera, Maria-Ángeles Serrano, Josep Maria Castellà Lidon, Selma Leitão Santos, Julieta Torrents Sunyol, Montserrat Vilà Santasusana, Glòria Bordons de Porrata-Doria, Sylvia De Chiaro, Maribel Cano Ortiz

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

Ciencias de la educación, Ciències de l'educació, Competència digital i tractament de la informació, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Dicció/Pronunciació, Dicción/Pronunciación, Didáctica de la lengua, Didàctica de la literatura, Didàctica de la llengua, Didáctica de las ciencias sociales y humanidades, Didàctica de les ciències socials i humanitats, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Diversidad discursiva, Diversitat discursiva, Dramatització, Dramatización, Escriptura, Escritura, Estrategias de escritura, Estrategias de lectura, Estratègies d'escriptura, Estratègies de lectura, Expresión escrita/composición/redacción, Expresión y compresión oral, Expressió escrita/composició/redacció, Expressió i comprenssió oral, Fonètica i dicció, Fonética y dicción, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Lectura, Lengua y construcción del conocimiento, Lengua, escuela y sociedad, Llengua i construcció del coneixement, Llengua, escola i societat, Poesia, Sociolingüística, Textos argumentativos, Textos expositius, Textos expositivos, Tratamiento de la información y competencia digital, Verbalització, Verbalización

Col·leccions

Revista Articles

Continguts relacionats

  • COMPETENCIES, ESTRATEGIES I PENSAMENT CIENTIFIC I MATEMATIC
  • LAS TIC EN INFANTIL
  • ¿PONEMOS LIMITES?

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023