Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Ensenyar i aprendre a ensenyar llengües
Ensenyar i aprendre a ensenyar llengües

Ensenyar i aprendre a ensenyar llengües

Ensenyar i aprendre a ensenyar llengües

Revista Articles - Número: 83 (febrer 23)

ISBN / EAN : 1133-9845

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Per una competència plena en llengua catalana

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ensenyar i aprendre a ensenyar llengües

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´ofici d´ensenyar llenguatge

Al present article es mostra el trànsit des de la influència de les gramàtiques estructural i generativa cap a enfocaments comunicatius i socioculturals, i també s’al·ludeix als efectes d’una transposició didàctica que converteix les classes de llenguatge en classes de lingüística aplicada. El llenguatge en ús, la millora de la competència comunicativa i el foment d’una ètica democràtica de la comunicació han de ser els objectius de l’educació lingüística.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llengua en les pràctiques de lectura, escriptura i oralitat

Un dels objectius d’una classe de llengua és augmentar el repertori de coneixements sobre un idioma particular i de saber fer en aquest idioma. El present article tracta sobre possibles interrelacions entre els sabers que cal ensenyar provinents de la gramàtica i dels estudis del llenguatge, del discurs i dels textos, com també sobre les destreses lingüístiques de comprensió i producció en la llengua escrita i en la llengua oral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Triar la nostra pròpia aventura

Aquest article revisita la noció d’«alfabetització» i com aquesta es reconfigura en funció dels múltiples tipus (paraules, àudio, imatges, colors, entre d’altres) que avui es posen en joc a les pràctiques de lectura. Es reflexiona sobre la lectura en pantalles i la formació de lectors autònoms que puguin abordar textos hipermodals de manera crítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La literatura, quelcom més que un desig

L’objectiu d’aquest article és mostrar l’espai curricular que ocupa la formació literària inicial en el professorat argentí per després retre compte de les tendències pedagògiques més freqüents a les aules i destacar-ne, al final, aquelles propostes que, si bé no són massives, podrien resultar productives en la formació dels futurs docents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La formació docent en xarxes a Colòmbia

La Xarxa Colombiana per a la Transformació de la Formació Docent en Llenguatge va ser fundada l’any 1998 amb l’objectiu de construir una estratègia de formació de docents que estigués a l’altura de les necessitats i les expectatives del professorat. La Xarxa buscava realitzar canvis profunds a través de la investigació-acció, perquè albirava el que succeiria amb les dinàmiques de la comunicació digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Dels racons de la formació docent

Al present article s’hi narra l’experiència del curs taller de tècniques Freinet que impulsa des de l’any 1988 el Moviment Mexicà per a l’Escola Moderna i els principis en els quals se sustenta. Aquesta experiència formativa es presenta com una opció independent de la formació docent respecte a les propostes educatives oficials de Mèxic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La lectura i l´escolta crítiques

La lectura crítica és escolta crítica. Hi ha lectura crítica quan el pensament assoleix la màxima elevació; en la reconstrucció de les veus que parlen en els textos s’assumeix la dimensió crítica. Això no obstant, els governs són ambivalents quan es refereixen a la importància de la lectura crítica: al mateix temps que la invoquen, la neguen. En aquest article s’hi exposen alguns casos i s’hi il·lustren els aspectes propis de la lectura crítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El mirall de la lectura: antiherois a l´era digital

Al present article s’hi descriu el desenvolupament d’un projecte de lectoescriptura portat a terme amb alumnat de tercer d’ESO, amb l’objectiu d’acostar els clàssics com el Quixot i el Lazarillo a la cultura adolescent, a través de la proposta de diverses lectures i de treballs d’escriptura creativa relacionats amb el seu entorn més immediat: la ficció digital i les xarxes socials.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Imaginant el Romanticisme

Per aconseguir un bon aprenentatge dels continguts de literatura castellana a ESO i batxillerat és imprescindible que l’alumnat conegui i comparteixi amb el docent conceptes bàsics del període literari objecte d’estudi. En aquest article proposem una activitat, posada en pràctica a l’aula, en la qual relacionem els conceptes abstractes amb imatges buscades o creades pels propis estudiants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Converses, hipòtesis i fabulacions entorn de la lectura

En el present article exposem una investigació d’aula en què el mestre fa diverses propostes de lectura i escriptura amb l’objectiu de suscitar la reflexió metalingüística compartida. S’enregistren les converses entre infant i infant, entre infants i mestre i els comentaris solts i, a posteriori, s’analitzen aquestes petites hipòtesis sobre el llenguatge escrit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

En context: Ens posem a la pell dels modernistes

Al present article s’hi proposa la visita a dos espais modernistes acompanyada per la lectura d’un poema i l’elaboració d’un collage, amb l’objectiu de reflexionar sobre la relació de l’individu amb el seu entorn, tal com proposa aquest moviment literari. La lectura guiada d’Aigües encantades, de Joan Puig i Ferreter (2014), permet aprofundir en alguns aspectes d’aquestes qüestions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Materials a examen: Cómic, historieta o tebeo para niños (y no tan niños)

En el present article s’hi valora la seqüència didàctica Cómic, historieta o tebeo para niños (y no tan niños), que forma part de la col·lecció de seqüències didàctiques integrades dintre de la iniciativa BNEscolar. Des d’una perspectiva interdisciplinària, aquesta proposta treballa continguts de les matèries de llengua castellana i literatura, educació plàstica i valors socials i cívics, del cicle superior d’educació primària.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos per a l'aula: Diari de lectura. La lectura compartida a l’aula de batxillerat

El diari de lectura permet millorar la comprensió i l’expressió, tant oral com escrita. Utilitzant com a recurs el llibre Invisibles, de Juan Diego Botto, l’alumnat de batxillerat treballa la capacitat de reflexionar sobre l’entorn i les desigualtats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Trobades

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

María José Bravo, Mirta Gloria Fernández, Fabio Jurado Valencia, Alba Machado Carrasco, Cecilia Magadán, Marco Esteban Mendoza Rodríguez, M. del Mar Pérez Gómez, Vanessa Alfonso de la Virgen, María José Arévalo Benito, Gustavo Bombini, Carlos Lomas García, Pol Masdeu Cañellas, Mariona Masgrau Juanola, Beatriz Barberá Naharro, Ramona Guerra Sánchez, Martí Pons Oliver, Marta Vilà

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Alfabetització, Alfabetización, Aprendizaje cooperativo, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge cooperatiu, Còmic, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competència digital i tractament de la informació, Competencia en comunicación lingüística, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Comunidad educativa, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua catalana, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la literatura, Didàctica de la llengua, Didàctica de la llengua catalana, Didàctica de la llengua i la literatura, Didáctica de las competencias, Didàctica de les competències, Estrategias de escritura, Estrategias de lectura, Estratègies d'escriptura, Estratègies de lectura, Expresión escrita/composición/redacción, Expresión y compresión oral, Expressió escrita/composició/redacció, Expressió i comprenssió oral, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación y desarrollo del profesorado, Gramàtica, Immersió lingüística, Inmersión lingüística, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Investigació-acció, Investigación-acción, Lectura, Lengua, escuela y sociedad, Literatura española, Literatura espanyola, Literatura infantil/juvenil, Literatura universal, Llengua, escola i societat, Metacognición, Segle XIX, Siglo XIX, Teatre, Teatro, Técnicas Freinet, Tècniques Freinet, Textos argumentativos, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús d'Internet, Ús de les TIC (tecnologies), Ús de les xarxes socials, Uso de Internet, Uso de las redes sociales, Uso de las TIC (tecnologías), Comunitat educativa, Metacognició

Col·leccions

Revista Articles

Continguts relacionats

  • Enseñar y aprender a enseñar lenguas
  • Aplicando la ciencia del aprendizaje
  • Literatura en primaria

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023