
REVISTA FÒRUM – 60 (GENER 23) – Gestió de les tecnologies digitals
Revista Fòrum - Número: 60 (gener 23)
ISBN / EAN : 1696-0475
19,99€ IVA incluido19,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Gestió de les tecnologies digitals
Elements per fer la transformació digital als centres educatius
El procés de transformació digital a les escoles resulta difícil de materialitzar si no existeixen figures que l’integrin a la rutina acadèmica. Per aquest motiu cal comptar amb agents que actuïn com a eixos vertebradors. Els més significatius són els docents en actiu i els aprenents de mestre, els responsables acadèmics i de transferència digital, així com les aliances amb la universitat i la comunitat educativa. Les línies següents recullen una breu definició dels rols que desenvolupen, així com la rellevància que tenen en el procés de transformació digital.
Vèncer la resistència a l´ús de les tecnologies digitals als centres educatius
Les tecnologies digitals són presents en tots els aspectes de la vida quotidiana. La ciutadania les empra de manera generalitzada i s’ha adaptat als nous processos tecnològics. En canvi, des dels centres educatius encara s’aprofiten de manera tímida i, segons la predisposició del docent i/o de l’aposta de la pròpia institució educativa, hi són més o menys presents. En aquest article hi revisarem les barreres i les resistències que es poden trobar en un centre educatiu que impedeixen una integració més gran de les tecnologies digitals en contextos pedagògics, també s’hi proposaran algunes idees i accions que poden afavorir l’eliminació d’aquestes problemàtiques detectades.
Superar les bretxes digitals
L’aprenentatge híbrid combina sessions presencials amb sessions de treball individual o grupal en entorns virtuals. Com es veurà al llarg de l’article, la versatilitat d’aquest model permet adaptar el procés d’aprenentatge a les característiques pròpies de cada edat, etapa educativa o condicions individuals de cada aprenent, i combina el millor de l’aprenentatge presencial (cohesió grupal, col·laboració, implicació) i la virtualitat i l’asincronia (treball reflexiu, treball dirigit i autonomia de l’estudiant).
DIGITRANS, el projecte de digitalització de l'escola Marià Fortuny
L’article explica les quatre fases per les quals ha passat el projecte DIGITRANS fins arribar al que és avui dia, un programa sustentat sobre quatre pilars: l’alumnat, com a agent actiu del seu propi aprenentatge; la formació del professorat en noves metodologies i competència digital; l’aprofitament de l’entorn i les oportunitats que ens brinda, i el paper de les famílies com a agents necessaris del canvi.
L'estratègia digital a l'Escola Doctor Alberich i Casas
La mentoria digital dins del Pla d´Educació Digital de Catalunya
Entrevista a Mercè Gisbert, experta en tecnologia educativa
Tot i que fa anys que la competència digital del personal docent s’està treballant a diferents nivells, coincidint, o no, amb els reptes que van aparèixer durant els períodes de confinament, en l’àmbit català s’han fet passos endavant de manera molt ràpida. Per mirar d’aclarir quin és el moment actual, ens hem adreçat a Mercè Gisbert, catedràtica de Tecnologia Educativa del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.
Què ens diu la investigació?: Els deures escolars
L'evidència en la pràctica: Són els deures un deure de l´educació, o és l´educació en si el propi deure?
Autors
Sandra Entrena Ortega, Rafael Feito Alonso, Virgili Gonzalo Edesa, Eduard Mallol Blanch, Cristina Mercader Juan, Encara Pérez Ruiz, Miquel Àngel Prats Fernández, Núria Sabaté Vallverdú, Francesc Xavier Torrell Cantero, Aleix Barrera Corominas, Virginia Larraz Rada, Blanca Carrera Gónzalez
Etapes:
Categories de productes:
Asesoría a centros, Assessorament a centres, Aulas virtuales, Aules virtuals, Avaluacions sobre competències del professorat, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Deberes escolares, Deures escolars, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Evaluaciones sobre competencias del profesorado, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Planificació estratègica i operativa, Planificación estratégica y operativa, Projectes estratègics, Proyectos estratégicos, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de las TIC (tecnologías)
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
SKU: 73760