Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Infantil > Avaluació justa
Avaluació justa

Avaluació justa

Revista Guix - Número: 498 (abril 23)

ISBN / EAN : 0213-8581

24,99€ IVA incluido

Aquest producte té enviament gratuït

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Salut mental i benestar a la infància

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educació inclusiva: voler-la és crear-la

Deia Tolstoi que tots pensem en canviar el món, però que ningú pensa en canviar-se a si mateix, per això legislar i invertir en educació inclusiva encara que sigui necessari no és suficient. Disposar d’un marc jurídic no modifica de manera automàtica les nostres pràctiques, mentalitats o actituds.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Josep Valerio, pare d´una nena amb trastorn de l´espectre alcohòlic fetal: «Sense suport del professorat, el fracàs està gairebé garantit»

Quan la filla d’en Josep Valerio va complir tretze anys les seves vides van fer un tomb. La d’ella i la d’ell. El diagnòstic de trastorn de l’espectre alcohòlic fetal (TEAF) no estava en la seva equació vital. N’havia sentit a parlar quan s’informava, anys enrere, per adoptar als països de l’Est, però «mai no penses que et passarà a tu». El TEAF el va fer convertir-se en activista, i es va bolcar a ajudar altres famílies que, com la seva, conviuen amb les dificultats d’un trastorn heretat per l’alcoholisme de la mare gestant i que sol fer-se evident en arribar a l’adolescència. 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'avaluació justa: una eina per al canvi social

La forma en què avaluem marca inexorablement el present i futur dels i de les estudiants i en això té un paper fonamental el nostre concepte sobre què és una avaluació justa. En aquest monogràfic trobarem una presentació teòrica on s’aprofundeix en les característiques d’una avaluació justa, així com l’experiència de quatre escoles que comparteixen la seva manera d’avaluar l’alumnat per transformar l’educació i el món.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Avaluar per aprendre: evitem el sentiment de fracàs a l'escola

La nostra experiència ens diu que als i les mestres no sol agradar-nos avaluar, i que aquesta tasca ens resulta ingrata. Per això, hem volgut reflexionar sobre un assumpte de pes com és el de l’avaluació, orientar-lo cap a la justícia social i exemplificar-lo amb tres contextos d’aprenentatge presents a les aules: les zones d’aprenentatge, les assemblees i els projectes de recerca.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ensenyant, aprenem

Al CEIP Filósofo Séneca aprenem tot convivint, respectant, incloent, dialogant, participant, gaudint, innovant, avaluant(-nos)… Aprenem amb l’emoció d’apostar per una escola justa i equilibrada, en la qual cada persona té un lloc molt important i compleix una funció que dins del col·lectiu es torna imprescindible. Aprenem ensenyant, i ensenyem aprenent.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Aprenent a avaluar per aprendre

Al CEIP Carlos Cano, des que es va crear, l’any 2006, s’ha apostat per propostes organitzatives i metodològiques on la infància ocupa un lloc protagonista. No obstant això, en el si de l’equip docent es va detectar la necessitat de revisar la manera d’avaluar perquè fos coherent amb les mesures organitzatives i metodològiques posades en marxa.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Una altra avaluació és possible

És possible una avaluació diferent com és possible una escola diferent i una pràctica educativa diferent en què s’impliqui tota la comunitat educativa. I un instrument per a això és una avaluació formativa que deixi un espai important a l’autoavaluació.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La simulació com a estratègia educativa en la formació inicial del professorat

Per donar resposta a les transformacions que experimenta la formació docent, la Universitat de Barcelona treballa en unes propostes innovadores basades en l’estratègia de la simulació. Aquesta estratègia no s’ha de confondre amb el microensenyament o el joc de rol. En el present article s’exposa el funcionament pedagògic general de l’estratègia, algunes iniciatives pioneres en el camp de la formació docent i la seva prospectiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Són els cercadors intel·ligents una eina per ensenyar i aprendre?

Si l’escola ha d’educar per a la vida, pot posar-se d’esquena a les noves eines que utilitza la intel·ligència artificial? Quins aspectes hauríem de tenir presents en el moment d’incorporar aquestes eines a l’escola? Poden les eines d’IA substituir la funció de l’ensenyant?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Utilitzar la intel·ligència artificial per crear un projecte sobre joguines a primària

Aprofitem la implementació de la LOMLOE per revisar els nostres projectes amb la utilització de la intel·ligència artificial com a assistent per explorar situacions d’aprenentatge i crear material didàctic. Un ús crític del material que proposa la IA pot ajudar-nos a ser més eficients en la nostra labor docent i aconseguir una major personalització dels aprenentatges per part de l’alumnat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

I tu, ets digitalment responsable?

L’equip Món Digital i Educació, de l’ICE de la UAB, presenta a pares, mestres i sobretot alumnes una eina per pensar i reflexionar sobre la utilització dels dispositius digitals en la seva vida quotidiana. L’eina es mostra en format de rúbrica i pretén crear un pensament crític i reflexiu a l’entorn de l’ús de les pantalles i generar un canvi d’actitud i d’usos en cas que sigui necessari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La Mercè al cor i des del cor

Amb la Mercè al cor i des del cor, l’extraordinari equip professional de l’escola, al servei de la nostra comunitat educativa, preparem el nostre Endurance particular per començar la travessia. Inspirats en la història real i fascinant que van viure Shackleton i la seva tripulació, ens sentim unes persones privilegiades d’esdevenir tripulants dels somnis del nostre alumnat. Conscients del seu encomiable coratge, el nostre compromís total és assolir diàriament el repte de ser i de fer persones millors sense deixar ningú enrere.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els ODS en acció!: ODS 7: Energia neta i assequible

Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local.  En aquesta proposta abordem l'ODS 7: energia neta i assequible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els ODS en acció!: ODS 15: Vida terrestre

Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local.  En aquesta proposta abordem l'ODS 15: Vida d'ecosistemes terrestres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els ODS en acció!: Carnet ODS (actualitzat)

«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació

«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu la rúbrica d'avaluació per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Amb la motxilla a punt...

Encetem aquesta secció amb l’objectiu d’ajudar a millorar el rendiment i l’autovaloració personal en l’aprenentatge matemàtic i que alhora aquesta activitat aporti gaudi i plaer. Les propostes que us anirem presentant pretenen ajudar el professorat a reflexionar sobre les bases i les estructures mentals, així com sobre els procediments que incideixen en la capacitació matemàtica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Què ens diu la recerca científica?: La metodologia de projectes

La metodologia de projectes desenvolupa el pensament per a la complexitat i el sentit i la funcionalitat dels aprenentatges.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'evidència en la pràctica: La metodologia de projectes. Etapes en un projecte interdisciplinari

L’escola Francesco Tonucci planteja al llarg del curs mesos temàtics diferents per poder treballar sense llibres de text temes que resultin interessants als i les estudiants. Durant un dels trimestres temàtics sobre la mar i els pirates, el personal docent va suggerir aprofundir el tema com a projecte interdisciplinari, i va plantejar com a situació problema a l’alumnat la construcció d’un vaixell pirata a escala i en equip cooperatiu, que realment surés i suportés una mica de pes.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Preguntes amb resposta

Actuar pel clima comença per entendre què ens està passant, i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una colla de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´elecció de problemàtiques a l´educació STEAM: una experiència sobre sostenibilitat

El desenvolupament sostenible representa actualment una de les problemàtiques més importants per a la societat, i és una temàtica de gran potencialitat per al treball mitjançant el model STEAM. En aquest article es presenta una experiència desenvolupada amb alumnat de 4t d’educació primària en què es dissenya i es produeix una bossa sostenible per transportar l’esmorzar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Quan les famílies fan escola

Una escola petita en un poble petit duu a terme grans projectes amb l’ajuda de les famílies.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´abandonament escolar. Respostes saludables

Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Mikhaïl A. Bakunin

En cada moment històric, l’avenç científic i tecnològic ha provocat una transformació econòmica i laboral. En qüestió de dues o tres generacions hem passat de treballar al camp, a la fàbrica o al taller, a fer-ho des de la comoditat de casa. Ara tenim una vida més planera, una fita de les generacions anteriors. Això està bé, perquè ens estalviem els seus patiments. El treball manual ha estat substituït per l’intel·lectual.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomèdia: Corre, Maria, afanya't

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomèdia: La casa del ratolí

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomèdia: La sopa del senyor Lepron

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Trobades i convocatòries

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

LLibres: Sant Jordi

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Laia Balagué Cabre, Montserrat Baqueró Alòs, Carlos Javier Blanch Pelechá, Josep Callís Franco, Mònica Carrasco Serracanta, Sandra Díaz Castro, Equip Cuidem-nos, Equip Món digital i Educació de l’ICE de la UAB, Beatriz Fernández Rodríguez, Nina Hidalgo Farran, Ariadna López Margall, Francesca Majó Masferrer Apellido2, Ana Murcia Asensio, Rosa Roig, Antonio Santisteban Hernández, Francisco Sanz Díaz, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Teresa Franquesa Codinach, Marcos González Notario, Juan Carlos Jiménez Fernández, Josep Lluís Medina Moya, Verónica Muñoz-Trueba, Natalia Pueyo Ayhan, Isaac Calduch Pérez, Jairo Ortiz Revilla, Marta Vilar Recasens, Ainhoa Yáñez Preciado, Beatriz Jarauta Borrasca

Etapes

Ed. Infantil, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Acogida y adopción, Acollida i adopció, Aprendizaje cooperativo, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge cooperatiu, Atenció a la diversitat i NEE, Atención a la diversidad y NEE, Avaluació, Avaluació del procés de l'ensenyament i aprenentatge, Biblioteca/mediateca, Competència matemàtica, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias, Competencias profesionales del profesorado, Competències, Competències professionals del professorat, Contaminació, Contaminación, Contextos d'aprenentatge / entorn, Contextos de aprendizaje / entorno, Diversidad psíquica y cognitiva, Diversidad social/cultural, Diversitat psíquica i cognitiva, Diversitat social/cultural, Educació familiar, Educació medioambiental, Educació per a la sostenibilitat, Educació per al desenvolupament, Educación familiar, Educación medioambiental, Educación para el desarrollo, Educación para la sostenibilidad, Equidad, Equipos de trabajo en intervención social, Equips de treball en intervenció social, Equitat, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Espacios virtuales de profesionalización, Espais virtuals de professionalització, Estrategias didácticas de la matemática, Estratègies didàctiques de les matemátiques, Evaluación, Evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje, Evidencias, export, Família i educació, Familia y educación, Filosofia de l'educació, Filosofía de la educación, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Hort escolar, Huerto escolar, Informació de l'avaluació, Información de la evaluación, Intervenció social, Intervención social, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Literatura infantil/juvenil, Mètodes globalitzats, Métodos globalizados, Orientació acadèmica i professional, Orientació ocupacional, Orientación académica y profesional, Orientación ocupacional, PEC, Personalització dels aprenentatges, Personalización de los aprendizajes, Pla de convivència, Plan de convivencia, Prevenció de la drogodependència i l'alcoholisme, Prevención de la drogodependencia y el alcoholismo, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Redes de atención a la infancia, Riesgo social, Risc social, Rúbricas, Rúbriques, STEM - STEAM, Técnicas y recursos para la evaluación, Tècniques i recursos per a l'avaluació, Ús d'Internet, Ús de dispositius mòbils, Ús de les TIC (tecnologies), Ús de les xarxes socials, Uso de dispositivos móviles, Uso de Internet, Uso de las redes sociales, Uso de las TIC (tecnologías), Xarxes d'atenció a la infància

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Paraules clau del producte

Continguts relacionats

  • Actividades matemáticas: Enumeración y otros retos
  • Nou currículum
  • Educación emocional y emocionante

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023