Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nens, nenes, no us refieu gaire de nosaltres, les persones adultes!!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Respectar el creixement natural dels infants o estimular, motivar, accelerar…
En aquest article d'opinió, Marta Graugés reflexiona sobre la importància de respectar el creixement natural de nens i nenes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es comenta a la Xarxa...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elena Lobo, psicòloga. Ajudar les famílies a pensar
Ja fa uns quants anys que sabem que acompanyar les famílies és quelcom de summa importància, no solament per ajudar-les a mostrar una actitud favorable i col·laborativa amb l’escola, sinó també per orientar-les en l’educació dels seus fills i filles, a fi que se sentin capaces i dignes de realitzar aquesta tasca. I perquè les famílies es trobin enfortides, cal saber-les acompanyar des del que són, des del que poden oferir, i no pas des d’un ideal de pare o de mare que cal atènyer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Obrint portes, ampliant visions
La relació entre la família i l’escola és una peça clau en l’educació i el desenvolupament dels infants. L’escola és (o hauria de ser) un punt de trobada, d’intercanvi i de participació per a tothom. Amb la voluntat de millorar aquest vincle, l’equip de mestres de l’escola bressol ens engresquem a endegar un procés de reflexió, en el qual analitzem juntes la pròpia realitat, cerquem tant referents teòrics com pràctics, discutim i acordem per millorar aquest vincle.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La participació de les famílies amb l'ajut d'El petit príncep
Antoine de Saint-Exupéry comença El petit príncep demanant perdó als nens i nenes per haver dedicat el llibre a una persona gran. Amb aquest article, podríem demanar perdó als nens i nenes per haver-lo escrit amb la col·laboració de persones adultes. La qüestió és que tothom ha actuat amb molta estimació, delicadesa i respecte, i això fa de bon agrair.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entre tots fem pinya per educar en ciutadania
L’article descriu l’experiència viscuda per docents, familiars i alumnes d’educació infantil davant el tancament de la seva escola. Es tracta d’un exemple de treball d’educació per a la ciutadania. Els infants van aprendre a ser ciutadans, a buscar el bé comú i a formar part activa de la seva societat a través dels exemples que van rebre dels seus familiars i de la comunitat escolar a la qual pertanyien.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemàtiques, joc i experimentació
A l’etapa d’educació infantil de la nostra escola, CEIP Marqués de Estella, hi havia certa inconformitat respecte a la manera com s’hi abordava el procés d’ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques. Això ens va portar a aplegar-nos amb dues escoles més de l’Estat espanyol (CEIP Miquel Duran i Saurina i Virgen de Olmacedo) a través del programa ARCE (agrupació de centres escolars), amb la finalitat de compartir un projecte que millorés la nostra pràctica docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les eleccions fruiteres
En el present article, hi descrivim una experiència pràctica desenvolupada en educació infantil per construir entre els infants el concepte de convivència cívica a través de la comunicación.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Que ve el llop!
La literatura infantil ha tractat molt sovint la figura del llop com un personatge ferotge i malvat. Al nostre centre, hem plantejat un projecte que aprofundeix en la literatura per conèixer millor aquest animal. Ho hem fet tot navegant pels contes que el representen en els dos idiomes vehiculars de la clase.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Linda Hargreaves: "Cal donar temps als infants perquè puguin pensar"
Cada cop és més evident la necessitat de potenciar les interaccions a l’aula, però, perquè tinguin els efectes desitjats, no n’hi ha prou de fer «treball en grup». Existeix una sèrie de criteris que optimitzen les interaccions i que les fan més efectives quant a l’aprenentatge. Entrevistem la professora Hargreaves a València, aprofitant la seva participació al Congrés Científic Internacional sobre Aprenentatge i Interaccions a l’Aula, organitzat pel CREA de la Universitat de Barcelona i la Generalitat Valenciana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"No ho sé fer"
En Pau té 5 anys. És un nen tranquil, afable i poc parlador. No provoca problemes a l’aula, és discret, silenciós i va sempre a la seva, sense que això ocasioni cap conflicte amb ningú. Podríem pensar que es tracta d’un alumne fàcil, que dóna molt poca feina, ja que no demana atenció de la mestra i, aparentment, presenta un bon procés d’aprenentatge. En Pau, però, quan ha d’afrontar algun tipus de repte a classe, té sempre unes frases als llavis que no hauríem d’obviar: «No ho sé» o «No ho sé fer».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En Patufet i la col
En aquesta secció, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), presentem retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten fer-nos adonar de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els donem l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Passem a l'acció
Sabem que hi ha moltes coses que funcionen en el món educatiu. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant a nivell individual com col·lectiu.
Amb tot el que s’ha treballat en els articles anteriors, hem intentat posar sobre la
taula els ingredients necessaris per fomentar i facilitar el benestar docent. Tot això, però, cal fer-ho. Ens hi posem!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres. Trobades. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desig
Que avorrit que deuria ser fer l’amor al Paradís! Tot conegut, tot mostrat, tot present i tot a l’abast. De fet, tot el Paradís deuria ser bastant avorrit, perquè el que dóna sentit a llevar-se cada matí és el desig, i el desig només es pot conjugar en futur, un temps desconegut al jardí de l’Edèn, on solament es vivia en present.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.