Prácticas discursivas dialógicas colectivas
L’ensenyament de la morfologia des d’una perspectiva sociocultural
Al present article s’hi relata una experiència sobre l’ensenyament de la morfologia a secundària des d’una perspectiva...
Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Un model vàlid p...
Aquest article presenta l'ús de la llibreta de ciències com a eina per desenvolupar el pensament científic en els infants. A partir d'...
L’ensenyament de l’oralitat a la classe de llengua
L’oralitat, la lectura i l’escriptura són pràctiques a partir de les quals el coneixement circula pel centre, alhora que s&o...
L’estratègia concessiva, un repte en l’ensenyament de l’argumentació
La concessió només apareix definida sintàcticament en la majoria dels manuals escolars que hem consultat. Alguns (molt pocs) la inclou...
El aprendizaje en medio de la pandemia
L’escriptura a l’escola primària: les veus del professorat
L’article mostra, a través d’entrevistes a docents, possibles camins de la didàctica de l’ensenyament de l’escri...
Semàntica lèxica i argumentació. Sobre les energies renovables
El camp discursiu dels debats sobre les energies en la nostra societat ofereix molts exemples d'utilització de les virtualitats de les u...