Personalització del contingut
Resum
La pobresa afecta negativament el rendiment escolar de la infància i l’adolescència. D’ella se’n deriven complexes situacions de precarietat que viuen prop del 30% de famílies al nostre país i són causa de vulnerabilitat, obstaculitzant de manera quasi invisible les trajectòries d’èxit educatiu.
A les seves pàgines s’expliquen 10 testimonis de coratge personal, de compromís amb l’educació i de col·laboració entre famílies, docents i educadors. En aquests relats aflora la dimensió més social i humana de la pedagogia, la que penetra a l’escola però no s’hi tanca, i ens permet parlar d’una pedagogia de l’esperança. Aquella que omple d’esperança les vides dels nostres infants; també la de les seves famílies; aquella que obre a l’educació un horitzó d’esperança, on s’emmarca la tasca docent i de l’educació social compromesa amb l’equitat i l’exigibilitat d’un dret fonamental.
Autors
Roser Bosch Mestres, Elena Carrillo Alvarez, Irene Cussó i Parcerisas, Jordi Longás Mayayo, Roser de Querol Duran, Jordi Riera i Romaní, Eva Rodríguez Garcia
Categories
Acció tutorial, Acción tutorial, Atenció a la diversitat, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad, Atención a las familias, Diversidad sociocultural y personal, Diversitat sociocultural i personal, Orientació i tutoria. General, Orientación y tutoría. General
Col·leccions
Paraules clau del producte
equidad, exclusión, éxito escolar, investigación cualitativa, pobreza-fracaso escolar